Permalänk

Några invändningar?

Hej!

Nu är det så att jag ska köpa en bärbar, ett måste är hdmi. Har tittat länge och kommit fram till att HP Pavilion DV5 1022 verkar vara ett bra val.

Då min budget ligger precis på 7k.

Är detta ett bra val? har ingen erfarenhet av bärbara datorer eller HP sen tidigare.

Det jag kommer använda datorn till är, streama hd material till en lcd. Sen vanliga internet användning. Inga program eller spel

HP Pavilion DV5-1022

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=323704

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

HP är rankat det bästa märket i världen för laptopar och datorer

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Har två HP Pavilion 17-tums laptopar o de är helgrymt bra tycker jag, min yngste son e använder den ena o han e helnöjd med den. Bra tangnentbord, fin skärm me bra färger, och verkar hållbar o ej onödigt plastig, alla enheter/devices funkar utan en enda bluescreen, elr annnat spökeri. Har även tre Toshiba Satellite, men de används just nu inte så mkt, de e två utlånade av dem.

Min bror har två Acer Aspire och bortsett från attt tangentbordet o pekplattan e sämre än HPs så presterar dessa litta sämre än HPs tex packaupp /packaner stora zipfiler. Om man tar hänsyn till att cpu-speed är lite olika. Annnrs är min bror helnöjd med Aspirarna, de funkar bra i både Vista och XP, även om han nu slängt ut Vista o bara kör XP.

Den bärbara som hängt med längst var en Thinkpad, o den tuffade på bra, fast den räckte inte längre för mej. Den e 4 år gammal o en kompis till mej har den nu, fast han kollar mest blocket o tradera o han säjer den duger fint.