Permalänk
Medlem

X58 = Problem med skruvhål?

Detta kanske blir en helt spekulativ tråd då det kanske inte finns några fakta ute ännu.

Om man drar till med ett nytt chassi nu kommer det fungera med de nya moderkorten eller kan det bli problem med att fästa dem?

Någon med en teori?

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte så insatt men jag har för mig att så länge moderkortet följer atx-standarden (eller vad det heter), vilket jag tror att X58 ska göra, passar det.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Ja det ska inte vara några problem, det enda dramatiska som kommer hända med kompabiliteten är att inga gamla cpu-kylare kommer att passa på nya processorsockeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erlaik
Ja det ska inte vara några problem, det enda dramatiska som kommer hända med kompabiliteten är att inga gamla cpu-kylare kommer att passa på nya processorsockeln.

Mja, Noctua C12P kommer fungera med 1366-sockeln.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Mja, Noctua C12P kommer fungera med 1366-sockeln.

Undantaget som bekräftar regeln.

Permalänk
Entusiast

Man kan ju hoppas att det dyker upp konverterings-kit för befintliga kylare.

Att moderkortstillverkarna skulle börja gå ifrån en väl inarbetad standard har jag väldigt svårt att tänka mig. Det hade inte varit populärt bland konsumenterna och griniga nördar vill ju ingen vara med om

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Re: X58 = Problem med skruvhål?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Detta kanske blir en helt spekulativ tråd då det kanske inte finns några fakta ute ännu.

Om man drar till med ett nytt chassi nu kommer det fungera med de nya moderkorten eller kan det bli problem med att fästa dem?

Någon med en teori?

Nej, här har vi inga teorier, utan litar på ATX standarden.
Ta du och kolla upp hur få sådana stander det finns, och när det senaste blev skapat en sådan som fått efterverkan på marknaden
Titta på hur många typer av mobostandard du idag +normalt kan kan köpa till en "hemdator".
Jag får det tll 3 st.

Du kan stoppa ner Dremeln igen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Mycket bra, då kommer det bli ett monster chassi på inköpslistan.

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nodens
Mycket bra, då kommer det bli ett monster chassi på inköpslistan.

Då blir ju frågan: Vilket ?
Säger du "monster chassi", så väcks ju fantasin hos en som funderar på att trycka ihop de 3 mest primära datorerna i ett rejält rack.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51892

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Då blir ju frågan: Vilket ?
Säger du "monster chassi", så väcks ju fantasin hos en som funderar på att trycka ihop de 3 mest primära datorerna i ett rejält rack.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51892

Gött med ett ordentligt stilrent chassi utan massa jobbigt bling-bling

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nån form av Lian-Li chassi modell större klassar jag som monsterchassi.

http://www.lian-li.com.tw/v2/en/product/product06.php?pr_inde...

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.