Firefox - "Adressen hittades inte"

Permalänk
Medlem

Firefox - "Adressen hittades inte"

Har fått ett skumt problem med Firefox. Detta uppstod efter att jag varit bortrest i 3 veckor och datorn har således inte varit påslagen under den tiden. Igår när jag slog på den så skulle den såklart uppdatera 100 program, men när allt var klart så fungerade allt som det skulle.

Rätt vad det var så slutade Firefox fungera med meddelandet "Webbläsaren kunde inte finna den angivna adressens värdserver.", oavsett vilken sida jag försökte nå. Allt fungerade fortfarande bra i övrigt, MSN + IE funkar som vanligt.

Testade först att avaktivera brandväggen (Kaspersky), men det hjälpte inte. Kollade igenom alla inställningar men allt stämmde. Så jag avinstallerade Firefox och rensade registret på allt som hade med Firefox att göra och installerade på nytt, men samma problem fortfarande.

Provade även en systemåterställning till dagarna innan jag reste iväg, men det hjälpte inte heller.

Är det någon som har något förslag på vad det kan vara som är fel? Vägrar installera om datorn men nu hittar jag snart ingen annan utväg.

Permalänk

installera om firefox?

Visa signatur

abit-ag8/Intel p4 3,0@3,7/ Corseair twinx1024-3200c2/ Zalman CNPS9500 LED cpu fläkt/250 fsb/m-audio/his radeon hd3580 256mb/Acer Extensa 5620/netgear wnr2000

Permalänk
Medlem

Om du läst hela mitt inlägg istället för bara rubriken så hade du sett att jag redan försökt det.

I alla fall så löste jag det genom att gå tillbaks till en systemåterställning innan jag åkte på semester samt även avinstallera thunderbird och på så vis kunna rensa ut allt från Mozilla ur registret, då fungerade det.