Permalänk
Medlem

Inte riktigt min smak, ser ut som en futurisk brödrost men du får en 7p för att du faktiskt utfört det mycket ordentligt.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Jättebra, det ver värdigt ett MVG:D

8P

värd en mvg, men du ger honom en 8:a? Är inte det typ VG?

8:a från mig också, bra jobbat

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Du kan ju inte jämföra med arbeten från folk som har tillgång till hela verkstäder med CNC-maskiner, fräsar och massa sponsring osv.

Imponerande hemmabygge! http://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon14.gif

Exakt därför blev resultatet som det blev, skitfult. Sen visst om jag ska ha i åtanke att ett begränsat urval att verktyg fanns att tillgå - så okej. Men då skulle vilken stenåldersmänniska som helst med slägga och sten kunna tillverka ett snyggt chassi med dom aspekterna i åtanke även där.

Visa signatur

Fractal Define - Corsair VX 450W - Asus P5K P35 - Intel C2D E8200@4GHz - 2048DDR2 Corsair TwinX - Sapphire HD4850

Permalänk
Medlem

Grattis till en av de häftigaste byggloggarna på SWEC =D 10p, utan att tveka!

Permalänk
Inaktiv

8p, gillar vad du gjort med baksidan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajlajf
Grattis till en av de häftigaste byggloggarna på SWEC =D 10p, utan att tveka!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar idén med lucka på baksidan och att fick till fronten bra. Men den tar ju mycket mer plats nu och jag hade nog aldrig valt den där färgen, men det är som sagt en smaksak.

Är du själv nöjd får du 8p

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Jättefin verkligen! 10p från mig!!

Permalänk
Medlem

Vad fick du perforerade plåten ifrån?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Funktionen blir ju iofs lite negativ när det tar mer plats än innan och det kommer bli dammigt i det!

Permalänk

när kommer nästa kreation nej men bra jobbat 10 p.

Permalänk
Medlem

Mycket bra jobbat!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Exakt därför blev resultatet som det blev, skitfult. Sen visst om jag ska ha i åtanke att ett begränsat urval att verktyg fanns att tillgå - så okej. Men då skulle vilken stenåldersmänniska som helst med slägga och sten kunna tillverka ett snyggt chassi med dom aspekterna i åtanke även där.

Ska du klaga kan du väll istället vara tyst ? Gör något bättre sj ist

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

samma mp3 som jag har, den e najs har haft den ett tag nu.

annars bra bygge, liknar dedär.. hmm... kommer inte ihåg vad det heter men det ser ut som en lufttrumma och den kommer från lian li, ett chassi alltså.

Permalänk
Medlem

Imponerande!

Riktigt snyggt tycker jag, och till skillnad från några andra diggar jag verkligen den blå färgen.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
samma mp3 som jag har, den e najs har haft den ett tag nu.

annars bra bygge, liknar dedär.. hmm... kommer inte ihåg vad det heter men det ser ut som en lufttrumma och den kommer från lian li, ett chassi alltså.

INTE samma.. utan likadan

Visa signatur

Även i kaos kan man finna ordning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinbergX
INTE samma.. utan likadan

Jaja whatever... Va lite trött, hade bråttom till sängen. Därav saknaden till stora bokstäver också... >_<

Permalänk

Må säga att ditt engange mang är stort. dock så hade man väl kunnat göra småsaker lite bättre men va fan . bara du är nöjd så är saken biff ju. ett av de snyggare byggerna och väl skrivet och förklarad bygglogg..

värd lite poäng tycker jag allt.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Futuristiskt och samtidigt lite retro, tidlöst. Vem har sagt att ett chassi måste vara vitt, grått eller svart? Väldigt snyggt, minst lika bra som ett kommersiellt chassi. Det enda jag inte gillar är reset- och start-knapparna. 7 poäng

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

tycker det var riktigt snyggt. sen att den finnt lite skönhetsfel, men vad fan det får man ta. över lag så är det väligt snyggt och lite annorlunda bygga,

10P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Vad fick du perforerade plåten ifrån?

Min lärare beställde den år mig från någon plåtfirma, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
när kommer nästa kreation nej men bra jobbat 10 p.

När jag får tid och material till att göra något Funderar på att bygga en HTPC, men jag har inte råd just nu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Futuristiskt och samtidigt lite retro, tidlöst. Vem har sagt att ett chassi måste vara vitt, grått eller svart? Väldigt snyggt, minst lika bra som ett kommersiellt chassi. Det enda jag inte gillar är reset- och start-knapparna. 7 poäng

Startknappen blev lite fel, och jag hade inte tid att göra en ny. Vet inte om min lärare hade velat skriva ut en ny heller :S
Resetknappen funkar inte ens, så den hade jag kunnat strunta i, men det visste jag inte när jag byggde

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På sista bilden, har du skärmsladden ikopplad då? Fint bygge.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk

Ser svinbra ut, ju! Kan det vara kameran som är f***ed på sista bilden, då lacken ser lite flammig ut?

Hur som helst är det ett riktigt bra arbete, kanonbra formgivning; gillar kurvorna!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
På sista bilden, har du skärmsladden ikopplad då? Fint bygge.

Japp, alla sladdar är inkopplade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Ser svinbra ut, ju! Kan det vara kameran som är f***ed på sista bilden, då lacken ser lite flammig ut?

Lacken är lite lätt flammig, då färgen tog slut, men kameran får det att se mycket värre ut än vad det är i verkligheten

(inte min kamera heller, hade inte fått den då. Min kamera äger)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Exakt därför blev resultatet som det blev, skitfult. Sen visst om jag ska ha i åtanke att ett begränsat urval att verktyg fanns att tillgå - så okej. Men då skulle vilken stenåldersmänniska som helst med slägga och sten kunna tillverka ett snyggt chassi med dom aspekterna i åtanke även där.

sluta gråta. det är ju inte direkt så att du har imponerat med ypperliga hantverkartalanger.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Exakt därför blev resultatet som det blev, skitfult. Sen visst om jag ska ha i åtanke att ett begränsat urval att verktyg fanns att tillgå - så okej. Men då skulle vilken stenåldersmänniska som helst med slägga och sten kunna tillverka ett snyggt chassi med dom aspekterna i åtanke även där.

Vet inte vad du har för jobb/utbildning eller liknande, men har du själv försökt att bygga ett datorchassi?
Om inte så tycker jag att du ska pröva. Och du får bara använda enkla verktyg. Det mest "avancerade" verktyget jag använde mig av var en stor industriell plåtsax för att klippa ut några plåtremsor som sitter innuti datorn. Alltså inte själva höljet, den plåten är utskuren med vinkelslip.
Sen får du inte använda dig av mer än 10 000 kr till material och komponenter.

Antar du utmaningen?
Klarar du det och gör en snygg och funktionell dator; grattis du är bra på det här. Klarar du det inte; sluta klaga. Du har rätt att ha dina egna åsikter, men kom med konstuktiv kritik istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MINO7AURO
Exakt därför blev resultatet som det blev, skitfult. Sen visst om jag ska ha i åtanke att ett begränsat urval att verktyg fanns att tillgå - så okej. Men då skulle vilken stenåldersmänniska som helst med slägga och sten kunna tillverka ett snyggt chassi med dom aspekterna i åtanke även där.

Vad menar du med att resultatet blev fult? Han började med skisser av olika slag och resultatet av hans arbete, utifrån skisserna, är ju klockrent. Om något, så kan du säga att hela bilden/illustrationen/projektet är fult men då har du dålig smak.

Om resultatet hade varit fult så hade det bara varit en fyrkantig låda (alltså inte vad skisserna visar), men så är inte fallet.

------

Skitnice bygge tycker jag. Bra bilder och text också, en raritet olyckligtvis.

Vad är det för dimensioner på den?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Tycker det var ett anorlunda och grymt chassi fulla poäng från mig, du råkar inte ha planer att åka på DHW i år och visa upp dit bygge?, skulle gärna ta en titt på det irl.

Permalänk
Medlem

riktigt imponerande faktiskt trodde att det skulle vara som alla andra gallerier men tji fick jag.

älskar verkligen luckan du har på baksidan som gömmer bort alla sladdar osv

Permalänk

Leedow: B: 23cm, H: ~55cm, D: ~60cm. Mätte nyss med en 15cm linjal, så det är väl inte väldens mest exakta mått

Loveline: Jadu, vet faktiskt inte... Det hade ju varit kul att åka dit. Men just nu vet jag inte hur det blir med jobb och så för mig. Sen har jag ingen lust att åka ända till Jönköping själv. Men om några kompisar vill med är det inte helt omöjligt

Rackarungen: Tack

Visa signatur