Udda nätaggregat från Arctic Cooling

Permalänk

finner inte poängen med att ha fläkten långt bak, ännu värre på denna...

Sitter fläkten längst in i agget så låter det mindre.
Ser dessutom mer stilrent ut där baktill om man sätter fläkten så.
Undra varför de inte bygt på det sättet innan?
MSPAINT FTW

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
finner inte poängen med att ha fläkten långt bak, ännu värre på denna...

För att det är effektivare samt att det blir mindre turbulens vilket låter mindre.

Och värre på denna?
Den är längst "fram" på nätagget, dvs. i datorn och troligen väldigt svårt att se utifrån (om man nu inte har fönster).

Permalänk

Om man nu inte har datorn i hörnet så ser man baksidan på datorn.
och har man en fläkt som blåser på komponenterna så behövs inte så många RPM på fläkten.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Verkligen udda då det sticker ut ur nätaggregatet!

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_blueflame
Verkligen udda då det sticker ut ur nätaggregatet!

Jepp, fast inne i burken, så i praktiken spelar det ju mindre roll i 99% av alla datorer.
Totallängden ska vara 160mm enligt nån spec jag läste, vilket inte borde vara några problem i tex en Antec P180 - speciellt som de flesta då antagligen kan plocka bort mittfläkten.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Lika udda som en rost fläck på en bil, vissa har det andra inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Recension här:
http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3516&...

OBS att den inte är 80plus märkt, utan de har hittat på en egen "eco80" logga typ... Men den klarar i praktiken de kraven ändå förvisso

De dåliga nyheterna är dock att det delvis använder rätt dåliga Ostor kapacitorer.
(se tex denna lista: http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=388 )

Gör mig lite tveksam till agget, vilket är synd då jag tror den kan funka väldigt bra i en del lådor som P180.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.