Bytt WoW acc, kan ej logga in på nya - vad göra?

Permalänk

Bytt WoW acc, kan ej logga in på nya - vad göra?

Tjopp!

Jag bytte account med en person, men nu kan jag inte logga in längre på det accet. Skrev i retrieve password, och fyllde i hans hotmail, då blev det success. Alltså har han tagit tillbaka det på ngt sätt. Är han en sån där acc-tjuv man har hört talas om?

Vad kan jag göra åt detta? Ska jag kontakta blizzard och be och få tillbaka mitt egna acc? Eller kommer Blizzard banna båda accounts pga. att vi har bytt med varandra?

Hjälp please

Permalänk
Medlem

Du kan väl göra en retrieve password på ditt egna account?
Fast han har säkert tömt alla dina gubbar på värdesaker.
Ska du skriva till blizzard rekomenderar jag dig att ljuga.
Säg att nån hackat ditt konto eller nått.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Bara skriva till Blizzard att du blivit hackad, tror att deras EULA säger att man inte får tradea så bäst att inte säga att du gjort det. Sluta vara så dum i framtiden.

Permalänk
Medlem

Eh, du skrev in hans hotmail? Då är det ju han som får password mailet och inte du. Han måste ju byta e-mail på WoW-kontot till ditt e-mail för att ska kunna ta retrieve password.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Skriv te blizzard att du har blivit hackat. ge Cd Key. Skicka en bild på ditt legg . så borde det fixa sej

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Eh, du skrev in hans hotmail? Då är det ju han som får password mailet och inte du. Han måste ju byta e-mail på WoW-kontot till ditt e-mail för att ska kunna ta retrieve password.

Jag skrev in min email, men det blev error. Han har ju ändrat till sin egna mail, och jag gjorde så för att se om det var han, och inte nån random fag som hackat accet.

Permalänk
Medlem

Ring in till blizzard och uppge din SQ, CD-key, adress etc som DITT account är reggat med.
Då kommer du att få tillbaks det.

Säg att du blivit hackad bara.

Jag gjorde exakt såhär, samt en polare också, det funkar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Ring in till blizzard och uppge din SQ, CD-key, adress etc som DITT account är reggat med.
Då kommer du att få tillbaks det.

Säg att du blivit hackad bara.

Jag gjorde exakt såhär, samt en polare också, det funkar.

telenumret till blizzard sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
telenumret till blizzard sverige?

Sweden: 0200 897073 (free)

Tänk på att du får hur som helst prata engelska med supporten.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Sweden: 0200 897073 (free)

Tänk på att du får hur som helst prata engelska med supporten.

Okej, men det är lugnt. Tack så mycket. Är det bara det numret man slår, inga +46 eller liknande.

Vilka tider bör man ringa?

Tar och slår dem en pling imorrn efter jobbet.

Permalänk
Medlem

Sorgligt när man ser alla som blir scammade! Det du borde du göra "om" du nu ska byta konto är att du köper ett helt nytt konto och flyttar över gubben till ditt nya acc via PCT... kräver att kontona har samma efternamn bara

Permalänk
Inaktiv

skulle vara kul o stå utan för dörren till en scammer sen när han öppnar så presenterar man sig fint, sen slår man in skallen på han o skriker "det där kommer du inte göra igen va!"

men som sagt du borde itne ha nå problem att få till baka det igenom att ringe blizzar, sen borde du inte kunna skriva in ditt secret lösenet? och lägga om lösen och mail?

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att jag deletade mitt gear av någon okänd anledning, skrev till blizzard dagen efter och ljög till en historia om att min kompis skämtade med mig. Tog en halvtimme, sen game mastern och gav mig nytt allt som jag hade slängt
Då blev alla epics som var "binds on equip" unbindade också, så jag sålde dom och fick en massa pengar (var level 5* så jag köpte lite grönt istället som var lika bra, då allt blott och lila var för typ level 40-45). Aja, det blev lyckat iaf.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Kom ihåg att jag deletade mitt gear av någon okänd anledning, skrev till blizzard dagen efter och ljög till en historia om att min kompis skämtade med mig. Tog en halvtimme, sen game mastern och gav mig nytt allt som jag hade slängt
Då blev alla epics som var "binds on equip" unbindade också, så jag sålde dom och fick en massa pengar (var level 5* så jag köpte lite grönt istället som var lika bra, då allt blott och lila var för typ level 40-45). Aja, det blev lyckat iaf.

"Det finns två klasser i samhället; de som får mer än de förtjänar och de som förtjänar mer än de får."