Permalänk
Medlem

Vilken mobiloperatör kör du?

Viken operatör har du till din mobil och varför?

Billigt?

Bra sponsring?

Coolt?

Alla mina kompisar har så därför har jag me.

Bäst täcknng.

Minst strul.

???:o

Själv kör jag tre sedan 4 år nöjd "jaja bassa mig bara".
Funkar bra,bra mottagning vettiga priser och massa 3 polare!

Det är därför jag valt tre.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Har både ett abonemang med telenor 350 kr månaden. Sen ett Tele2 Comviq Kompis kontantkort. De senaste för att de flesta ja känner kör på det, och man får gratis sms till de med comviq.

Telenor har jag för ja fick ett bra erbjudande på mobil där ifrån. Samt att det är bra täckning ute i skärgårn där jag är ganska ofta...

Permalänk
Medlem

Kör på Halebop. Bra täckning och billigt. Nästan alla vännerna har halebop så det blir billigare att ringa.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

3, bra täckning där jag bor, bra priser på mobiltelefoner och rätt bra abonnemang där man bortsett från samtal/meddelanden även får använda tjänster och surf för månadsavgiften.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

kör med tele2 och deras kompis abonnemang då det passar mig utmärkt. Alla i min omgivning har tele2 och sen har jag lagt till flatrate för 99 kr/mån vilket inte alls är mkt

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

tele2

Hade knockout som nu blivit snackis.

Billigt som satan.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

parlino billigt o bra. iaf om man har kompisar som har comviq,telia och halebop. tar lite tid när du beställer det från deras hemsida ca 3 veckor innan du får kontantkortet plus lite extra om du skall flytta ditt nummer! men annars mkt bra!! fungerar utomlands. 2 kompisar har detta. sen tyckte jag comviq var för dyrt att sms såna som inte har comviq.

Telia Mobil 0 kr/min
Halebop 0 kr/min
Tele2Comviq 0 kr/min
Tango/Optimal Mobil 0 kr/min
Parlino 0 kr/min
Övriga mobiler 0,99 kr/min
Fasta nätet 0,99 kr/min
Öppningsavg. 0,99 kr/samtal
SMS 0,49 kr/st
MMS 1,99 kr/st
Röstbrevlåda 0,99 kr/min
WAP/GPRS 14,99 kr/Mb
Videosamtal 4,99 kr/min

Permalänk
Medlem

Jag hade 3 men bytte nyligen till Comviq. 3 var alldeles för dyrt...

Kör Comviq Kompis nu för att många jag känner har Comviq, gratis för mig att ringa och smsa.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Comviq kontant, ringer nästan aldrig me den.

Permalänk
Hedersmedlem

3

Bra pris, bra support och bra täckning. Nöjd kund sedan några år tillbaka.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

3

Fick en w890 när jag tecknade 299.kronors abb i 24 månader, sen blir det Comviq igen.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Telia. Mest på grund att de hade bäst täckning i norrlands skogar när jag tecknade det.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

När vi endå talar om mobil abonomang så har jag och typ alla mina kompisar ett problem ang just mobil nät. Problemet är att våra mobiler hela tiden går över på det danska nätet och danska nätet = dyrt som tusan, det kvittar vilket abonomang har testat comviq/tele2, telenor, djuice, 3, telia, halebop och parlino. För tillfället så kör jag med telenor då det verkar vara det nät som oftast regristerar mig som att jag befinner mig i Sverige och inte Danmark. En annan sak som är lite konstig är att när jag befinner mig i Helsingör med mitt Telenor kort så tar den i princip nästan alltid up det svenska nätet över det danska medans vid svenska kusten så är det tvärt om.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd

i vissa telefoner kan man prioritera nät, tror nokia har den funktionen bland annat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
tele2

Hade knockout som nu blivit snackis.

Billigt som satan.

Samma som denna.

Permalänk
Medlem

Comviq Kompis, gratis sms till alla Comviqare. Har haft den i 7 dagar idag och skickat lite mer än 150 sms

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Halebop, för jag gillar att skratta åt folk som inte har täckning. (??)

Permalänk
Medlem

Telia Student. Bra täckning, inget strul och relativt billigt.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Tele2 Smart, går inte att teckna längre.
Öppningsavgift 0:69
Minutavgift 0:00 till ALLA nät inom Sverige. Gött om man ringer långa samtal.

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk

Visste inte att Glocalnet blivit sponsrat ifrån Österrike.

Kör Telenor själv. Tycker det fungerar riktigt bra och har inte speciellt höga räkningar heller.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Inaktiv

Comviq Knockout (kontantkort)

Orka ha abbonemang

Permalänk
Medlem

3
Väldigt enkel anledning, jag gillade försäljaren. Han ringde upp en morgon och vilja sälja abonnemang och mobil till mig. Tyckte det lät rätt ok men jag bad honom ringa upp mig en timme senare. Satte mig och kollade upp mobil och abonnemang på nätet och allt han sagt var riktigt, plus att det faktiskt var ett bra abonnemang.

En timme senare ringde han upp och sedan dess har jag vart rätt nöjd. Men just det att han faktiskt var ärligt och höll att han skulle ringa upp uppskattade jag nog mest.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Telenooor.

Har haft det sen 4 år tillbaka då jag köpte en mobil med det abonemanget. Har inte orkat byta då jag har varit väldigt nöjd med detta. SMS'ar dock mycket mer än vad jag ringer, så det blir inte så dyrt. Mycket bra täckning häromkring dessutom

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Själv kör jag med Glocalnet, ja det stavas så! och det funkar bra på de ställen jag har haft den på iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Comviq Kompis, gratis sms till alla Comviqare. Har haft den i 7 dagar idag och skickat lite mer än 150 sms

Comviq kompis är redigt bra när man har kompisar som har det med.

Har haft mitt i 5 dar ungefär. Säkert skickat 400-600 sms. 2 dagar av dessa va tjejen ja träffar bort. därav så många sms:P:P

Permalänk
Medlem

Halebop då dom flesta polare har det + gratis smsen man får när man fyller på telefon...

Har dock även ett Comviq.. Varför var jag så dum o skaffa abbonemang för

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Kör ett Telenor 199:- /månad ring för allt-abonnemang som funkar fint tycker jag. Låga priser, så att det inte spelar någon roll vilken operatör vännerna har Får dessutom sampackeringsrabatt eftersom jag har IP-telefoni och bredband från Telenorägda BBB, så i praktiken kan man säga att jag betalar 100 kr /mån och får ringa för 199:-

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

Hade telenor först, men deras kontantkort var övermäsnskligt dyrt, så jag köpte telia, för det är det enda bolaget som har täckning i norsjövallen/norrland där min morfar bor
Sen var det ganska billigt och jag brukar köpa pengar 1 gång var 3 e månad, räcker i 2 mån sen sista månaden får folk ringa upp mig
Skulle jag köpa oftare skulle jag inte klara bensinen till moppen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Djuice
Verkar ganska ensam om det

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Telenor, fast det står Europolitan på simkortet Samma simkort som jag fick när jag tecknade abb. -98. Strular aldrig och har bra täckning. Skiter fullständigt i om det finns de som är billigare, sålänge mitt fungerar klockrent så klagar jag inte. Blir med all säkerhet en förlängning så fort SE får ut Experia på marknaden.

Visa signatur

"?"