Permalänk
Medlem

Är väl ingen har som fått leveransbekräftelse idag ens?

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Crysis gick ju självklart att lira. Allt på High settings och 1280x1024 = Laggfritt.

:F

Permalänk

får man besked dagen innan från UPS även fast man har betalat i förskott, eller kan de dyka upp utan att säga något dagen innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Jag antar att dom flesta är lite nyfikna på vad Noxen klarar spelmässigt
Crysis gick ju självklart att lira. Allt på High settings och 1280x1024 = Laggfritt. Ta en titt:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-021.JPG

Hums? Blir det inte rätt utdragen bild om man kör den upplösningen på en bredbilds-skärm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Är väl ingen har som fått leveransbekräftelse idag ens?

Nope. Ingen här åtminstone...

Permalänk
Avstängd

tycker själva datorn ser väldigt billig ut efter dom bilder jag sett=S

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tycker själva datorn ser väldigt billig ut efter dom bilder jag sett=S

Där slog du huvudet på spiken! Den är väldigt billig

Permalänk

Har funderat på att köpa en nu till helgen, det står lev upp till 20 dagar på sidan. Är det något att lita på? Alla verkar ha fått försening.

Måste tillägga:
Ser detta paket bra ut för priset? Jag är helt nybörjar på datorer och priser.
Ska jag ändra på ngt?

Nexus A15 - NYHET
8.373,97 kr
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts (120642)
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ (130135)
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG) (260030)
Inget operativsystem (200200)
Blu-ray/DVD-RW SATA (150131)
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK (170202)
Nexus A15 - WXGA + Geforce 9600M (100354)
Miljöavgift (300108)
Onlinerabatt Nexus A15 Power (999945)
Cyberlink Blu-Ray software (klicka här för att ladda ner) (200490)
ODD-Bezel - Black (150071)
Manual Nox/Mythos/Orion/Anthea SE (300621)
9 Cell Nox/Nexus black (250329)
500GB 5400rpm SATA Hårddisk (140023)

Permalänk
Avstängd

njaa så billig e den väl endå inte=)
får ju bättre pris på asus g50v med bättre grafik kort..

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tycker själva datorn ser väldigt billig ut efter dom bilder jag sett=S

Jag förstår vad du menar, men jag gillar no-nonsense-utseendet. Det, tillsammans med den höga mekaniska kvaliteten (vad jag hört), borde göra att den inte känns ett dugg billig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
njaa så billig e den väl endå inte=)
får ju bättre pris på asus g50v med bättre grafik kort..

Nu ska vi inte förstöra alla nox-älskares drömmar om den vackra datorn i fjärran. Ni vet, den där under regnbågen?

Permalänk

skojar ni den ser ju asbra ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tycker själva datorn ser väldigt billig ut efter dom bilder jag sett=S

Smaken är som baken. De som tycker Nox ser billig ut köper en dator som ser ut som Asus datorn, och de som tycker Asus datorn ser ut som ett glorifierat trafikljus köper en Nox

Skämt och sido tycker jag inte Asusen är så hemsk. Men föredrar by far Noxens stilrena utseende och nu bekräftat flertal gånger väldigt robusta byggnad och känsla.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

http://www.multitronic.se/index.php?prod=UT983SH

Den med, vad är din poäng?
Bara att erkänna att det är din högst subjektiva åsikt att det är "billig" design och att detta inte har någon som helst bas i hur saker faktiskt är!

Med det sagt hoppas jag du blir nöjd med din Asus

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Vad är det första ni ska spela på er Nox? För ni ska väl spela något på den, åtminstone lite grann?

Jag ska nog installera mitt ospelade 'F.E.A.R'. Har hört att det ska vara riktigt fint, och läskigt! Sedan ska jag nog spela om 'Gun', då det var riktigt skojj första gången jag spelade det. Dock var inte bilduppdateringen perfekt, men det borde bli en bra förbättring jämfört med min mossiga gamla stationära.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
http://www.multitronic.se/index.php?prod=UT983SH

Den med, vad är din poäng?
Bara att erkänna att det är din högst subjektiva åsikt att det är "billig" design och att detta inte har någon som helst bas i hur saker faktiskt är!

Med det sagt hoppas jag du blir nöjd med din Asus

min poäng är att den ser inget vidare rolig ut att ha och göra med, ser ut som en gammal hp buisness laptop för 4 lök, som blev designad för 10 år sen.
sen hur den fungerar vet inte jag.. säkert jättebra.
jag tror jag kommer bli nöjd med min Asus tack o bock:)

(OT: hurfan kan den datorn på länken kosta så mycket?=S)

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Nej, nu är det allt dags att sova. Knights of the Old Republic drar alldeles för mycket tid, speciellt om man sätter igång sent och spelar det.

Dagens visdom: "Everytime you masturbate, God delays a Nox."

Permalänk
Medlem

Hur är det med tv-kort? ingår det?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Hur är det med tv-kort? ingår det?

bra fråga, finns med i manualen, men man kan inte välja det i konfig, och står inget om det är med från början.

Asusen, ser lite väl hajpad ut tycker jag Jag vill inte att folk ska tro att jag har den fetaste datorn.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Hur är det med tv-kort? ingår det?

Vill minnas att det inte går att ha inbyggt tv-kort i nox, men är inte helt säker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Vill minnas att det inte går att ha inbyggt tv-kort i nox, men är inte helt säker.

Konstigt, kolla på bilden från manualen..

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk

Har inte fått något leveransbesked eller något, och det stod i mailet i onsdags att den skulle komma inom 1-2 dagar. Ska man ringa och prata lite med dem?

Permalänk
Medlem

gör det

Permalänk

Jag ringde och pratade med Magnus nyss och han sa att jag skulle få min dator på tisdag.

Permalänk
Medlem

Även jag ringde nyss och min Nox är äntligen färdigtestad och kommer skickas idag. Attans otur att den skickas på en fredag, då får jag vänta i tre dagar tills på måndag, trots att jag valde "nästa dag-leverans".

Permalänk

Nu är frågan hur man ska överleva helgen, några förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Vill minnas att det inte går att ha inbyggt tv-kort i nox, men är inte helt säker.

Kikar man i produktbladet för Nox, dvs. den lilla PDF-filen på Nox-sidan, står det något om TV Tuner som tillval. När jag kontaktade Zepto om det för några veckor sedan lät det som att de inte visste när den skulle lanseras, dock.

Malfurion: Vettesjutton hur jag ska överleva helgen. Jag tycker alla ska följa min uppmaning och berätta om det första de ska göra när de får sin Nox så får vi lite att göra åtminståne!

Permalänk

installera XP, skaffa Crysis, installera F.E.A.R, spela wow. Springa omkring och kolla exakt var i huset vi har trådlöst nätverk så att jag har stenkoll på det. Fixa iordning med lite smått och gott till min datorväska, så att man alltid har med sig en nätverkskabel till exempel. Kolla igenom de roliga funktionerna på datorn. Skaffa Zune desktop.

Det är typ det

Permalänk
Medlem

Hmm... Undrar om man vågar hoppas på att kunna köra Crysis i den naturliga upplösningen, jag som tog 1680-skärmen och allt... Nåväl, går alltid att skala med drivrutinerna annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Hmm... Undrar om man vågar hoppas på att kunna köra Crysis i den naturliga upplösningen, jag som tog 1680-skärmen och allt... Nåväl, går alltid att skala med drivrutinerna annars.

Jag ska prova. Har varit lite väl försiktig än så länge

EDIT: Jo det gick finfint i 1680x1050. Men givetvis kan man inte spela på högsta inställningar. Körde en blanding medium-high. Det flöt på laggfritt.

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"