Permalänk
Medlem

100/100, får 50/5...:(

Hej!

behöver lite hjälp, precis skaffat 100/100 lina och det fungerar INTE...

specs:
Router: WNR834B
Hastighet:

Utan router:
stationär och laptop:
95/5
Kopplat ur panda firewall: 95/25

Med router:
Stationär: 50/5
Laptop (trådlöst), 17/15.

Något är ju fel på uploaden, för nu har jag den direkt kopplat mellan min stationära direkt till väggen, 25 mbit uppåt.. 95 neråt..

25:an stör mig. och jag får inte upp hastigheten..

Någon som har någon förklaring?

Har testat tptest, och speedtest.net , närliggande resultat.
Och varför stryper minr outer SÅ mycket av hastigheten nerströms?

Permalänk
Medlem

låt mig gissa, du har riksnet och hänger på flashback

ring och hör efter med isp och se fall dom har några problem

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

Ja min smabo har flashback hon har postat där också. Jag har hört efter med dem, dem säger det är normalt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romeon
Hej!

behöver lite hjälp, precis skaffat 100/100 lina och det fungerar INTE...

specs:
Router: WNR834B
Hastighet:

Utan router:
stationär och laptop:
95/5
Kopplat ur panda firewall: 95/25

Med router:
Stationär: 50/5
Laptop (trådlöst), 17/15.

Något är ju fel på uploaden, för nu har jag den direkt kopplat mellan min stationära direkt till väggen, 25 mbit uppåt.. 95 neråt..

25:an stör mig. och jag får inte upp hastigheten..

Någon som har någon förklaring?

Har testat tptest, och speedtest.net , närliggande resultat.
Och varför stryper minr outer SÅ mycket av hastigheten nerströms?

Du kan inte testa en så snabb lina via tptest och tro att det ska vara korrekt.

Tanka den största (lagliga) torrenten på piratebay eller någon annan torrentsida. Då får du se på hastighet. DC++ fungerar också bra om du tankar tokmånga filer.

Sen vet jag inte vad din router pallar i antal anslutningar. DC++ varianten kanske är att föredra.

Tänk på att en uppkoppling bara är snabb om motparten är lika snabb. Det jag tycker att du ska fokusera på är "Vad är det i min dagliga datoranvändning som blir snabbare med 100/100?". Om du fortfarande skickar filer via msn eller liknande så får du nöja dig med dessa 50kb/s eller vad det är. Om du inte har en bra källa så kommer du inte få bra hastighet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Tptest finns ju för en anledning, t o m riksnet rekommenderar att man testar anslutnigen där.

Jag laddar inte upp i snabbare än MAX 3mb/sekunden.. Det är segt för att vara en 100/100. Jag tror inte många skaffar en 100/100 för att skicka filer via msn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romeon
Tptest finns ju för en anledning, t o m riksnet rekommenderar att man testar anslutnigen där.

Jag laddar inte upp i snabbare än MAX 3mb/sekunden.. Det är segt för att vara en 100/100. Jag tror inte många skaffar en 100/100 för att skicka filer via msn..

Ta bilder på tptest och maila de.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på TCP och UDP?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

När en ISP inte bryr sig är det dags att fundera på en annan ISP.
Har du fiber i umeå så har du ett antal ISP:er att välja mellan.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Romeon, ligger du på stadsnätet eller har du en BRF som har bara Riksnet indraget?

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Missvisande rubrik? Borde det inte vara "100/100, får ut 95/25.... :("?
Hursomhelst, testa med torrents.

Permalänk
Medlem

Snabbis:

Inom stadsnätet ja..

HMB:
Det är det minsta jag fått, så särskilt missvisande är den inte. Torrents har jag försökt med, maxade 3.6/mb ner in ågra sekunder.

Permalänk
Medlem

Romeon, testa byt leverantör då en månad, skadar ju inte att prova, har du då samma fel så e det nog stadsnätet som e galet, får du inte ens 100/100 mot riksnets egen tptest server så kan du ju alltid testa med en annan dator.
Har en bekant uppe i umeå som har riksnet, och han har då inga bekymmer, alltid minnst 50-60Mbit mot dom flesta isp:er, nu e ju inte riksnet kännt för att peera bra=)

Visa signatur

slappast i stan