Diablo 3 - Skills, Items,Characters

Permalänk
Medlem

Diablo 3 - Skills, Items,Characters

Hej!
Tänkte skapa en seriös tråd om Diablo 3 som handlar om det som jag anser vara en utav det viktigaste i RPG/hack n slash genren!
Nämligen alla LOOT! Men även ta upp sakerna runt om så som skills och characters. Så var inte rädd att spåna lös ordentligt om vad du tror/hoppas på ska finnas med i Diablo 3! Eller egna idér på skills mm!

OBS!
Ska ni diskutera att ni är missnöjda med grafiken och annan onödig pajkastning, snälla använd en annan tråd. Då denna är dedikerad till enbart sjävla RPG elementet i spelet så som loot, skills och karaktärer och deras builds!

MVh/ nCore

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att systemet som finns i tidigare Diablo på loot finns kvar. Varierande stats på samma typ av item alltså. Inga färdiga/statiska items, som för att ta ett exempel; WoW har. Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Hoppas det blir klart färre och mer användbara förmågor. 15 vore bra. Skulle också minska repetition av saker man redan sätt. Känns som att 90% av all kommer vara repetition. Känns inte som att det skulle kunna läggas till mycket spelet öht.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligen att det kommer en Amazon / Rouge !

Något som vore häftigt att se är Lightning Fury med denna motor och grafik

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Jag vill ha firestorm som fungerar som Diablos.

Flame wave från Diablo 1 hade varit fint.

Wall of lightning från Diablo 1 XP, men som inte ser skit ut.

Fler auror som påverkar fiender negativt. Fanns bara 2 i Diablo 2. Gillar den Conviction eller vad den heter.

Skulle vilja att all köldskada generellt gör fiendern långsamare beroende på hur hög köldskadan är. Vore även fint om blixt och eld kunde ha någon extra effekt. Chans att chocka/stunna respektive saker börjar brinna. Kanske kunde magisk skada påverkas mindre av skydd än annan skada. Vore fint om alla skadetyper hade någon speciell effekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag bara hoppas att man inte måste vara typ 50 stycken samtidigt som i en instance utan att det är mycket 1-10 personer. Personligen hoppas jag att det kommer en fet verision av assasin

Permalänk
Medlem

Hoppas de skippar soulbound items, helt meningslöst. Man ska kunna ärva svärd/armor, om det inte är one-size-fits-all dvs.

Permalänk
Medlem

Vill att dem håller kvar i "Socket" och "runeword" principen. Utväcklar den lite ytterligare. Samt rariteten på drops är bra. Är rätt roligt när det droppar något. Man blir så glad då:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HasseAro
Hoppas de skippar soulbound items, helt meningslöst. Man ska kunna ärva svärd/armor, om det inte är one-size-fits-all dvs.

Vad är soulbound för något? :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Vad är soulbound för något? :S

Att itemet blir låst till den gubben som equippar det.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att soulbound är så dåligt. Det är ett bra sätt att kontrollera spelets ekonomi, men visst kan det vara smidigt att kunna flytta items mellan karaktärer. Guild Wars har en bra lösning på detta som jag gärna ser att Blizzard kopierar. Alla items är från början möjliga att flytta eller handla med, men det finns en valfri funktion som heter "Personalize" vilken gör grejen soulbound samtidigt som det ger någon extra liten bonus till skada/armor/hälsa...

Visa signatur

************************************
* Detta meddelande har granskats av FRA *
************************************

Permalänk

Flytta borde man kunna göra alltid. Men använda föremålet är en annan sak. Ifall det ger en märkbar bonus att binda en sak till en gubbe så är det kanske en intressant sak.

Dessutom, borde man kunna flytta runt föremål mellan olika karaktärer (utan att krångla).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

KOPIERAR mitt gamla inlägg från officiella Diablo 3 tråden.
Tänkte ta den igen till den nya tråden, passar bättre här!
Säkert många som läst den men ni får stå ut

Karaktärer

Mitt förlag:
Barb
Witch D
Stalker (amz + assas/(roug 1:an))
Cleric/enchanter? (pala + magic/druid)

Sorcen är fan svår: Tråkigt att bara köra en Sorc igen.
kanske blir i annan tappning? Elementalist?.......

Hoppas dom har likande skill tree som i Titan quest, där man kan utveckla en magi åt två olika håll som man kan görs sin magi unik beroende på hur man tycker om att spela!

EX. 1 Fireball gör 10 dmg med 3 square splash dmg. lvl 1

Riktning A:
lvl 2 = 1 Fireball gör 20 dmg med 6 square splash dmg.
lvl 5 = 1 Fireball gör 50 dmg med 15 square splash dmg.

Riktning B:
lvl 2 = 2 fireballs gör 10 dmg/st med 3 square splash dmg/st
lvl 5 = 5 fireballs gör 12 dmg/st med 5 square splash dmg/st
______________________________________________________

Enchantments:

Hoppas dom har kvar stenarna. Gillade även "ingredienserna" från olika monster som man hade i Titans Quest. Coolt att dräpa en boss för att sedan plocka en tand eller dylikt och sätt in i vapnet
______________________________________________________

Bossar:

Hoppas starkt på dom sju synderna, väldigt passande tema med väldigt stora möjligheter för utveckling. Det finns även sju dygder som skulle kunna utvecklas. Men även att man fortsätter med diverse andra Demoner och änglar, finns hur mycket som helst om man läser på lite.
Men naturligtvis ska Diablo vara med, det är ju trots allt det spelet heter

Synderna:
http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_d%C3%B6dssynderna
_______________________________________________________

Gameplay/story/övrigt:

Hoppas dom försöker hitta tillbaka lite till första diablo, det var mycket bättre stämning och lite läskigare. Dock var dom olika miljöerna i 2:an bättre, lite tråkigt att vara kvar på samma ställe som i 1:an.
_______________________________________________________

Hoppas inte ögona blöder nu för det lite väl långa inlägget

Permalänk
Medlem

det verkar som om att det ska vara max 8 spelare per spel.

Jag vill se många olika skills, eller att man kan kombinera några till många olika kombinationer. Visst det kommer ju bli att vissa skills är de bästa men jag spelade i alla fall en hel del gubbar i D2 med lite sämre skills bara för att testa, roligt eller för att det var coolt.

Jag skulle gärna se ett antal (fåtal) föremål som kan utvecklas, typ ett magiskt svärd (gärna talande med en presonlighet ) som gör lite mer skada varje gång det dödar diablo på högsta svårighetsgraden eller nåt i den stilen. Kanske behövs ett tak men det vore riktigt coolt med något i den stilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
det verkar som om att det ska vara max 8 spelare per spel.

Jag vill se många olika skills, eller att man kan kombinera några till många olika kombinationer. Visst det kommer ju bli att vissa skills är de bästa men jag spelade i alla fall en hel del gubbar i D2 med lite sämre skills bara för att testa, roligt eller för att det var coolt.

Jag skulle gärna se ett antal (fåtal) föremål som kan utvecklas, typ ett magiskt svärd (gärna talande med en presonlighet ) som gör lite mer skada varje gång det dödar diablo på högsta svårighetsgraden eller nåt i den stilen. Kanske behövs ett tak men det vore riktigt coolt med något i den stilen.

Det talande svärdet är nog lite overkill
Men vapen som utvecklas med tiden är inte en tokig idé!

Ex 1. Säg att man har ett "Vampire sword" (life steal) och efter 50.000 life steal kanske svärdet utvecklas och får ett lite annourlunda utseende typ extra taggar eller dylikt och får det nya namnet "Vampire Overlord sword"
Det borde gälla alla lila items, taket borde bli 1 uppgradering!
Men det skulle kunna vara olika beroende på "vad-svärdet-varit-med-om"

Ex 2. att det kan utvecklas på 3 olika sätt beroende på vilken boss man dödat?!

Ex 3. Det finns helt enkelt en liten lista på olika kriterier eller saker som svärdet måste vara med om för att utvecklas.
100x Imps
300x Skeletons
10x Cultist
1x Diablo

Andra idér eller förslag? bra/dåligt?!

Permalänk
Medlem

Intressant tanke ncore, skulle vara riktigt häftigt.

Någon skrev "hoppas att de skippar soulbound", det har aldrig funnits i Diablo. Jag kanske misstolkade detta? Men många verkar tro att det är ett singleplayer WoW som är i utveckling, bara pga grafiken.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag tror dom kommer ha att vissa rustningar/vapen osv bara kan användas av just den karaktären. Ungefär som i Age of Conan kan man säga, där sakerna är "not tradeable".

Men grafiken blir nog inte alls i närheten av WoW som är tecknat i mina ögon och utan texturer och allt ögongodis. Hoppas att det mer blir som AoC men med bättre grafik.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Jag tror dom kommer ha att vissa rustningar/vapen osv bara kan användas av just den karaktären. Ungefär som i Age of Conan kan man säga, där sakerna är "not tradeable".

Men grafiken blir nog inte alls i närheten av WoW som är tecknat i mina ögon och utan texturer och allt ögongodis. Hoppas att det mer blir som AoC men med bättre grafik.

Håller med om graffen. Tror inte heller på att det kommer bli någon Wow grafik som alla verkar vara livrädd för. Det faktum att Blizzard har fått en protestlista med ca 50.000 namn underskrifter som klagat på grafiken, men ändå tror på det som dom gjort gör att jag kan sova på nätterna iaf och gör mig hur lugn som helst! Lita på Blizzard, farväl till skitspel!.........Någon?

Fan sluta snacka grafik nu! Läs på tråden! haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CTH
Jag skulle gärna se ett antal (fåtal) föremål som kan utvecklas, typ ett magiskt svärd (gärna talande med en presonlighet ) som gör lite mer skada varje gång det dödar diablo på högsta svårighetsgraden eller nåt i den stilen. Kanske behövs ett tak men det vore riktigt coolt med något i den stilen.

sa någon talande svärd?

http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Lilarcor

i övrigt skulle jag vilja se som några säger mer d1,less is more, i age of conan kollar jag bara på tangentbordet när jag slåss hur kul är det, massa knappar!! i d1 är det klick klick klick osvosv,simpelt men kul.

fler simpla saker hellre än ett fåtal avancerade, det stimulerar åtminstone mig mer och är roligare, d1 är gammalt idag men det sysselsatte mig i många år och en uppgraderad version hade gjort detsamma idag, om saker i små beståndsdelar är simpla att förstå och ta till sig, kan man bygga ihop kombinationer av dom, som ett pussel med 1000 olika möjligheter!

tex manaleech warrior lätt roligaste kombon! diablo 1 var ett strategi hack n slash till skillnad från d2 som bara var hack n slash (du kan tex ha 3-4 olika svärd samt 2 armors och ett antal uppsättningar hjälmar sköldar och ringar och ha användning för allting jämfört med d2 där du har typ mf vapen på switch eller på sin höjd något mot physimmunes). I ettan fick man inofficiellt rewards för att tänka till lite som med manaleech warrior, man kunde tex i grupp skryta med att använda 0 pots i hell medans alla andra behövde fylla på hela tiden, och oändliga teleports var oxå sjukt bra mot hellbitches.

min setup när det begav sig;

lvl 48 hybridwarrior (manaleech+helm of sprits,lifesteal);

primärsetup - royal circlet (hjälm) , kings sword of vampires (vapen), obsidian shield of the tiger (sköld), awesome plate of the ages (rustning), obsidian ring of the heavens+ dragons ring of perfection (ringar), dragons amulet of perfection (amulett)

med denna builden kör jag hell/hell utan pots ner till lvl 16 om det inte finns soulburners på 15. För level 16 kör jag dps kombo;

godly helm of the whale, kings sword of speed (skiftar mellan vampires när jag tankar bloodknights) , obs ring heav+ring of the zodiac, obs amulet of the heavens, awesome shield of the tiger (efter lvl 45 kan man köra obs tiger), awesome plate of the ages.

från caves ner till lvl 14 kör jag hybridsetup (och för exp kör jag magesetup,man kan snitta 10 000 000 exp/h,nästan lika mkt som sorc),såhär ser det ut;

kings sword of vamp, helm of sprits, obs shield tiger, awesome plate of the wolf/sorcery, obs ring heavens+dragons ring of perfection, dragons amulet of perfection/heavens.

magesetup;

dreamflange,royal circlet,dragons ring of the heavens+dragons ring of the stars, dragons amulet of the heavens, obsidian shield of the tiger, saintly plate of sorcery.

fan blir sugen på att lira nu ;D

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem

Trevligt har inte spelat igenom Baldurs Gate, bara provat det!
Hade inte en aning om att det fanns ett talande svärd faktiskt, dock tror jag inte att det är något som Blizzard kommer inkludera i spelet.
Men tror/hoppas starkt på vapen som utvecklas under spelets gång.

Är det lite hardcore gaming jag ser
Grymt länge sedan jag spelade men kommer ihåg att jag hade
en komplett rustning med bara "......... of Heaven" på min rouge.
Kommer dock inte ihåg vad den gjorde? Någon som vet?
Om jag inte mins helt fel så var det typ 10 i alla stats eller dylikt?

Permalänk
Medlem

En sak jag inte vill se i Diablo 3 är soulbound, då man vill kunna både dela med sig och sälja bra items till andra spelare.

Sedan vore det roligt att ha som på Titan Quest, en box som man kan lägga items i för att dra över till andra character på sitt account. Riktigt smart grej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
En sak jag inte vill se i Diablo 3 är soulbound, då man vill kunna både dela med sig och sälja bra items till andra spelare.

Sedan vore det roligt att ha som på Titan Quest, en box som man kan lägga items i för att dra över till andra character på sitt account. Riktigt smart grej!

Ja att kunna dela och sälja är en bra grej.
Även det du säger om boxen, fan det är mycket grejer i Titan Quest som är bra

Permalänk

hoppas på EN stash per person alltså så att man har en "world stash" eller vad man ska säga. skönt o slippa rd när man mular (anledningen man får rd är ju för att förhindra bottar inte droppa en när man mular)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |