World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, men tänk på att de allra bästa grejerna kräver att du har BS på den gubben som du ska använda dem på, om du t ex. skillar axe crafting eller vad det heter så kan du bara använda de grejerna på den gubben. Många bra saker kräver att man har en viss skill i BS för att kunna använda dem. Det är därför dumt att ha BS på t ex. en rogue som inte kan använda mail och plate armor.

Men sen är det ju inte säkert att du kommer använda din warrior som main, du kanske upptäcker att du tycker det är roligare att spela som t ex. hunter eller rogue och gör en sån till din main, det är ju väldigt individuellt.

Då är det kanske bättre att byta skinning till bs först efter att man har levlad färdigt, eller i stort sett i alla fall. För som jag förstår det så är bs väldigt dyrt, och man tjänar knappt några pengar på det.

Nästa figur ska kanske ha skinning och lw, men om man gör en human, så är det väl nästan bara rogue som passar in i det.

Möjligen skulle man kunna vara Night Elf / druid.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Engineering at det dyraste du kan levla upp.
Själv sitter jag på 367 och jag kommer aldrig välja ett annat proff för den dagen jag vill ha engi igen så måste jag lägga ut samma enorma summa (jämfört med andra proffessions).

Engi kan du inte heller tjäna pengar på, vilket är rätt trist (Man måste själv vara engi för att nyttja saker som man kan tillverka).

Annars så är det rätt kul, man kan göra en hel del knäppa saker.
Paracute cloak är guld värt, likaså Goblin Jumper Cables (som inte längre har någon CD och måste ligga som trinket för att använda, kan användas från bagen mao).

Hmm vill nog bestrida detta, engineering är inte alls speciellt dyrt att levla längre efter de nya recepten som tillkom för några patcher sedan (jag levlade innan dessa blev adderade och då var det dyrt). Engineering kräver dock nästan att man också har tillgång till en miner men kombinationen mining/engineering är också en av de som har potential att ge mest pengar.
Med engineering grunkan moteextractor är det lätt och snabbt att farma tex primal air som säljer bra på AH, kombinera sedan det med mining så har man ett par väldigt lukrativa yrken.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Mining och skinning är väl den bästa kombinationen rent pengamässigt men man skall väl ha lite kul också? Tradeskill kan faktiskt vara rätt roligt. Det är rätt tillfredställande att samla ihop material och crafta sig ett nytt fint svärd t.ex. Att bara hacka ore för pengar är rätt själsdödande verksamhet.

Exempel på prylar som generar pengar för en blacksmith är iron buckle, silver/golden rod och bronze darts. Kan inte rekommendera vanliga vapen och rustningar, sånt droppas så mycket i spelet och det är ett jäkla meck att hitta bra prisnivå.

Leatherworking fungerar med alla klasser som har den armorklassen: hunter, druid, rogue etc.

Visa signatur

Nexus NX-4090 | Abit A8N Ultra | AMD 64 3500+ Venice | 512 Mb Kingston PC2700,
| Sapphire X800 XL Ultimate | Seagate Barracuda 120 Gb ATA | Lian Li PC60

Permalänk
Medlem

Någon som kan ett användbart macro till min rogue?
Anv.100% pvp
sinisterstike ska ju vara bra å Hemorrhage
Finns det någon särskild ordning man ska skriva in dom i?? Som det är nu har jag skrivit

/cast Sinister Strike
/cast Hemorrhage
/cast Kidney Shot

Har kollat i combat loggen men kan inte se om det funkar...
Borde det inte stå vilken attac som är använd??

Permalänk
Medlem

Varför? Hemo är bättre än SS om du har hemo.

Permalänk
Medlem

En fråga till angående engineering; spelar det nån roll om man kör goblin eller gnomish engineering vid 70, det är väl pre-TBC? Jag kör goblin engineering på min warrior eftersom det är då man kan tillverka bomber.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Då är det kanske bättre att byta skinning till bs först efter att man har levlad färdigt, eller i stort sett i alla fall. För som jag förstår det så är bs väldigt dyrt, och man tjänar knappt några pengar på det.

Nästa figur ska kanske ha skinning och lw, men om man gör en human, så är det väl nästan bara rogue som passar in i det.

Möjligen skulle man kunna vara Night Elf / druid.

Precis, skinning är bra medans man levlar då det blir en hel del grindande av djur som går att skinna. Ha som högsta prioritet att levla till 70 innan du börjar med nån annan profession, när du är 70 kan du göra daily quests som ger mycket pengar till matsen som behövs för att skilla.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Precis, skinning är bra medans man levlar då det blir en hel del grindande av djur som går att skinna. Ha som högsta prioritet att levla till 70 innan du börjar med nån annan profession, när du är 70 kan du göra daily quests som ger mycket pengar till matsen som behövs för att skilla.

Ja, jag väntar nog en stund med bs, tills han är färdig levlad. Annars är det dock roligare att tillverka saker. Började lite att spela med en ny figur. Det blev en präst. Till honom valde jag skinning och tailoring. Tänkte att jag väntar lite med min warrior så att brorsan kommer ikapp. Jag är i lvl 37 och han är nu 22.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Någon som kan ett användbart macro till min rogue?
Anv.100% pvp
sinisterstike ska ju vara bra å Hemorrhage
Finns det någon särskild ordning man ska skriva in dom i?? Som det är nu har jag skrivit

/cast Sinister Strike
/cast Hemorrhage
/cast Kidney Shot

Har kollat i combat loggen men kan inte se om det funkar...
Borde det inte stå vilken attac som är använd??

Kan inte se någonstans det där macrot är bra

Om du har Hemorrhage så använder du _aldrig_ Sinister Strike längre. Finns ingen anledning. Varför vill du ha ett macro som gör en 1cp kidney? Lär ju vara totalt slöseri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Kan inte se någonstans det där macrot är bra

Om du har Hemorrhage så använder du _aldrig_ Sinister Strike längre. Finns ingen anledning. Varför vill du ha ett macro som gör en 1cp kidney? Lär ju vara totalt slöseri.

Det var ju därför jag frågade...
Är det här bra eller dåligt typ?
Tack ör svaret om att Hemorrhage ska anv. om man har det istället för ss..
Men vad är då bättre med Hemo gämfört med Ss?
Å varför är kidney totalt slöseri??
Tanken jag hade med det var att stunna ett par sec...
Fler åsikter å svar tack..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Det var ju därför jag frågade...
Är det här bra eller dåligt typ?
Tack ör svaret om att Hemorrhage ska anv. om man har det istället för ss..
Men vad är då bättre med Hemo gämfört med Ss?
Å varför är kidney totalt slöseri??
Tanken jag hade med det var att stunna ett par sec...
Fler åsikter å svar tack..

Kidney Shot själv är inte totalt slöseri, men för att det ska vara så värdefullt som det faktiskt är så krävs det ju att du först satsar på att sätta 5 Combo Points på motståndaren. Varför? Ganska logiskt, du maximerar tiden då din motståndare inte kan göra något, samtidigt som du får tid till att vara redo med säg Vanish, så att du kan dra en till Cheap Shot eller vad som helst på motståndaren.

Och självklart som tillägg på detta så hamnar du ju närmare en ny Kidney Shot när det gäller Cooldown-tiden.

Permalänk
Medlem

Ok tack då tar jag bort ks.

Vad för attac kan vara lämligt att göra efter hh? ss?
(så jag vet vad jag ska peta in i mackrot)

Hur göra för att kunna se vilka attacker som använts i combat loggen?
Som det är nu så står det bara typ mele attack 450 eller liknande
Kan man inte göra så att man kan se vilken attack som har träffat?

Permalänk
Medlem

mining/engineering är en rolig kombo, inte är det speciellt dyrt heller med engineering, värst är ju bs.
Med engineering kan du ju göra en hel hög med roliga saker men jag har bara brytt mig om att fixa jumper cables XL (Spelar druid) rocket boots, fallskärms kappa, mote extractor och engineering head för alla specs, dessutom sunwell headen för feral. Jättebra profession om man vill få en hyfsat billig head. Och sunwell head är i de flesta fall bättre än t6 men lite halvdyr att köpa recept.

Permalänk
Medlem

1. Använd inte macron det är för nubs
2. Jag antar att du vet vilken attack du använder, så när du trycker på tex hemo kommer det upp i gul text hur mkt skada den gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
1. Använd inte macron det är för nubs
2. Jag antar att du vet vilken attack du använder, så när du trycker på tex hemo kommer det upp i gul text hur mkt skada den gör.

Ok jag är en NUUB och vill använda mackron så mycket det går...
Jag är så kass på att spela så jag till och med fuskar i patiens

Har för mig att jag någon gång sett i loggen vilken av attackerna som hittat eller crittat ...
Är det borttaget i någon patch?
Jag kan se i combat texten men bara vilken dmg jag har gjort inte vad det var för attack som hittade..

Permalänk
Medlem

Det ska stå vilken attack du använder också, står det inget kanske du inte använder dina skills överhuvudtaget.
Sen behöver du inget macro, bara använd hemorrhage hela tiden
*edit* som attack dvs, du får ju använda gouge ks och allt annat sådant också, dock rekommenderar jag inte i samma macro då det dödar syftet.
Du vill ju kontrollera dina motståndare med stuns

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Men vad spelar det för roll egentligen om du ser vilken attack som gjort hur mkt dmg ?

Du lär ha andra saker att fokusera på i PVP det garanterar jag !

Skippa alla röriga ui och macros det sabbar bara, SCT (scrolling combat text) är totalt onödigt, visst använder jag wows egna men tittar aldrig i princip.
De addons jag rekommenderar är : AG_unitframes och Nature enemy Castbar (NEC) Och som rogue energywatch vilket är ett måste om du ska hålla på och stunlocka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Ok jag är en NUUB och vill använda mackron så mycket det går...
Jag är så kass på att spela så jag till och med fuskar i patiens

Har för mig att jag någon gång sett i loggen vilken av attackerna som hittat eller crittat ...
Är det borttaget i någon patch?
Jag kan se i combat texten men bara vilken dmg jag har gjort inte vad det var för attack som hittade..

Att spela med macron är ju inget fel på, men att göra sådär som du skrivit längre upp i tråden känns lite onödigt.

http://www.arenajunkies.com/macros/rogue/

Där har du en sida med väldigt bra macros, jag använder 3-4 st därifrån, detta exemplet gillar jag starkt:

#show Preparation
/cast [nostealth] Evasion
/stopcasting
/cast sprint
/stopcasting
/cast preparation

Det låter dig använda Sprint och Evasion innan din Preparation går, ifall du glömt att använda det, så slösar du inte bort någon CD. Evasion tar ju bort stealth, så om du är i Stealth o använder macrot så triggar den bara sprint så den inte bryter stealth för dig.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nu är vissa servrar nere. Det står om några battlegrounds. Vet inte om min server hör till någon eller ej. Silvermoon spelar jag i alla fall. Lyckades inte komma in i själva spelet. Inloggningen gick bra, men sen stannade den precis innan den skulle in i spelet.

Nu var inte det som var problemet. Utan min bror som spelar på samma server, så när han tänkte spela lite tidigare idag. Så var hans gubbe nollställd. Han var innan på lvl 22. Kommer det på nåt sätt att fixas automatiskt, eller vad ska man göra. Det tar ju ändå en bra stund att lvl till 22. Vid inloggningssidan visades mina gubbar på rätt lvl, men in i spelet kom jag inte.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Nu är vissa servrar nere. Det står om några battlegrounds. Vet inte om min server hör till någon eller ej. Silvermoon spelar jag i alla fall. Lyckades inte komma in i själva spelet. Inloggningen gick bra, men sen stannade den precis innan den skulle in i spelet.

Nu var inte det som var problemet. Utan min bror som spelar på samma server, så när han tänkte spela lite tidigare idag. Så var hans gubbe nollställd. Han var innan på lvl 22. Kommer det på nåt sätt att fixas automatiskt, eller vad ska man göra. Det tar ju ändå en bra stund att lvl till 22. Vid inloggningssidan visades mina gubbar på rätt lvl, men in i spelet kom jag inte.

Det är Alla servrar på 4st battlegroups som är nere. Silvermoon ligger i battlegroupen Cyclone. Och det är en av dom som sker underhållning på just nu.

Förmodligen finns hans lvl 22 när servrarna väl kommer upp igen, annars
skicka ett Mail till Blizzard. Så ordnar dom upp det troligtvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Det är Alla servrar på 4st battlegroups som är nere. Silvermoon ligger i battlegroupen Reckoning så den ska inte vara påverkad av det här.

Det låter ytters märkligt att din bror har blivit av med sin lvl 22. Skicka ett Mail till Blizzard om detta, ifall det stämmer! Så ordnar dom upp det troligtvis.

Han tänkte inte på vilket level den visade där man väljer figuren, men när han kom in i spelet så var den på lvl ett (human, warrior) och på startplatsen och alla prylar borta. Men själva figuren hade inte försvunnit. Då fortsatte han inte att spela. Sen för en stund sedan testade han att logga in, och där man väljer figur så visar den lvl 1. Mina visas som riktiga, men kom inte in i spelet. Men ska testa det nu igen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Han tänkte inte på vilket level den visade där man väljer figuren, men när han kom in i spelet så var den på lvl ett (human, warrior) och på startplatsen och alla prylar borta. Men själva figuren hade inte försvunnit. Då fortsatte han inte att spela. Sen för en stund sedan testade han att logga in, och där man väljer figur så visar den lvl 1. Mina visas som riktiga, men kom inte in i spelet. Men ska testa det nu igen.

Ibland visas det helt fel information där, oftast när servern är nere. Jag spelar på Sylvanas och den tillhör battlegroupen Rampage som också är nerplockad för tillfället. Jag kan inte ens se mina gubbar.
Oroa er inte, dom kommer tillbaka när väl servern är uppe.

Permalänk
Medlem

Jo, men då kom han in i spelet. Men kan hända det blir riktigt sen.

Nu kom jag in i spelet och mina är riktiga. Jag får prata med honom, så han får kolla upp om det är riktigt nu, annars får han maila dom.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Ja, jag väntar nog en stund med bs, tills han är färdig levlad. Annars är det dock roligare att tillverka saker. Började lite att spela med en ny figur. Det blev en präst. Till honom valde jag skinning och tailoring. Tänkte att jag väntar lite med min warrior så att brorsan kommer ikapp. Jag är i lvl 37 och han är nu 22.

Jag hade mining och herbs till level 70. Eftersom blacksmithing kräver mycket mining är det lämpligt att börja lagra redan nu.

Kolla här vad du behöver. http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=13121383&pag...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shameee
mining/engineering är en rolig kombo, inte är det speciellt dyrt heller med engineering, värst är ju bs.
Med engineering kan du ju göra en hel hög med roliga saker men jag har bara brytt mig om att fixa jumper cables XL (Spelar druid) rocket boots, fallskärms kappa, mote extractor och engineering head för alla specs, dessutom sunwell headen för feral. Jättebra profession om man vill få en hyfsat billig head. Och sunwell head är i de flesta fall bättre än t6 men lite halvdyr att köpa recept.

Jag har kollat upp lite mer angående engineering, finns det verkligen bara en engineering trainer i hela outlands, den vid Zabra'Jin för Horde-sidan? Orgrimmar är ju inte mycket bättre, så långt bort från banken man kan komma.

Jag kommer nog att byta ut skinning mot engineering snart, tänkte bara farma lite mer läder och wool cloth så jag har mycket mats i början, har redan väldigt mycket sten sparat.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Hej jag undra om det finns något sätt att visa upp min WOW gubbe till andra människor utan att ha aktiverat mitt account, ja menar typ info i text eller som t.ex. här

http://wow.allakhazam.com/profile.html?615780

Tack

EDIT: Om ja installerar guestpass kan jag logga in på gubbar som redan finns?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Hej jag undra om det finns något sätt att visa upp min WOW gubbe till andra människor utan att ha aktiverat mitt account, ja menar typ info i text eller som t.ex. här

http://wow.allakhazam.com/profile.html?615780

Tack

EDIT: Om ja installerar guestpass kan jag logga in på gubbar som redan finns?

Det borde funka med
http://eu.wowarmory.com/

Permalänk
Medlem

Nu när servrarna kom igång så verkar min brors gubbe vara riktigt. Så han är åter i rätt level.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag hade mining och herbs till level 70. Eftersom blacksmithing kräver mycket mining är det lämpligt att börja lagra redan nu.

Kolla här vad du behöver. http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=13121383&pag...

Har ju haft lite svårt att sälja bronze till bra pris. Så jag hade en del på banken. Men var precis inne och la dom till försäljning. Även Coarse stone och Rough stone.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Det borde funka med
http://eu.wowarmory.com/

Nope kan inte logga in där :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Nope kan inte logga in där :/

varför ska du logga in? Du ser ju allting på gubben som du hade senaste gången du loggade ut...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Nope kan inte logga in där :/

Gör bara en sökning på din karaktärs namn. Sen ser du Gear / Spec / Reputation med mer..