operation flashpoint 2

Permalänk
Medlem

Fan det låter oroväckande att tvåan inte utvecklas av de som gjorde ettan, och ännu värre att det kommer bli mer arkadliknande! D:

Förresten är det någon som vet var man kan ladda ner moddar och annat till ettan? De flesta sidor med sådant verkar inte finnas kvar längre

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av led_alex
Förresten är det någon som vet var man kan ladda ner moddar och annat till ettan? De flesta sidor med sådant verkar inte finnas kvar längre

OFPEC finns kvar fortfarande.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av led_alex
Fan det låter oroväckande att tvåan inte utvecklas av de som gjorde ettan, och ännu värre att det kommer bli mer arkadliknande! D:

Vi vet ju inte att det kommer bli mer åt arkadhållet, vet inte mycket alls än så länge egentligen.

Och utvecklarna av "ettan" håller på för fullt med ArmA2. Är ju inte så att vi drunknar i realistiska shooters så ju fler desto bättre. Nåt av dem kanske blir bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Vi vet ju inte att det kommer bli mer åt arkadhållet, vet inte mycket alls än så länge egentligen.

Och utvecklarna av "ettan" håller på för fullt med ArmA2. Är ju inte så att vi drunknar i realistiska shooters så ju fler desto bättre. Nåt av dem kanske blir bra

Tänkte inte på allt från det hållet. Jag gillar din optimism, du har helt rätt!
Vore btw kul att se en film som är tagen ingame på of 2, till skillnad från den som har kommit ut.
Har inte kört Arma faktiskt, ska nog ladda ner demot om det finns något att testa.

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av led_alex
Tänkte inte på allt från det hållet. Jag gillar din optimism, du har helt rätt!
Vore btw kul att se en film som är tagen ingame på of 2, till skillnad från den som har kommit ut.
Har inte kört Arma faktiskt, ska nog ladda ner demot om det finns något att testa.

Demot till ArmA anser vara buggigare än fullversionen med expansionen Queen's Gambit installerat. Jag har dessvärre inte testat demot i dagsläget då jag äger ArmA Gold Edition

Men om du gillar realistiska spel, kommer du nog inte ångra ditt inköp av Gold Edition.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Demot till ArmA anser vara buggigare än fullversionen med expansionen Queen's Gambit installerat. Jag har dessvärre inte testat demot i dagsläget då jag äger ArmA Gold Edition

Men om du gillar realistiska spel, kommer du nog inte ångra ditt inköp av Gold Edition.

Mm fett bra! Bara det att jag har just köpt upp mina pengar på lite gamla spel. Bland annat köpte jag Flashpoint GOTY, för min gamla version sprängdes i min gamla cd-spelare medan jag körde...
Ska lägga ArmA på minnet.

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Berätta mer om hur den sprängdes xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Den var lite skadad i mitten på skivan (inte bara repor, utan revor som hål) men funkade ändå, tog lite extra lång tid att läsa den bara.

Sen en dag så hörde jag ett stort bang medan jag spelade. Kollade i datorn och såg att hade skivan gått i tusen delar, stora och små, och var utrspridda inuti hela chassit. Som tur var så hade bara cd-spelaren gått sönder, dvd-spelaren använde jag inte med den skivan.

Det här var länge sen så det ska bli kul att köra of igen nu när jag köpt det, speciellt med expansionerna som är helt nya för mig! Har inte hunnit det än.

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Aha, typ som ett ägg direkt från kylen i en mikrovågsugn. Smarrigt.

KaBLOOFaaaan, typ!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jämför man OFP2 med Crysis har man nog inte mer koll på spel än att de båda är dataspel och hysat nya.... jag menar...

alex va fan exploderade skivan??

Visa signatur
Permalänk

Inte så smart att köra med en skiva som har sprickor och sånt..
Min BF2 skiva har lite sprickor, och skulle inte ens komma på tanken att stoppa in den i min relativt nya dator.

Permalänk

Riktigt störande att dom håller inne på infon om spelet. Det känns ju som att det är flera år bort! Ser mycket snyggt ut på bilderna och de enstaka filmerna iaf, och det är ju en underbar kombination med en gigantisk spelvärld och soldat-simulatorn. Kommer nog sitta som klistrad och nitad i detta när det väl kommer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av led_alex
Kollade i datorn och såg att hade skivan gått i tusen delar, stora och små, och var utrspridda inuti hela chassit.

Är inte alla optiska enheter slutna? Skumt att det skulle komma ut bitar i chassit då. Kanske va annorlunda med de gamla cd-enheterna iof.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nej det var faktiskt överallt i chassit. Äsh jag var typ 13 år då så jag sket i att den hade sprickor, det funkade ju i några månader, vilket kanske är häpnadsväckande länge ändå? Så precis som Blackbird (Beatles?) säger, spela inte med skivor med sprickor i.

Nu är det här helt OT. Ska läsa augustinumret av pcgamer för att få mer info of 2. Verkar som ett nice spel, men har ingen tillräcklig dator och inga pengar så det är ingen idé att tänka för mycket på spelet, då blir jag bara ledsen..

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

bara PC spel lr?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Avstängd

Fan vad bra det ser ut. Jag tror dock att det kommer att dö ut ganska fort p.g.a. att det kommer ta för långt tid att lära sig hela spelet.
Den stora massan föredrar att starta ett spel för första gången och efter 5-15 min kunna hantera allt i spelet.

edit: Citat:
"Player must learn how to use a weapon based on manuals
Oj oj oj vad många som kommer skita i det här och spela bf3 istället.
Personligen gillar jag att lära mig mycket i ett spel, spelet varar längre och känns riktigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
bara PC spel lr?

Du vill spela en realismshooter med xboxkontroll eller?

edit: Det kommer till konsoler också läste jag mig till.
"Crossplatoform" betyder det att man kan spela pc vs xbox?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Hehe, det känns som att dom överdriver en del med det uttalandet. Jag kan inte föreställa mig vilka funktioner som skulle kräva mer kunskaper om vapnet än möjligvis reglering av sikte och gas, eller "BYT PIPA!" Kanske lite interaktiv vapenvård!

Men jag tror spelet kan bli tillräckligt stort, även om det blir komplicerat, vilket jag hopps det blir. Det lockar den rätta typen av spelare. Det kommer troligtvis ändå spelas på många olika nivåer, där man inte alltid behöver bry sig om alla detaljer och alla funtioner. Men för maximal upplevelse så lirar man så klart med stridspittarna i de seriösa servrarna Sådana spel blir inte uttjatade lika lätt som vanliga spelen där man bara springer runt och gör samma saker om och om igen. Banorna är så sjukt stora och utrustningen otroligt bred och varierande. Man kommer nog sällan återuppleva samma scenarion, utan istället blir varje runda en ny upplevelse med nya taktiker och nya sammanstötar

Oooohh, vad det plötsligt började pirra i hela kroppen Vill, ha, nu!

Edit: Hade varit guld värt om man kunde möta konsol-nötare. Så kan man visa vilken platform som rockar mos

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Fan vad bra det ser ut. Jag tror dock att det kommer att dö ut ganska fort p.g.a. att det kommer ta för långt tid att lära sig hela spelet.
Den stora massan föredrar att starta ett spel för första gången och efter 5-15 min kunna hantera allt i spelet.

Nja, inte säkert. Första OFP sålde väldigt bra och det var ju också "svårt" jämfört med andra shooters.

Hoppas Codemasters lärde sig av BIS vad gäller modding för det är ju utan tvekan en av de stora anledningarna till att OFP höll sig populärt så länge.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Nja, inte säkert. Första OFP sålde väldigt bra och det var ju också "svårt" jämfört med andra shooters.

Hoppas Codemasters lärde sig av BIS vad gäller modding för det är ju utan tvekan en av de stora anledningarna till att OFP höll sig populärt så länge.

Det får man hoppas, för jag tror att detta spel kommer ta många timmar av mitt liv

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Ska det komma en tvåa??

Fan vad härligt, jag älskar ettan

Hoppas jag kan spela det på någorlunda höga inställningar (Q6600 @ 3GHz , 8800GTS 320Mb).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
GC 2008: Operation Flashpoint 2 First Look Interview
http://www.gamespot.com/pc/action/operationflashpoint2/video/...
GC 2008: Operation Flashpoint 2 AI Interview
http://www.gamespot.com/pc/action/operationflashpoint2/video/...

FINALLY some in-game footage! Spelet ser minst sagt lovande ut. Kan inte vänta xD

Release: Våren 2009, för den som ej orkar o titta på hela första klippet

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.