Spel som hyllades trots att dom sög

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Rätt säker ändå på att tråden heter " Spel som hyllades trots att dom sög" ,, och enligt NatoGandalf så suger Half-Life.

Enligt DIG tycker jag att Half-Life suger, ja. Men vi som lärde oss att läsa i klass ett och två tolkade mitt inlägg lite annorlunda.

Permalänk

Mina överhypade spel:

- Warcraft 3
- Gears of War
- Zelda-serien.
- Final Fantasy-serien efter IV
- Virtua Fighter-serien
- Resident Evil-serien

Permalänk
Medlem

Crysis... Snygg grafik, men sämst spel. Precis som Far Cry

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Mina överhypade spel:

- Warcraft 3
- Gears of War
- Zelda-serien.
- Final Fantasy-serien efter IV
- Virtua Fighter-serien
- Resident Evil-serien

Oj.. Jag som tyckte att iaf FFVII levde upp till hypen och mer därtill.. Men Zelda håller jag faktiskt med om, Phantom Hourglass var ganska skoj, men jag fattar inte vad folk ser i dom andra spelen.

Tycker dock att Crysis var ett väldigt dåligt spel, snyggt kanske, men jag har spelat det såå många gånger förut.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Gothic III samt Söldner..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Halo serien som tidigare nämnt, GTA (inte spelet GTA4 dock). Diablo 2, Warcraft 3. I stortsett alla Blizzard spel förutom första Diablo.

Shit! (off topic)
Vad lever du i för värld, Starcraft, Warcraft och Diablo är helt klart några av dom bästa serierna som någonsin skapats! Go Blizzard för att ha lyckats med det på två helt olika genre som RPG och RTS.....som dessutom även lyckats skapa världens mest spelade spel WoW. Vilket betyder att dom även är king of the hill över MMORPG numera. Nämn något annat företag som lyckats med det!!!

(dock är WoW mer populärt än det borde)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQuille
Crysis... Snygg grafik, men sämst spel. Precis som Far Cry

Japp... word

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Gothic III samt Söldner..

Gothic 3 fick alldrig nått högt betyg av nån. Men själv tycker jag det är underskattat, blir riktigt kul så länge man inte jämför det med 1:an och 2:an.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Jag tror att jag är den första som kommit på ett spel som suger och har "hyllats". Alla andra i tråden har läst rubriken som.
"Spel som hyllades trots att de inte var något speciellt."

Hehe jag sa det före dig:D
Däremot vet jag inte om det passar in riktigt egentligen för den här tråden är rätt skum.
Spel som hyllas är oftast bra av någon anledning:D Sen är det upp till personlig smak. De flesta här inne rankar bara upp storsäljande titlar, tex crysis.
Gillar man fps-spel som jag gör så kan jag inte förstå hur man inte kan annat än att älska detta spel. Men smaken är som baken delad!

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nCoreSWE
Shit! (off topic)
Vad lever du i för värld, Starcraft, Warcraft och Diablo är helt klart några av dom bästa serierna som någonsin skapats! Go Blizzard för att ha lyckats med det på två helt olika genre som RPG och RTS.....som dessutom även lyckats skapa världens mest spelade spel WoW. Vilket betyder att dom även är king of the hill över MMORPG numera. Nämn något annat företag som lyckats med det!!!

(dock är WoW mer populärt än det borde)

Jag väljer att inte leva i samma mainstream värld som de flesta gör och det är jag stolt över. Bara för att tex. Britney Spears skulle vara världens största kvinnliga artist betyder inte det att jag tycker hon gör bra musik.

Blizzard är för mig spelvärldens mest överskattade utvecklare. De studios som gjort de mest revolutionerande och bästa spelen är också de som dött ut oftast. Den världen gör sig påmind varje dag tyvärr.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag väljer att inte leva i samma mainstream värld som de flesta gör och det är jag stolt över. Bara för att tex. Britney Spears skulle vara världens största kvinnliga artist betyder inte det att jag tycker hon gör bra musik.

Blizzard är för mig spelvärldens mest överskattade utvecklare. De studios som gjort de mest revolutionerande och bästa spelen är också de som dött ut oftast. Den världen gör sig påmind varje dag tyvärr.

1. Bara dåren undviker allt som är mainstream bara för att det är mainstream. De med lite vett i huvudet spelar vilka spel de vill utan att bry sig.

2. Hur har du egentligen fått för dig att folk bryr sig om vad du tycker om World of Warcraft eller Blizzard? Mycket underligt.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Kanske är dags att ändra topicen till "Spel som hyllades trots jag tyckte de sög".

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jannethaman
Kanske är dags att ändra topicen till "Spel som hyllades trots jag tyckte de sög".

Ja för det finns inga "dåliga" spel som hyllas. xD

Eller jo... men då är det bara ett fåtal som tycker det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ja för det finns inga "dåliga" spel som hyllas. xD

Eller jo... men då är det bara ett fåtal som tycker det.

Efter att ha läst lite i denna tråd så suger tydligen wow trots att det är ca. 9miljoner som spelar, tror inte de spelar det för att det är ett dåligt spel.

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem

Tråden borde väl egentligen gälla spel som hypats och sedan fallerat eller inte levt upp till förväntan, som t.ex. Half-Life 2 som är ett prakt exempel på när folk förväntar sig ett nytt "epic" lir och får typ 3banor (som inte direkt var underhållande) och en eye-candy uppvisning bara.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

jannethaman: Dom spelar för att dom är beroende, innerst inne hatar dom spelet. Så va det för mig och säkert många andra. Vet inte hur många gånger jag har lagt ner det spelet men ändå återkommit. Raderat karaktärer och gett bort account för att sedan köpa nytt och börja om från början. :/

Tänker man efter lite så hade WoW egentligen inget nytt att komma med, eller jo kanske, instancer och bop (bind on pickup) (vilket jag ser som dåligt) men resten kan man hitta i många andra spel som är så mycket äldre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
jannethaman: Dom spelar för att dom är beroende, innerst inne hatar dom spelet. Så va det för mig och säkert många andra. Vet inte hur många gånger jag har lagt ner det spelet men ändå återkommit. Raderat karaktärer och gett bort account för att sedan köpa nytt och börja om från början. :/

Tänker man efter lite så hade WoW egentligen inget nytt att komma med, eller jo kanske, instancer och bop (bind on pickup) (vilket jag ser som dåligt) men resten kan man hitta i många andra spel som är så mycket äldre.

Om det är som du säger så måste de ha tyckt att spelet är bra/roligt i början, man blir ju inte beroende av ett dåligt spel.

Fast jag vet inte, det finns ju folk till allt..

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem

Söldner och S.T.A.L.K.E.R. foh sure!
Hade höga förväntningar, hypades och kraschade. Dock hade dom ju inte så bra recensioner så jag vet inte om det räknas när dom hyllades innan release.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk

'crysis' och 'hellgate: london' på senare år.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Söldner och S.T.A.L.K.E.R. foh sure!
Hade höga förväntningar, hypades och kraschade. Dock hade dom ju inte så bra recensioner så jag vet inte om det räknas när dom hyllades innan release.

S.T.A.L.K.E.R Fick iofs rätt bra recensioner från många ändå, 82 i Metascore.
Däremot levde det väl inte riktigt upp till "hypen" men klart en personlig favortit bland alla spel jag spelat(och det är några st:D).
Googlade lite snabbt och spelet har tydligen sålt i ca1.65miljoner kopior så det spelet hör inte heller hemma i den här tråden haha

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jannethaman
Kanske är dags att ändra topicen till "Spel som hyllades trots jag tyckte de sög".

Tycker att det är onödigt att skapa såna här trådar över huvud taget. Eftersom alla har olika smak på spel så blir det att alla spel suger på ett eller annat sätt. Mitt favorit spel kommer alltid vara Diablo, ett spel som t ex Gamebit_2k tycker suger

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

En sådan här tråd leder ju bara till folks känsloyttringar om personliga åsikter angående spel. Så jag tänkte yttra min:

WoW, som många gillar att klanka på. Jag tycker inte man kan kalla det för ett dåligt spel. Överskattat kanske, men inte dåligt. Det är ju faktiskt världens största onlinespel, kanske av en anledning.

Crysis, fattar inte allas hat mot detta spelet. Det är inte banbrytande, det är inte allsmäktigt, det är inte spelens Messias, men kära nån, det är ett bra FPS. Grafiken är bäst (än så länge) men kanske lite ooptimerad.
Spelkänslan kanske inte är den bästa men det är fanken inget dålig spel. Jag har spelat igenom det ca 5 ggr, inte f-n för jag tyckte det var kass.

Diablo 2. Spelade det när det var nytt och tyckte det var ganska bra. Men jag fattar inte varför folk sitter idag och avgudar det. Gnälls det över att D3 är för grällt på förhandsvisningarna? Spela WoW då, samma spel i 3D och med medspelare. Tokig livsuppoffrande jakt på "fetaste gearen!". Det som gör mig förbannad är att det benämns som RPG.

Half-Life2. Älskar det själv så här blir jag lite aggresiv. Vilken shooter är bättre? På vilket sätt? HL2 är enligt mig ett speltekniskt mästerverk. Spelkänsla, story, inlevelse... så jä*la komplett. Bara sätter spelet berättar sin historia för dig är värd ett hederspris! Miljöer, designpris! Bikaraktärer, Oscar! Bra skit, enligt min smak alltså.

Stalker. Visst, det kanske inte levde upp till medias otroliga hype, men ett riktigt bra spel var det enlig mig. Miljöerna var ruskigt stämmningsframkallande.

UT3. Vad f-n! "Buhuhuuu, vårt spel säljer dåligt! Vi måste göra konsoll!". Lipsillar! Erat spel sålde kass bara för det var SAMMA spel som ni släppte för FLERA år sedan! Ny grafik gör inte nytt spel. Sluta lipa och gör om gör rätt!

id Software: Ojojoj... var ska jag börja. ÖVERSKATTAT SKIT!!! Nu var det sagt. Doom 1 och 2 var bra, sen gick ni vilse i eran grafikmotoronani! Sluta med techdemos och gör spel igen.

Det var allt jag orkade ta upp just nu. Hoppas att mitt inlägg var fritt från indirekta personangrepp, gillar inte sådana utan accepterar allas smaker.

Nu kan ni börja hata/älska mig. Älska mig via PM, hata mig i inlägg jag missar...

Permalänk
Medlem

jannethaman: Det är kanske kul tills man kommer till max lvl (70), sen är spelet bara skit. Ett spel ska inte behövas kännas som ett heltidsjobb bara för att man vill hålla sin karaktär "up to date".

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
En sådan här tråd leder ju bara till folks känsloyttringar om personliga åsikter angående spel. Så jag tänkte yttra min:

WoW, som många gillar att klanka på. Jag tycker inte man kan kalla det för ett dåligt spel. Överskattat kanske, men inte dåligt. Det är ju faktiskt världens största onlinespel, kanske av en anledning.

Crysis, fattar inte allas hat mot detta spelet. Det är inte banbrytande, det är inte allsmäktigt, det är inte spelens Messias, men kära nån, det är ett bra FPS. Grafiken är bäst (än så länge) men kanske lite ooptimerad.
Spelkänslan kanske inte är den bästa men det är fanken inget dålig spel. Jag har spelat igenom det ca 5 ggr, inte f-n för jag tyckte det var kass.

Diablo 2. Spelade det när det var nytt och tyckte det var ganska bra. Men jag fattar inte varför folk sitter idag och avgudar det. Gnälls det över att D3 är för grällt på förhandsvisningarna? Spela WoW då, samma spel i 3D och med medspelare. Tokig livsuppoffrande jakt på "fetaste gearen!". Det som gör mig förbannad är att det benämns som RPG.

Half-Life2. Älskar det själv så här blir jag lite aggresiv. Vilken shooter är bättre? På vilket sätt? HL2 är enligt mig ett speltekniskt mästerverk. Spelkänsla, story, inlevelse... så jä*la komplett. Bara sätter spelet berättar sin historia för dig är värd ett hederspris! Miljöer, designpris! Bikaraktärer, Oscar! Bra skit, enligt min smak alltså.

Stalker. Visst, det kanske inte levde upp till medias otroliga hype, men ett riktigt bra spel var det enlig mig. Miljöerna var ruskigt stämmningsframkallande.

UT3. Vad f-n! "Buhuhuuu, vårt spel säljer dåligt! Vi måste göra konsoll!". Lipsillar! Erat spel sålde kass bara för det var SAMMA spel som ni släppte för FLERA år sedan! Ny grafik gör inte nytt spel. Sluta lipa och gör om gör rätt!

id Software: Ojojoj... var ska jag börja. ÖVERSKATTAT SKIT!!! Nu var det sagt. Doom 1 och 2 var bra, sen gick ni vilse i eran grafikmotoronani! Sluta med techdemos och gör spel igen.

Det var allt jag orkade ta upp just nu. Hoppas att mitt inlägg var fritt från indirekta personangrepp, gillar inte sådana utan accepterar allas smaker.

Nu kan ni börja hata/älska mig. Älska mig via PM, hata mig i inlägg jag missar...

Diablo är action RPG, alla karaktärer har ju sin roll så man får ju ut mest om man är flera och kör en av varje karaktär

Jag gick in på en norsk sida www.gamer.no där stod det nåt om Doom4 och att det skulle bli mer action än 3:an

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jannethaman
Om det är som du säger så måste de ha tyckt att spelet är bra/roligt i början, man blir ju inte beroende av ett dåligt spel.

Fast jag vet inte, det finns ju folk till allt..

Man får la se spelberoendet som beroendet av nikotin och alkohol t.ex. ... det är absolut inga bra saker men ändå så fortsätter folk använda det.

Massor av saker kan skapa ett beroende...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Antar jag är extremt mycket Svensson men jag gillar i princip alla de spel som döms ut i tråden.
HL2 är ett helt okey singleplayer spel och med okey menar jag topp 10 i sin genre. Farcry, spelade det som betatestare och det färdiga spelet gjorde mig faktiskt inte heller besviken när det kom. Diablo II med medföljande expansion var fantastiskt bra när de kom, fanns egentligen inget som kunde konkurrera med det (och ja jag spelade Baldurs Gate också).

Doom 3 var ingen fullpoängare då ID gjorde vissa val som jag ser som mindre bra designval men nog fan var det polerat och spelvärde fanns där också.
Wow var extremt polerat när det kom (och är fortfarande helt okey), visst det fanns buggar och servrar med många spelare blev vissa tider överbelastade vilket kunde leda till problem för spelarna men sett över tiden är det ändå ett väldigt bra spel.

Kan inte uttala mig om Stalker och Crysis då jag inte provat de än och av de två så antar jag att i allafall Stalker möjligtvis kunde falla in under trådens premisser då det blev väldigt hypat innan det till slut släpptes i en som det verkade då allt annat än polerad form (opps 3:e gången jag använder ordet polerat i någon form).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Diablo är action RPG, alla karaktärer har ju sin roll så man får ju ut mest om man är flera och kör en av varje karaktär

Jag gick in på en norsk sida www.gamer.no där stod det nåt om Doom4 och att det skulle bli mer action än 3:an

Hehe, action-RPG-light kan jag kanske gå med på.

Doom 3 brist var inte action, utan totala avsaknad av spelkänsla. Lika stelt som en steloperarad man i gipsvagga...

Permalänk
Medlem

Halo 1 och Halo 2 (inte spelat 3an). Doom 3. Rainbow 6: Vegas och dess jävla oprecisa sikte, tacka vet jag Raven Shield (som är lätt bäst i serien).
Stalker testade jag egentligen bara ytterst lite, men jag tyckte inte det var bra av det lilla jag testade.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

WoW, helt klart wow... Har spelat det i ca 4 år om man räknar med alla betor, spelar det fortfarande och det suger precis lika mycket fortfarande. Visst, det är otroligt stort och så många kan inte ha fel bla-bla-bla. Men spelet i sig erbjuder inte speciellt mycket. Vad man än gör så är det samma procedur vecka in och vecka ut.

Visa signatur

Core 2 Duo E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 | XFX nForce 680i LT SLI | Gainward 8800GT 512 *GS* | Aspire 520W | 22" LCD | 2TB HDD
Znote 6625WD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Man får la se spelberoendet som beroendet av nikotin och alkohol t.ex. ... det är absolut inga bra saker men ändå så fortsätter folk använda det.

Massor av saker kan skapa ett beroende...

Jag tror inte spel och tobak fungerar likadant, oftast så är det väl att man snusar eller röker för grupptrycket eller liknande.
Så var det för mig iaf

Visa signatur

Who are you, and why should I care?