Permalänk
Medlem

explorer funkar inte

Hej! på Min bärbara dator så finns det inget skrivbord eller start-meny. Allt jag kan göra är att starta "Aktivitetshandlaren", och när jag gör det och skriver in: explorer.exe kommar skrivbordet och start-menyn fram men bara en liten en stund ca 2 min. Vad ska jag göra? :S

Permalänk
Medlem

Kolla event-loggen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman
Kolla event-loggen

ok, var kan jag hitta den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dezmond
ok, var kan jag hitta den?

XP
start>kör> Skriv "eventvwr.msc"

Vista
http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_event_viewer...

Permalänk
Medlem

det e typ fel på system nästan hela tiden Det är:Tcpip, AmdK8, DCOM, W32TIME, DHcp, Service control manger, IPNATHLP, NIC1394, cdrom, system error. vet inte om det hjälper men jag fattar ingeting :S

Permalänk
Medlem

Ladda ner diskett-/cd-imagememtest och kör en natt. Får du fel direkt kan du avbryta.
Inget fel så skulle jag pröva med ominstallation.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ladda ner diskett-/cd-imagememtest och kör en natt. Får du fel direkt kan du avbryta.
Inget fel så skulle jag pröva med ominstallation.

lol internet funkar inte :S

Permalänk
Medlem

om internet "inte fungerar" hur kan du då skriva på detta forum?

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
om internet "inte fungerar" hur kan du då skriva på detta forum?

gör det på min andra data...

Permalänk
Medlem

Har du inte brännare i din andra dator?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Har du inte brännare i din andra dator?

vet inte, tror inte det...

Permalänk

Diskettstation, dra till nån polare?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Fick inget fel med memtest86, Vad ska jag göra nu? :S
EDIT: Datorn är EXTREMT varm, Ligger på ~80 C. Tänkte undervolta den http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... men man skulle stressa den eller nåt och som sagt är den EXTREMT varm, så jag vågade inte.

Permalänk

De osar illa det, låt ngn tekniker titta på den, omdet inte e ngn garanti kvar på den. Om du e rädd om filerna på hårddsisken så säj till om det innnan du lämnar in den.