Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
"Slide" effekten (att tabinnehåller kommer in från sidan) när du bytar tab i TF3D har bytats ut mot en "fade-out/fade-in" effekt för att göra det snabbare.

Man tackar, men det är ändå värt att uppgradera?

Kan man inte ladda ner alla kartor för google maps och ha på telefonen?

Sedan fick jag en massa plast grejer med i kartongen som liknar telefonens form, mistänker att det är screen protector men hittar inte något sätt att fästa den på telefonen.

Permalänk
Medlem

Undrar om det går att få telefonen att vibrera en snabbis när man trycker in en knapp på skärmen, istället för ett klick ljud!!??

Hade det på min motorola A1000 för länge sedan, och det var bra!!

Permalänk
Medlem

äntligen har jag fått tag i IGO8 och fått det att fungera tjoho, nu slipper man tappa bort sig

@Papaz

Jo det går, frågan är bara om någon skrivit ett program för det. Men det går.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papaz
Undrar om det går att få telefonen att vibrera en snabbis när man trycker in en knapp på skärmen, istället för ett klick ljud!!??

Hade det på min motorola A1000 för länge sedan, och det var bra!!

Vet inte riktigt hur (när) det funkar, men vibrerar gör det iaf.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=412491&highl...

Edit: Innan du installerar programet på förstasidan så kan du ta en titt på post #28 på tredje sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Man tackar, men det är ändå värt att uppgradera?

Kan man inte ladda ner alla kartor för google maps och ha på telefonen?

Sedan fick jag en massa plast grejer med i kartongen som liknar telefonens form, mistänker att det är screen protector men hittar inte något sätt att fästa den på telefonen.

Jag tror Google maps skulle kräva åtskilliga terabytes för alla kartor

Plast grejerna är skräp, förutom en av dom: den som är lite styvare är skärmskyddet. Sätt på det som en vanligt klisterlapp (går att ta av igen). Var bara försiktig med luftbubblor, lägg den uppifrån och ner (matcha hålen) medans du drar med nåt hårt där du möter ytan (tex ett bankkort). Får du på den bra kommer det inte ens synas att du har den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Jag tror Google maps skulle kräva åtskilliga terabytes för alla kartor

Plast grejerna är skräp, förutom en av dom: den som är lite styvare är skärmskyddet. Sätt på det som en vanligt klisterlapp (går att ta av igen). Var bara försiktig med luftbubblor, lägg den uppifrån och ner (matcha hålen) medans du drar med nåt hårt där du möter ytan (tex ett bankkort). Får du på den bra kommer det inte ens synas att du har den!

Tack för svar.
Jag tänkte mest att man kanske skulle kunna ladda ner någon specefik område?

Bara en av de går ju att fästa, eller har jag missat nått?
Men jag lyckades, jag är iallafall nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Det finns ett 1800mah batteri som ser ut som en normal baksida (men dubbelt så tjock). HTCs 1340mah batteri borde inte vara så mycket tjockare tycker man... Men oavsett hur så är det kanske mer värt att bara skaffa ett extra batteri och ha i plånboken eller nåt, haha.

1340mah batteri+luckan paketet gör att mobilen blir ca 5mm tjockare tror jag det var

Permalänk
Medlem

har mobilen nu, väldigt svårt att lära sig använda den... fattar ingenting

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det nån som har lyckats använda ett skrivprogram till diamanten och får ordförslagsfunktionen att fungera?

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Tack för svar.
Jag tänkte mest att man kanske skulle kunna ladda ner någon specefik område?

Eftersom google maps är internet baserat tror jag inte det går... Men förstås, den laddar ju inte ner mer än du ser på.

Personligen så har jag slängt google maps (utan fri surf, nej tack) och använder Garmin XT istället.

Permalänk
Medlem

Nu äntligen finns TRE Romen för nedladdning på E-club kom sent igår kväll stor skillnad på mobilen till det positiva

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ORCA99
Nu äntligen finns TRE Romen för nedladdning på E-club kom sent igår kväll stor skillnad på mobilen till det positiva

Hur kunde jag missa det ? Tack. ;> Nu ska jag bara orka boota till windows också.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att göra en backup på telefonen innan installering av rom?
Försökte ladda ner sprite backup tool, men mitt serienummer stöds tydligen inte för det programmet, är en 3-brandad telefon.

Permalänk
Medlem

Den här tråden har för få bilder :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Hur gör jag för att göra en backup på telefonen innan installering av rom?
Försökte ladda ner sprite backup tool, men mitt serienummer stöds tydligen inte för det programmet, är en 3-brandad telefon.

Sprite backup finns på cd skivan som följde med telefonen...

EDIT
Installerade nyss uppgraderingen för tre mobiler, ett jävla lyft asså!

Permalänk
Medlem

Tackar.
Blev en grym förbättring med nya ROMen.

Permalänk
Avstängd

Installerade "vanliga" svenska romen på min htc diamond från 3 med hjälp av HardSPL unsigned, fungerade klockrent och jäklar vad mycket snabbare den blev

Permalänk
Medlem

Ja, uppgradering är rätt rejäl (lägg på config program och det blir bättre!).

Är det nån som prövat bluetooth hörlurar med Diamond? Jag skaffade precis en Jabra 3030 och det är rätt så brusigt :/
Spelar ingen roll om dogtaggen ligger 1cm från telefonen eller på andra sidan rummet, lika mycket brus... Nåja, det är inte dödligt öronskållande brus, men det hörs. Ska pröva senare med min gamla K600i hur det låter där (om den funkar överhuvudtaget), men bluetooth kanske är så jag vet inte. Eller så suger Jabra (alternativt Diamond).

Permalänk
Medlem

Asså hur illa är batteri problemet? Kan man ha på den hel dag i fickan? Sugs batteriet snabbt om man smsar och tar imot sms ofta? Blir det skit segt om man har över 100 sms i inboxen?

Permalänk
Hedersmedlem

Är jag helt väck eller? Kan verkligen inte finna den nya ROMen till Tre-bundna mobiler?

EDIT: Oj, antar att det är H3G-filen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Hur lägger man till album art?

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, hade tydligen den senaste ROMen installerad redan. 1.93.xxx-nånting. Fick ju min mobil från Tre i torsdags som sagt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bal0
[B]Asså hur illa är batteri problemet? Kan man ha på den hel dag i fickan

Fan, den har inte ens en skärmsläckare (gjorde mig besviken, använde klockan mycket på min gamla). Du kommer inte kunna SMSa varannan minut med skärmen på i 10 timmar om det är det du undrar.

En person som postat innan här har problem att få batteriet att räcka till med 100 SMS på en dag, så där har du ju en indikation...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Fan, den har inte ens en skärmsläckare (gjorde mig besviken, använde klockan mycket på min gamla). Du kommer inte kunna SMSa varannan minut med skärmen på i 10 timmar om det är det du undrar.

En person som postat innan här har problem att få batteriet att räcka till med 100 SMS på en dag, så där har du ju en indikation...

Tryck bara på "on"-knappen så släcks skärmen.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

edit: det jag försöker göra är att sätta in bilder för musiken osm finns på touchflo 3dn.
Som de förinstallerade sångerna hade.

Permalänk

var är det billigast att köpa mobilen med studentrabatt?

Permalänk

Är det H3G filen man ska ladda ner eller ? så jag inte kör fel nu ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Är det H3G filen man ska ladda ner eller ? så jag inte kör fel nu ?

Du kan inte installera fel, men det är den ja, om du har TRE som brandning.

Visa signatur

Intel Q6600 @ 3.4Ghz Asus P5K 4gb ram corsair XMS Sapphire Radeon HD6970 2GB Samsung 750gb, wd 750 black ed
GB, Samsung 250GB

Permalänk
Medlem

Någon som kan upplysa mig om vilket abb man bör använda sig av? TRE trodde jag hade ruggigt dåligt rykte? Iaf här uppe i Norrland... Tänkte köpa en sådan här mobil inom de närmsta dagarna men måste ha abonnemanget klart för mig först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Är det H3G filen man ska ladda ner eller ? så jag inte kör fel nu ?

H3G = Hi3G = Hi3G Access AB vilket är deras företagsnamn.