Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
10000 idioter som tror att spelet kommer se ut som på bilder som släpps åtminstone ett par år innan release

Drygt 12000 är inte idioter. Så arrogant kan du väl inte vara? Dessutom finns en gameplayvideo ute på Blizzards sida så det är inte bara bilder. När ska man säga till teamet vad man tycker tycker du? När spelet är färdigt?

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |

Permalänk

Citering^
Tror du verkligen dom skulle göra om alla texturer i spelet? Jag tror inte dom skulle säga "nu byter vi grafisk stil" och slänger allt 2 material i soptunnan. Och även gör om ljussättningen på alla inhomhusmiljöer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roboth
Drygt 12000 är inte idioter. Så arrogant kan du väl inte vara? Dessutom finns en gameplayvideo ute på Blizzards sida så det är inte bara bilder. När ska man säga till teamet vad man tycker tycker du? När spelet är färdigt?

Håller med till 100%, spelet blir bra i vilket fall som helst men bättre att säga vad man tycker nu i ett tidigt stadie, dom gillar väl när folk tycker till.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
10000 idioter som tror att spelet kommer se ut som på bilder som släpps åtminstone ett par år innan release

Spelet kommer se ut som på bilderna om ingen reagerar. Beter sig alla som dig kommer spelet se ut som det gör nu.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Spelet kommer se ut som på bilderna om ingen reagerar. Beter sig alla som dig kommer spelet se ut som det gör nu.

Vilken tur att det finns folk som är väldigt nöjda med hur det ser ut just nu, och hoppas att det ser likadant ut när det släpps.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

jösses vad folk klagar på ljuset....hur mycket har ni sett igentligen av HELA spelet...bara för att vissa banor råkar vara ljusa betyder det inte att hela spelet är det...herregud..ha lite tålamod...visst bra att komma med saker o ting som man vill ha det..men att skriva under att det är helt fel på spelet pga ljuset är väl endå galet eftersom man inte fått sett nått från spelet knappt..lr är det bara jag som tycker det?..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Fan, jag gillar inte ljudet. Ändrar de inte ljudet i spelet så tänker inte jag köpa det alltså. Ett spel som fortfarande har år kvar innan release är ju garanterat redan färdiga.

Se bara på Spore, det ser ju exakt likadant ut nu som för ett år sen...
Eller nä... färgerna är mycket ljusare nu.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roboth
Drygt 12000 är inte idioter. Så arrogant kan du väl inte vara? Dessutom finns en gameplayvideo ute på Blizzards sida så det är inte bara bilder. När ska man säga till teamet vad man tycker tycker du? När spelet är färdigt?

Du menar att bara för att de är 12000 så är de inte idioter? Ah, det argumentet funkar ju alltid så bra!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Förstår inte all den här grafikhetsen. För min del hade det lika gärna kunnat se ut som Super Mario World, det finns mer än utseendet som betyder någonting.
För övrigt har väl Blizzard inte gjort oss besvikna tidigare. Varför skulle dom göra det nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Nej varför skulle jag det? Jag spelar inte WoW nu varför skulle jag göra det bara för att dom börjar kalla det diablo?

Precis! Diablo3's halvtecknade grafik liknar ju WoW's lite grann. Diablo3 är alltså egentligen bara WoW 2! Har ju ingen som helst betydelse att dom t ex inte ens tillhör samma genre, eller hur?
Hur ignorant får man vara egentligen? Antar att du inte har spelat eller överhuvudtaget sett varken WoW eller D2, för i så fall hade du själv insett hur mycket skit du snackar.
Ingen tvingar dig att spela spelet, överlåt det till oss andra som faktiskt tycker att Diablo3 ser lovande ut. Finns en annan tråd där D3 jämförs med andra Blizzardspel, pallra dig över dit istället så vi slipper lyssna på ditt omotiverade gråtande.

Permalänk
Medlem

Men shit, visst, säg till blizzard att ni är missnöjda då jag kommer inte att klaga. Jag är ute efter fortsättningen samt ett roligt och balanserat spel. 12000 pers säger ingenting. Hur många är då resten? 12 000 mot 1 miljon?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Varför är inte den här tråden rensad eller låst? Herregud wilket rabalder för ingenting...

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Ja, vad finns det att diskutera här egentligen? Blizzard lär väl lägga upp nästa nyhet om spelet om några veckor.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Du menar att bara för att de är 12000 så är de inte idioter? Ah, det argumentet funkar ju alltid så bra!

Du kanske är en idiot i deras ögon.

Permalänk
Medlem

Ingen här är en idiot, det finns däremot de som litar på att Blizzard kan sina grejer och kommer att tillfredsställa sina kunder och det finns de som tror att spelet kommer att bli en katastrof pga lite nyare stil. Handlar bara som smakstil. Har man extra tur så kan man vid installationen välja nightmare textures och normal textures (de lägger på ett filter på den ena varianten)

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

jag försår inte vad alla går o oroar sig om att diablo skulle likna wow.... eh? konkkurrera ut sig själv?....

dessutom så kan blizzard sin sak.. inget att oroa sig över, jobbigt att vänta dock!

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Inaktiv

"Never underestimate stupid people in large groups"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
För mig den bästa spelnyheten sedan 2:an kom, fyfan vad härligt! Tror tyvärr inte någon (nej inte ens Blizzard själva) någonsin kommer kunna komma i närheten av Diablo2, men tar dom sig halvvägs så lär det fortfarande bli det bästa spelet sedan föregångaren. No doubt.

Förstår inte varför folk går på så mycket om grafiken mm. Blizzard har ju valt att behålla kameravinkeln från tidigare spel, vilket imo är det viktigaste. Sedan får det se ut precis hur som helst. Och nej, det ser inte ut som WoW. Lite färgglada effekter kanske, so what? I D2 var PvM:andet efter ett tag bara ett nödvändigt ont för att man skulle komma igång med PvP:n och när man väl är där bryr man sig ju ändå inte om hur det ser ut. Kunde vi älska Diablo2 trots den halvkassa grafiken (800x600 max res bl a) så borde väl inte grafiken vara något problem nu heller? För mig är det iaf spelkänslan och, som sagt: PvP:n, som räknas.

Det jag hoppas på att se i D3 är någon sorts ranking-system i PvP:n. Att bara få ett öra, några pots och lite rep-guld blir ju lite långtråkigt. Det får dock inte bli som i WoW att den som spelar mest får bäst gear, utan att för den skull vara bäst. Bara någon sorts stats/ranking, det vore trevligt
Lite mer organiserad PvP skulle också vara kul, att skapa teams osv. Kanske även där med någon sorts ranking som stiger/sjunker beroende på hur många segrar/förluster. Inte för avancerat, det ska vara enkelt och smidigt utan långa väntetider mm.

Sedan skulle det inte vara fel om exping-tiden kunde kortas lite. Känns inget kul att behöva nöta flera timmar om dagen i flera månader för att nå högsta leveln. Inte för svårt, inte för lätt.
PvM:n hade också kunnat fräschas upp lite, men är rätt säker på att det kommer hända. I D2 är det ju noll och ingen utmaning när man med en halvtaskig char solar vad som helst utan problem.

Hoppas Blizzard förstår att behålla itemsystemet också. Man ska kunna hitta items som ingen annan har, som t ex Rares i D2. Kul om man kunde stajla sina chars också så att inte alla springer runt och ser precis likadana ut. Inte det viktigaste precis, men sånt gör ju saker lite roligare

Diablo2 är det enda multiplayer spelet genom tiderna som jag absolut undvikit PvP i. Kollat lite filmer på youtube osv. Jag måste säga, jag skrattade. Ser ju helt efterblivet ut. Finns inte den minsta lilla sak i det som gör mig sugen på att spela .

Permalänk

Vet inte om dettta tagits upp tidigare kanske har missat detta, men vad tror ni om systemkraven?

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
Vet inte om dettta tagits upp tidigare kanske har missat detta, men vad tror ni om systemkraven?

Hm, vilket företag var det som utvecklar D3?? Ingen aning, men jag chansar på blizzard. Vars spel ALLTID har "låga" krav.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

Jo klart, blizzard är bra på den biten det är sant, får hoppas det inte kommer kräva för mycket.

Jag kommer att ha en macbook pro då förmodligen, så man får hoppas den klarar det

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

Tror den kommer klara att köra 3 st Diablo 3 samtidigt. Så låga är systemkraven.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen inte att se ut som det gör i Alpha stadiet nej.

Ljus och effekter brukar dem lägga till i efterhand, det är bland det sista dem gör.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Diablo2 är det enda multiplayer spelet genom tiderna som jag absolut undvikit PvP i. Kollat lite filmer på youtube osv. Jag måste säga, jag skrattade. Ser ju helt efterblivet ut. Finns inte den minsta lilla sak i det som gör mig sugen på att spela .

HAH jag hade ett account fullt med PK gubbar endast..spenderade dagarna åt att döda folk o snor deras saker..så jävla skoj...och highlvl pvp är något av de bästa som gjorts..hjärtat slog i 190 för man va rädd att förlora sin gubbe och items..

Spelade givetvis hardcore..något annat är inte aktuellt..bara noobs o mesar som lira softcore

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Hoppas att musiken kommer vara lika dyster som den var i ettan (tycker musiken gjorde mer för mig än grafiken, skräckmässigt) och att Paul Eiding återvänder som berättarröst eller någon karaktär. Den mannen har världens skönaste röst.

Precis så (:

Permalänk

Nu får ni fan ta och ge er... Det är väl ändå Diablo 3 vi ska diskutera, inte Warcraft? Det är ju för helvete samma företag som gjort spelen, då tycker jag inte ni ska klaga för att spelen har lite likheter. Alla Blizzards spel har väl haft något från något av deras andra spel? I Warcraft 3 så finns det ju kopior av Marines, Zerglings, Hydralisks och massa annat från Starcraft. I World of Warcraft så finns det ju även items från Diablo, som Wirt's Leg t.ex. Det har alltid funnits dolda och icke-dolda samband mellan alla Blizzard spel.

Ni behöver ju inte heller klaga så mycket i detta stadiet. När Diablo 3 väl släpps så kanske det är en mycket stor skillnad mot hur det ser ut nu. Det har fortfarande lång tid kvar i produktions-stadiet och det är ju inget spel som kommer släppas ''om ett litet tag''.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Du kanske är en idiot i deras ögon.

Vart vill du komma?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morris164
Nu får ni fan ta och ge er... Det är väl ändå Diablo 3 vi ska diskutera, inte Warcraft? Det är ju för helvete samma företag som gjort spelen, då tycker jag inte ni ska klaga för att spelen har lite likheter. Alla Blizzards spel har väl haft något från något av deras andra spel? I Warcraft 3 så finns det ju kopior av Marines, Zerglings, Hydralisks och massa annat från Starcraft. I World of Warcraft så finns det ju även items från Diablo, som Wirt's Leg t.ex. Det har alltid funnits dolda och icke-dolda samband mellan alla Blizzard spel.

Ni behöver ju inte heller klaga så mycket i detta stadiet. När Diablo 3 väl släpps så kanske det är en mycket stor skillnad mot hur det ser ut nu. Det har fortfarande lång tid kvar i produktions-stadiet och det är ju inget spel som kommer släppas ''om ett litet tag''.

Du får en guldstjärna i min bok. Word!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
HAH jag hade ett account fullt med PK gubbar endast..spenderade dagarna åt att döda folk o snor deras saker..så jävla skoj...och highlvl pvp är något av de bästa som gjorts..hjärtat slog i 190 för man va rädd att förlora sin gubbe och items..

Spelade givetvis hardcore..något annat är inte aktuellt..bara noobs o mesar som lira softcore

Höglvl pvp i Diablo 2 är ju värdelöst, speciellt hardcore pga alla dupes, hacks och cheats.
T ex att skaffa sig mer än 2-3 HRs är i princip omöjligt utan fusk (att byta till sig dupade runor är att fuska).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Diablo2 är det enda multiplayer spelet genom tiderna som jag absolut undvikit PvP i. Kollat lite filmer på youtube osv. Jag måste säga, jag skrattade. Ser ju helt efterblivet ut. Finns inte den minsta lilla sak i det som gör mig sugen på att spela .

För mig är det tvärtom, PvP:n är det enda som har hållt kvar mig i alla år. Utan den hade Diablo2 bara varit ett spel i mängden då monsterna inte bjuder något som helst motstånd när man väl har skaffat sig en hyfsad char.
Sen kan jag mycket väl tänka mig att det ser efterblivet och tråkigt ut, och säkert tycker du det ser äckligt simpelt ut också. Hade säkert tyckt precis samma sak om jag inte själv spelade det. Men det är faktiskt mycket svårare och mycket roligare än det ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazen
Höglvl pvp i Diablo 2 är ju värdelöst, speciellt hardcore pga alla dupes, hacks och cheats.
T ex att skaffa sig mer än 2-3 HRs är i princip omöjligt utan fusk (att byta till sig dupade runor är att fuska).

är det fusk även om man inte vet att dom är dupade?
Ibland är dom ju riktiga, men det händer inte särskillt ofta antar jag?