Permalänk
Robot

då var det tid för vatten^^

då var det tid att försöka med något nytt nu då... VATTENKYLNING...

komponenter..

p5b
e6320 @ 2,8ghz (med samma temps som innan)
Corsair XMS2 DDR2 2 GB
asus en8600gt

Överclockning:
fsb:400
Multiplikator: x7
cpu V: 1,4V
Temps: oförändrade jämfört med innan

Temps..
idl innan: 40c-44c (i sommarvärmen ca 30-33 på höst-våren)
idl nu: 29c-33c (i sommarvärmen höst-vår temp återstår att se)

Load innan: 53c-56c (i sommarvärmen ca 40c-43c på höst-våren)
Load nu: 43c-45c (i sommarvärmen höst-vår temp återstår att se)

samt ett bigwater 745...
vet att det är långt ifrån bra men fick det för en billig slant och ville prova så varför inte...

uppdaterar så fort det kommer något att uppdatera om.. detta lilla systemet kan ta ett tag att få ihop

Besök albumet: då var det tid för vatten^^ av norrby89

Permalänk
Medlem

Vilken av de gammla kylarna på hyllan funkar bäst? har en e8400 och sitter fortfarande med stock kylaren med en idel temp på 50c och SKA köpa en y kylare och funderar just på en av de två du har på hyllan.

Btw... ifall mobot e kass så kan jag rekomendera gigabyte EP45 DS4... så vida du inte är SLI fan...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

skulle anta att det är "greminen" (den till höger) höll min dator vid 30c under höst-vår dock nu på sommaren steg tempen till 40c..

okej njaa jag är inte sli fan men är typ asus fan så har siktat in mig på ett p5q pro om det blir ett nytt mobbo

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Du har inte lust att sälja Geminin?
Bor också i Västerås

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ok men annars så hade jag mina funderingar på en ThermalRight IFX-14 om du nu vet vilken de är?

http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/ifx-14/installation_cpu_cooler_ifx-14.html

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Asus P5Q PRO är underbart!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Du har ju lagt moderkortet och grafikkortet platt på golvet? Det kan ju ha fått sig en stöt. Därför inte du får någon bild kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Du har ju lagt moderkortet och grafikkortet platt på golvet? Det kan ju ha fått sig en stöt. Därför inte du får någon bild kanske.

hm skulle förstå om kortet fått en stöt om det var heltäckningsmatta den låg på, men trägolv? är ingen expert på statisk elektricitet men tycker inte ett trä golv borde vara så statiskt laddat. eller är jag helt ute å cyklar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriction
hm skulle förstå om kortet fått en stöt om det var heltäckningsmatta den låg på, men trägolv? är ingen expert på statisk elektricitet men tycker inte ett trä golv borde vara så statiskt laddat. eller är jag helt ute å cyklar?

Statiskt trä vore nått... eller har jag oxå missat nått?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Du har inte lust att sälja Geminin?
Bor också i Västerås

//Gorian

Vem VARE? Vem vare som KASTA!?
Vad ska jag göra med min FUCKING SKJORTA!

XD är du kanske den ökände skogsturken?

Permalänk
Medlem

När jag lämnade in min dator - som jag sade att jag hade fel på moderkortet - till inet sade de att felet berodde på att moderkortet int evar fastskruvat med alla skruvarna. Jag tyckte att det var det dummaste jag någonsin hört men kanske fungerar för dig?
(Felet var för övrigt moderkortet fick ett nytt på 4:e besöket)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Vem VARE? Vem vare som KASTA!?
Vad ska jag göra med min FUCKING SKJORTA!

XD är du kanske den ökände skogsturken?

haha jag känner vet vilka det var som kasta, känner typ dom;)

Permalänk
Medlem

hehe att golvet skulle hart vart statiskt har jag extremt svårt att tro ^^ så är nog inte där felet är specielt inte när jag har fått igång datorn en gång redan men sen drog jag iväg några timmar och efter det var den total död =/

och Gorian Joorå det skulle jag nog kanske kunna göra bara att ge mig ett bud med ett PM så kan vi se vad som händer =P

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waaan
haha jag känner vet vilka det var som kasta, känner typ dom;)

Hälsa från mig!

Funderar själv på ett sådant här vattenkylningssystem så du får skriva lita vad du tycker om det mm.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
Vem VARE? Vem vare som KASTA!?
Vad ska jag göra med min FUCKING SKJORTA!

XD är du kanske den ökände skogsturken?

Förlåt....

(nej, det var inte jag ^^)

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag skulle oxå kunna tänka mej ett vater cuuling. men nu sitter jag med Aplus monolize så de känns som att vittsen med chasit försvinner då... :-/ om jag inte moddar in ett gäng raddar bakom moster fläktarna... men men... återstår och se.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

klart att du inte har nån bild.. du har juh inget grafikkort ikopplat på bilden

Visa signatur

Även i kaos kan man finna ordning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinbergX
klart att du inte har nån bild.. du har juh inget grafikkort ikopplat på bilden

Dvi kabeln ligger precis framför mobot så jag hoppas verkligen att han inte har glömt grafikkortet xD

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

haha klart jag inte har glömt grafikkortet =P har inte äns fått första "pipet" när datorn startade men har precis fått igång datorn och håller på att formatera om den nu.. det ända problemet nu är hur jag ska lösa mitt pipande ibörjan (CPU Fan Error) extremt jobbigt att vara tvungen att trycka på f1 för att starta datorn...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
haha klart jag inte har glömt grafikkortet =P har inte äns fått första "pipet" när datorn startade men har precis fått igång datorn och håller på att formatera om den nu.. det ända problemet nu är hur jag ska lösa mitt pipande ibörjan (CPU Fan Error) extremt jobbigt att vara tvungen att trycka på f1 för att starta datorn...

du måste gå in bios och sedan hwmonitor och ändra så att fläkthastigheterna ignoreras.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
du måste gå in bios och sedan hwmonitor och ändra så att fläkthastigheterna ignoreras.

åfan var det så simpelt =P haha okej men tackar så mkt för den då skall det ändras dir...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Din pojkvän i bakgrunden?

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Inaktiv

Trevligt, men sitter du verkligen så där trångt? Hade blivit tokig själv samt förr eller senare råkat tippa datorjäkeln i golvet. XD

Permalänk
Medlem

då var det tid för "lite bättre saker också!" Nej nej det vart sjukt bra.

Permalänk

återkomm gärna med temperaturer. före o efter.

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Medlem

temps i load då ?=)

Permalänk
Medlem

Ställ datorn på golvet eller skaffa större skrivbord. Jag skulle bli galen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

OMG! Trångt? Flytta ner datorn.

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
då var det tid för "lite bättre saker också!" Nej nej det vart sjukt bra.

hehe som det är nu så kan jag inte så någon anledning till att köpa dyrare saker... då det inte är värt pengarna på långa vägar med tanke på att tempen inte kan bli mycket bättre än den är just nu ^^

Edit nu finns det temps innan och efter..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

ser att du lagt in temps nu o så ,, men processorn helt oklockad ?