Permalänk
Medlem

ATI 4870 problem

Hej, har köpt ett nytt ati 4870 nyligen och har därefter haft problem med att få blåskärmar m.m och oftast med dessa ett meddelande i boot up efter blåskärmen där man måste bekräfta och trycka F1 för att gå vidare.
Där står det
923- non fatal uncorrectable PCI error on PCI-E slot 2 NFAT_COR_ERR_I06_PEX_Completion time-out ( Uncorrectable )

F1= Boot

Saken är att det finns som inget direkt mönster varför varken i tid eller med belastning att göra. Ibland händer det ingen gång på dagen men ibland 3 gånger på en timme när man sitter och slösurfar tex.
Kör vista SP1 och har inlagt senaste catalyst drivrutinerna.
Står 650W på nätagget så det borde inte vara ett problem

Någon som har en aning varför det gör såhär?

Mvh
Elias

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som att moderkortet har något problem med grafikkortet. Vilket moderkort har du? Har du senaste BIOS?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket märke på nätagget? Gammalt och slitet kanske? Vilken PCI-Eplats har du kortet på, helst skall det sitta i den övre, närmast prollen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Widl: Saken är att det är min "arbetsdator" så det är en HP med moderkort av okänt fabrikat.. Lyckas inte hitta något namn på det men det står copyright of HPDC på det men hittar inget på google om hpdc.
Det finns ett nyare bios på HPs hemsida till den här datorn men tror du att man måste ladda in det för att det ska funka stabilt?
Men specen är här:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/product_pdfs/xw...

2,5 ghz QC xeon har jag som processor och 2 gb minne.

Som svar till jalle64 så har jag det i den platsen högst upp som den passar i, den högst upp är en 8x och sedan plats 2 och 3 är 16 gångers PCI-E.
Nätagget är ett 650W som är lika nytt som resten av datorn alltså 2 mån max och är av märket Delta electronics men jag har ett 350W nätagg liggande som jag kan köra enbart grafikkortet på och pröva..