Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ybmc5111T3c&feature=related Låt från deras nya album värkar bli riktigt grymt!

Metallica - Cyanide /,,/

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
http://www.youtube.com/watch?v=ybmc5111T3c&feature=related Låt från deras nya album värkar bli riktigt grymt!

Metallica - Cyanide /,,/

Lyssnade med på den innan och det är visserligen en livetagning och hans röst sviker väl ibland men låten är fan bra!

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Hmm, METALLLICA, många åsikter om olika skivor. Är väl lite det som är deras storhet. Att dom kört trash, tammefan nästan country, tillrättalagd skivbolagsmetal???. Hursomhelst efter över 20 år i musikindustrin måste jag iaf personligen säga att (metallicas år inte mina) S:T Anger må låta fan, men är det ändå inte det som är R&R? Att göra uppror, skapa nya ljud, sjuka harmonier o s v. Å är et så att gamla hederliga MTAllica inte fixar det, så får vi väl se vad Mustain har på G.... Metal up your ASS

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Rätt svårt att bedöma en låt från en live-spelning av denna kvalitét, det brukar ju vara tvärsom att man först hör studioversionen sen live

Men jag gillar det jag hör, skön basslinga! Vill höra alla låtar nu

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Om Truillo-grabben håller den kvalitén på basen så hoppar jag Nehalem & satsar på ljudet ett tag.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Metallica är bra låtskrivare. Låtarna på st anger var inte så dåliga heller tycker jag. Men inspelningen, njaa... Lite för lite variation också.
Men om de försöker göra något mer normalt på den här plattan är jag övertygad att den blir helt okej.

Permalänk
Medlem

En mp3-version med lite bättre ljud.
http://www.megaupload.com/?d=ML5OU8HC

Permalänk
Medlem

Tror denna skiva kommer bli riktigt,riktigt bra...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Om man ska utgå från Cyanide, så kan denna skiva bli riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Nya albumet är klart, 12 september får vi ta och ringa in i kalendern.

http://www.metallica.com/index.asp?item=601090

Låtlistan:

That Was Just Your Life
The End Of The Line
Broken, Beat & Scarred
The Day That Never Comes
All Nightmare Long
Cyanide
The Unforgiven III
The Judas Kiss
Suicide & Redemption
My Apocalypse

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk

Cyanide var faktiskt riktigt bra. Nu börjar jag få höga förväntningar... Hoppas att det blir ett bra album. Det som ska bli mest spännande att höra är ju naturligtvis "Unforgiven III!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

Det är ju Metallica!!! Det klart att det blir bra!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Avstängd

St. Anger var både järvt att våga släppa och nödvändigt för bandet för att kunna gå vidare. Låtarna på albumet kan man diskutera men åtminstone hälften är riktigt bra och varje låt är brutal live!

Metallicas storhet ligger väl i att de har vågat utvecklas och förändra sin musikstil genom åren. Ta Megadeth eller Dragonforce eller något annat genre- band så låter det i stort likadant. Smaken ändras definitivt från när man är 20 tills man är 45 och Metallica har kunnat göra lite som de velat. Så jag ser fram emot Death Magnetic men jag tror inte det blir ett nytt MoP eller AJFA utan det blir bara ytterligare ett album i deras relativt korta lista. Som alla deras andra album så tror jag detta kommer stå stadigt på egna ben.

Permalänk
Medlem

Ny singel idag torsdag! Dags att hålla tummarna

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Hoppas den är bättre än Cyanide så man får tillbaks "vill ha" begäret!

Permalänk
Medlem

http://www.metallica.com/index.asp?item=601119

Tycker det låter riktigt bra, fan lite goosebumps i början

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Verkar bli riktigt bra det här

Permalänk
Medlem

fan va jag längtar tills skivan ligger i brevlådan! =o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Otroligt överraskad av The Day That Never Comes, kanske blir värt att lyssna på skivan ändå. Skönt att något band kan gå i rätt riktning för en gångs skull.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Ärligt talat, jag lyssnad epå en 256kbit mp3 av The Day That Never Comes. Vem i helvete har mastrat? Jag trodde Californication var horribel vad gäller ljudkvalitet, men herregud, det låter som att de kört hela låten genom en vakuumtub. Totalt olyssningsbart, om man inte gillar låtar som har mera whitenoise än musik. Det är inte bara distat för hög volym, det är totalt krossat. Alla instrument låter som om någon tagit ett basebollträ mot dem innan inspelningen, allt vibrerar, gnisslar, skakar. Det skulle inte bli någon som helst hörbar skillnad om man spelar låten med förstörda högtalarmembran.

Om albumet låter så här kan dem lika gärna lägga ner. Varför spendera år och miljoner om de ska dista sönder allt det sista de gör? De är uppe på -5 dB RMS som värst. Totalt värdelöst, kan inte fatta att de godkänt detta. De måste ha förlorat allt vad hörsel heter med åren.

Speciellt synd eftersom musiken faktiskt är ganska nice.

Valfri sektion av låten:

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Ärligt talat, jag lyssnad epå en 256kbit mp3 av The Day That Never Comes. Vem i helvete har mastrat? Jag trodde Californication var horribel vad gäller ljudkvalitet, men herregud, det låter som att de kört hela låten genom en vakuumtub. Totalt olyssningsbart, om man inte gillar låtar som har mera whitenoise än musik. Det är inte bara distat för hög volym, det är totalt krossat. Alla instrument låter som om någon tagit ett basebollträ mot dem innan inspelningen, allt vibrerar, gnisslar, skakar. Det skulle inte bli någon som helst hörbar skillnad om man spelar låten med förstörda högtalarmembran.

Om albumet låter så här kan dem lika gärna lägga ner. Varför spendera år och miljoner om de ska dista sönder allt det sista de gör? De är uppe på -5 dB RMS som värst. Totalt värdelöst, kan inte fatta att de godkänt detta. De måste ha förlorat allt vad hörsel heter med åren.

Speciellt synd eftersom musiken faktiskt är ganska nice.

Valfri sektion av låten: http://img292.imageshack.us/img292/4060/thedaythatwasruinedhv...

Det är ju tyvärr ett genomgående fenomen på nyare hårdrocksskivor, så att kidsen ska kunna lyssna på låtarna i MP3n... Jag reagerade också på det kassa lljudet, men man får hoppas på att det är bättre när skivan väl dyker upp.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Det är ju tyvärr ett genomgående fenomen på nyare hårdrocksskivor, så att kidsen ska kunna lyssna på låtarna i MP3n... Jag reagerade också på det kassa lljudet, men man får hoppas på att det är bättre när skivan väl dyker upp.

Jo, direkt främmande är man väl inte till The Loudness War.

Dock brukar alla hålla sig under -6 db RMS iaf. Ingen är så att säga dum nog att gå högre, eftersom det finns en gräns där det helt enkelt slutar vara musik. Men slutet på Metallicalåten ligger så högt som -4.5. Jag hoppas innerligt att singeln är mastrad separat från albumet. Eller så får man hoppas att någon rippar vinyl-versionen i bra kvalitet, de brukar vara mastrade separat, och med helt andra kriterier.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Ärligt talat, jag lyssnad epå en 256kbit mp3 av The Day That Never Comes.

Är mp3:an orginalrippad från cd:n? Bara undrar, för annars tycker jag Metallica brukar ha hyfsat ljud på sina skivor.

Tråkigt om det ska vara så annars...

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jag lyssnade också på en 256kbit mp3 av låten. Jag brukar inte vara kräsen över ljudkvalitet alls och brukar itne ens höra saker som ljudnissar hör. Men när jag hörde denna så tänkte jag att ska det verkligen låta så här? Disten är väldigt överhängande om man säger så.

Bra låt annars, 100 ggr bättre än st.anger redan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Är mp3:an orginalrippad från cd:n? Bara undrar, för annars tycker jag Metallica brukar ha hyfsat ljud på sina skivor.

Tråkigt om det ska vara så annars...

Vad jag vet så är det den version som släpptes till internetnedladdningssidor osv. Jag är inte 100% om det är samma version som släpps tillsingeln och albumet.

De tidigare "moderna" skivorna (Load, Reload) har haft väldigt bra inspelningskvalitet. En låt som Fuel från Reload är väldigt bra mixad, inspelad och mastrad. Massor med gosig värme från basen och basstrumman, och tillräckligt med utrymme uppåt för at snaren ska kunna trycka till lite. Medan nya singeln har blivit utsatt för "radio-mastering formulär 1A (kapa basfrekvenser, dra upp volymkontrollen till 11). Är väldigt Vlado Meller över detta, han som lyckades förstöra Slipknot's Vol. 3, RHCP Californication mm. Dock är detta snäppet värre än honom till och med.

DOCK, så är versionen som är på Metallica's Myspace lika högljudd (lägre kvalitet dock, men man kan fortfarande höra samma tub-dist karaktär på samma sätt som 256k MP3n. Så det bör väl vara en "officiell" version iaf, och inte något som en random jeppe rippat, om man säger så.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Ljudkvalité åsido, the day that never comes är en grymt bra låt. Det gjorde dom jävligt bra.. ser fram emot 12 September som fan!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Börjar likna nåt, men de kan bättre! Får se hur helhetsintrycket blir på plattan

Permalänk
Medlem

Hahaha! Skönt att de har rippat ett par av sina egna gamla låtar nästan rakt av under solot på the day that never comes bland annat Motorbreath...

Permalänk
Medlem

Holy shit, hoppade ur dojorna när jag hörde denna: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?m...

Metallica - My apocalypse

Vilket riv James fått till i rösten slayer möter justice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Holy shit, hoppade ur dojorna när jag hörde denna: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?m...

Metallica - My apocalypse

Vilket riv James fått till i rösten slayer möter justice

Såja!