Permalänk

Telia mail från BBB.

Tjena. Jag använder mig fortfarande utav min telia mail trots att jag sitter med en BBB uppkoppling nu. Jag har lite problem med att skicka mail, ta emot mailen kan jag göra utan några problem.

Någon som vet om man kan göra något åt detta ? Använder mig utav Vistas mail program.

Permalänk

Använd BBB vid utgående mail. Telia totalvägrar att skicka mail när man har annan ISP än Telia. Kolla på BBB:s hemsida eller ring deras support, frågan borde inte vara ovanlig, och kolla vilka inställningar som gäller vid skickande av mail.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Du måste skriva in BBBs SMTP-adress: smtp.bredband.net
http://www.active24.se/sw3872.asp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Telia totalvägrar att skicka mail när man har annan ISP än Telia....

Vad är det för bullshit?
Använd mailout.telia.com, port 465 (SSL) och kryssa i "Servern för utgående e-post kräver autentisering"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Vad är det för bullshit?
Använd mailout.telia.com, port 465 (SSL) och kryssa i "Servern för utgående e-post kräver autentisering"

Kanon, det funkar fint fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Vad är det för bullshit?
Använd mailout.telia.com, port 465 (SSL) och kryssa i "Servern för utgående e-post kräver autentisering"

Tack för tipset! Jag hade missat att Telia äntligen börjat erbjuda det här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Använd BBB vid utgående mail. Telia totalvägrar att skicka mail när man har annan ISP än Telia. Kolla på BBB:s hemsida eller ring deras support, frågan borde inte vara ovanlig, och kolla vilka inställningar som gäller vid skickande av mail.

Så du menar på fullt allvar att då bredbandsbolaget blockerar alla andra smtp-servrar, (port 25 då), än sin egen är det telias fel?.. Snälla..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Vad är det för bullshit?
Använd mailout.telia.com, port 465 (SSL) och kryssa i "Servern för utgående e-post kräver autentisering"

Den kände jag inte till. Ber om ursäkt för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Så du menar på fullt allvar att då bredbandsbolaget blockerar alla andra smtp-servrar, (port 25 då), än sin egen är det telias fel?.. Snälla..

Har inte påstått nånting faktiskt. Jag skrev att Telia totalvägrar att skicka iväg mail om man inte använder sig av deras lina. Där hade jag dock fel, var bara att ändra i inställningarna så ska det gå (se ovan). Jag har bara utgått ifrån egen erfarenhet, körde med telias mail när jag hade en annan ISP som inte erbjöd mailadresser. Fick använda mig av deras utgående mailserver.
Jag är ingen expert på nåt sätt, kanske uttryckt mig dumt i inlägget och får väl då återigen be om ursäkt för det.

Nu har det löst sig för killen så allt borde väl vara lugnt nu.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)