Darkfall Beta Signup och Trailer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Kommer det vara gratis i slutändan?

Permalänk
Entusiast

Är det bara jag som fann det komiskt att dom kände sig tvungna att börja trailern med:

"100% pure in-game footage"

Som om någon skulle kunna ta misstag på det då det ser på gränsen till gräsligt ut.

Jag hade även hoppats på lite riktigt gameplay filmer då den hette just "gameplay trailer" med UI och allt..

Missförstå mig inte, spelet är nog kanske jättebra. Det är även beta och allt. Men jag blev inte positivt överaskad av trailern, den gav mig inte heller direkt något sug till att ens testa.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Sötast

Läste bara i någon minut på hemsidan och fick uppfattningen att ekonomin är liknande den i Project Entropia? dvs, att man sätter in riktiga pengar?

Eller så var det kanske bara som texten lurade en?

Permalänk

Känns lite dödfött att göra ett så pass lågbudget MMO.

Permalänk
Medlem

Tycker det var mycket klagande på animationer i t.ex. AOC men detta spelets animationer var något av det sämsta jag sett ^^ men det åt sido.

Spelet ser faktist hyffsat roligt ut, men hatar 'micro transaktioner spel' och hoppats mer på en månads kostnad >< får se om det blir att jag spelar det nu tack vare detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

kul att det äntligen händer något, app skickad!

Permalänk
Medlem

varför har alla fått för sig att det ska vara micro transactions?
sist jag kollade så var en månadskostnad det som var planen.

Permalänk
Medlem

Har någon sett en preview av spelet någonstans? Skulle vara roligt att läsa några objektiva åsikter av någon som har spelat det.

Förresten så ser det ut som om det blir oneshot-madness av spelet (om man ska tro trailern). Folk dör ju direkt flertalet gånger.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

-Unrestricted PvP
-Full loot: all items a player has will be dropped upon death, lootable by both players and NPCs (which can pick them up and equip them as well)
-No levels, no classes
-FPS style combat, no auto-aim or click and forget spells, no radar or floating names
-Friendly fire is on, also healing spells can be 'intercepted' by the enemy
-Mounted combat
-Player built homes, cities, castles

You won't be bound by levels, only by your skills. There are no classes either. Let's say you are a typical healer with a big bag of healing spells and one day decide that you want to shoot fireballs, you can find someone to train it to you and eventually become proficient at it.

The world itself takes about 9 hours to travel from end to end, with no cutoffs or invisible walls that can limit your movement. Everything in the game can be made by players, including a variety of ships and boats to houses and clan fortresses. Items like weapons and armor do decay over periods of time and can be repaired for sustained use, but they won't be permanent.

PvP is unrestricted, there are no safe points. All loot is dropped on death: armor, weapons, boats, and mounts. There is no radar, no floating names, no invisibility/'WoW/AoC stealth'. Instead, camouflage takes the role of true stealth, as there's no way for a passerby to know that you're lurking in the brush. All spells, arrows, and melee strikes must be aimed (trajectory applies to projectiles too) and even healing spells can be intercepted. Friendly fire is always on, so spamming harmful AoE won't always be the best of choices.

PvE is not a mind numbing affair. Mobs will have their own unique capabilities and social quirks. They will not have a fixed spawn. They migrate across the world, form communities within the same species, and depending on their intelligence: construct buildings, raise patrols, spawn heroes. Different types of mobs will also kill other mobs.

Permalänk

Man får helt enkelt se hur de lyckas att skapa spelet. För min del så är jag inte så himla kräsen då det gäller grafik och animationer. Visst, det ska inte vara så äckligt fult att man skäms över att spela spelet, men förutom det så är det lugnt. Har spelet ett djup som inget annat spel har så är jag nöjd. Har själv spelat de flesta MMORPG's som finns ute på marknaden, men aldrig fastnat för något.

I andra fall har jag tyckt att vissa generiska MMORPG's från asien har haft bättre spelideer än de "stora" spelen från väst. Dock så kommer jag denna gång att avvakta. Tänker inte bygga upp några förväntingar, utan helt enkelt låta s pelet släppas, och då bygga mig en uppfattning om hur spelet fungerar tillsammans med mig.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Inaktiv

ALL-IN!

JAG GÅR "ALL-IN" PÅ DET HÄR MMO:et!!!!
Går att förhandsboka här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=55878&traff=1

Det här mmo:et har vad alla andra saknar!! Det har ETT RIKTIGT RÅTT PVP-SYSTEM!!! TÄNK ER!! FULL-LOOT!!! SLAKTA VEM SOM HELST, NÄR SOM HELST!!
Även om grafiken inte är vad utvecklarna har satsat på så tycker jag att den duger gott och väl! Grafiken är bara optimerad för massiva strider!!
I mina ögon så kommer det här spelet vara årets höjdpunkt!

Permalänk
Medlem

The devs do have an alignment system in place, similar to one that you'd find in EVE or Fable. Commit a crime and your alignment takes a hit. If your alignment is too deep in the red, then you'll be banned from capitals and most public sites and be placed on the guards' Kill-On-Sight lists.

So by being evil, you'll have to commit to the 'lifestyle'. You'll only be able to work with others like yourself, and shady business is never easy or reliable.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Kommer det vara gratis i slutändan?

Utan att ha en direktkälla på mitt svar; Nej. Denna typen av spel har alltid en månadsavgift. Har svårt att se att DO är undantaget.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Utan att ha en direktkälla på mitt svar; Nej. Denna typen av spel har alltid en månadsavgift. Har svårt att se att DO är undantaget.

Nja, finns ju massa MMOn som är gratis eller har microtransactions. Dock har de ju alla den gemensamma nämnaren att de suger.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är 90% säker på att det kommer vara månadskostnad efter att ha läst runt på forumet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nja, finns ju massa MMOn som är gratis eller har microtransactions. Dock har de ju alla den gemensamma nämnaren att de suger.

Word

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Låter lite som UO, där var man rädd på riktigt för att dö.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Låter lite som UO, där var man rädd på riktigt för att dö.

Det är lite av tjusningen med öppen PvP
Kan väl tillägga att PvPn inte är FFA utan konsekvenser. Dödar du från din egen allians så påverkar det ditt 'status' inom alliansen. Vilket kan innebära att du blir attackerad av NPCs i städer och inte får tillgång till guildbaserade städer.

Samt att det tar 12 timmar att gå från ena sidan till den andra. Så räkna inte med att springa in i folk var du än går.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Sötast

Möjligt att det kanske blir ett spel som är värt att spela då?

Jag älskar MMO's men jag klarar inte av att spela dom

Är jäkligt hemskt, finns inget bättre än att sätta sig in i ett MMO man har lite kunskap om, känslan av att vara newbie gör det hela spännande OJ så mycket att göra och att se.

Med tiden avtar känslan då man förstår att:
Jag kan dö 150000 gånger om dagen och ändå inte förlora något på det.
Jag kan döda 1500000 mobs om dagen men inte fan var det spännande en av dom gångerna oberoende av vilken loot jag hittade.

Om nu PvP:n är så rå som det påstås så kommer blodet att pumpa redan på login screenen, för vem vet om man hunnit bli rånmördad innan spelet har laddats?

Man kommer nog spendera många timmar arg för att "DEN DÄRA JÄVLA IDIOTEN DÖDAR MIG HELA TIDEN!!!"

Men det kanske finns någon smart lösning på det, vem vet?

De bästa spelen jag troligtvis har spelat är fula flashspel som stressar livet ur en, desto mer stressad man är desto roligare har man eftersom man blir utmanad konstant, ett enda misstag och.....

Andra viktiga saker som 99% av alla MMO's förbiser är att PVE ÄR INTE ROLIGT, iallfall inte för alla av oss. Döda mobs som beter sig på samma sätt, står på samma ställe, gör EXAKT samma skada osv..

Vad som är viktigt är PvP med någon form av belöningssystem.
Kanske möjligheten att bygga en outpost 15000 meter ut i en öken och tjäna något på att hålla den i liv, så fort dina motståndare får reda på att dom tjänar x på att slå ner den...... då blir det liv i kistan.

Men varför skulle man vilja implementera något sådant i ett spel för 10.000 spelare? Nä.. vi låter dom döda stendumma "djur" istället.

(Sista raderna allmän uppfattning om det generella onlinespelet)

Time will tell...

Permalänk
Medlem

kollade in darkfall för ett bra tag sedan (några år då..) och då var det ju halvt igång med clan beta reg eller så.... hoppas det blir nice... men grafiken är förjävlig, vilket i sig också kan vara en bra sak (de lägger ner tid på annat än just det som vissa andra spel *host* aoc *host*) men skulle föredra om de gjorde en revamp av grafiken som typ EVE någon gång 2009 eller så =]

Får ta och kolla ifall man kan lira lite beta och se hur bra det verkligen blir!

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Mmm... men det roliga var ju att grafiken var någonting som ansågs vara jävligt hett i DO förr. Nu, några år senare har den punkten hunnit förändras.

Aja... I mina öron och ögon är detta något bara som lockar på papper. Tiden utvisar sig, men oavsett resultat är jag dock inte intresserad. Allt ståhej om att detta kommer revolutionera genren kan ni ju glömma i alla fall. Men en viss publik uppskattar det nog, om det blir som det är tänkt då.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Andra viktiga saker som 99% av alla MMO's förbiser är att PVE ÄR INTE ROLIGT, iallfall inte för alla av oss. Döda mobs som beter sig på samma sätt, står på samma ställe, gör EXAKT samma skada osv..

Det är exakt det som förloras i fokus, utvecklarna satsar inte så mycket på PvE systemet, att göra den intressantare.

PvE striderna ska vara anpassade för situationen och inte för det mönster som det specifika arten har på den platsen. Då vet man vad som gäller för att klara av den = spänningen är försvunnen.

Låt monstren ha random egenskaper/skills under figheterna, och låt dessa varieras under fighterna. Har man ens testat detta?

Det är därför PvP är så uppskattad, att man inte vet vilken manöver motspelaren kommer att använda och att oftast är vissa situationer på 1vs1 50/50 (det är där som hjärtat bultar).

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Några nya filmer som fans har gjort av senaste trailern;
http://www.youtube.com/watch?v=y_kPsXY8AG0
http://uk.youtube.com/watch?v=rVM_j9iMWHI#

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Låter lite som UO, där var man rädd på riktigt för att dö.

Har för mig några utav skaparna bakom UO är med i gör detta spel. Detta kommer att bli ett givet köp från mig och har sett fram emot detta länge. Detta kommer bli som UO2 anser jag då det verkar som det kommer likna UO från början med bara felluca, Gm crafted saker, loota allt osv.

Permalänk
Medlem

It's alive!

När jag läste om detta för första gången hade jag knappt hår under armarna. Trodde aldrig det skulle få se dagens ljus. Spännande!

Permalänk
Medlem

Testare: MMORPG Italia
Grafiknivå: Default Settings

Bilderna komprimerade ner till 150-180kb därav det suddiga.

Vaporware? Not at all! The guys here at Aventurine have great ideas to bring lots of innovations to the MMORPG’s world. Fortunately they’ve been able to put them in practice, and Darkfall Online is an absolutely reality, and is going to come between us. Let’s start from the top:

You log in, choose your preferred race between the six available, the hairstyle and so on, and you can modify everything using a lot of sliders. Then you can choose the starting area between the three available per every race, everyone is different (so there will be a total amount of 18 different starting area).

Initially the Control System seems to be a little complex, because it’s absolutely different from those present in others MMORPG’s titles. Anyway you can learn it in no time, it’s highly clear and has an high range of personalization without much problems: you can reassign every button, but Aventurine has done a great job so you’ll just need for some practice.

Then we’ve taken the first quests from the starting NPC. The game isn’t quest-driven at all, but the first ones help to understand how to move around the world and how to use the Combat System, which is completely in real time: by equipping your weapon, if short ranged, the view changes from the first to the third person (by now there’s no zoom level at all), and you start to utilize it: every blow you score must be calibrated. If the target moves, you won’t hit it. You need to study its movements to understand where it’ll be an half a second later, and then target there so your blow can score efficiently. Ranged attack are more complex: on a low range they are completely useless, and in the long range you have to study the parabolic trajectory your arrows will follow, targeting more or less on the top of the target.

Starting areas are full of Goblins, that Aventurine presents like the “rats” of Darkfall. As soon as mobs see us they will start the attack from the long distance (we are speaking of more than ten meters) using arrows hurled by their bows, and while we run against them to hit with our equipped sword (at start you only have a sword, an axe and a mace), they switch to the melee mode equipping axe and shield. They move trying to avoid our blows and run away if they are in danger. On the other side we’ll be the ones who run away if the enemies are two or three. Once we defeated them, we can loot exactly what they’ve used during the fight: a bow, some arrows, an axe and a shield.

Goblins have a really tweaked intelligence, the only way to defeat them is to use a tactic approach during the fight, by using the environment as our ally: it’s better to go on the top of an hill located near their camp if we want to use a bow, or trying to attract their attention and then hide between the surrounding rocks to catch them.

We tried out the Spell System too: every spell must be selected by pressing one of the rapid button to which we’ve bound them, and then executed by using the left click: you load the spell and then you release it in the right moment, taking care to not hit one of your allies (or your enemies if you’re using an healing spell). To cast a spell you have to get a staff that you can buy from a NPC vendor: staffs permit to cast most of the spells but there will be also some more powerful which will need special staffs.

Let’s move to one of the most discussed aspect of the game: the graphic quality. Well, this won’t be a problem at all: it’s absolutely excellent, fluid and detailed. The effects are really great: someone could hide behind a tree and you could find him by noticing his shadow on the ground, or you could find the position of an enemy hidden by the darkness thanks to the reflex of the moonlight on his armor plate.

The weather changes too and this is an element which greatly have influence on the gameplay: an army can decide to wait a foggy day to score a powerful attack, or the sound of the rain could mask the steps of an assassin behind you.

Then we move to the sound, an element which we didn’t analyze from the soundtrack side because we preferred to concentrate on the environmental effects: these are absolutely detailed and realistic. You can perfectly ear steps in the distance and if you move staying down you’ll do less noise so you can try to score a backstab attack.

Moving to the graphic interface, this is completely different from what we usually see in MMO games. You can be shocked because at start you don’t know where it is but. right clicking, a popup menu will appear, and using it you can open every window you want: minimap (which has a blocked zoom level and doesn’t show anything but points of interest – for example the position of Goblin’s camps – and our party), the inventory, the equipment panel and everything else you need.

Every single window can be switched off by right clicking it again, or we can choose to have it constantly on video as we prefer. The top of personalization. We won’t have any designed interface, no mods to modify it. We are able to create and set it completely as we want.

In conclusion: Darkfall exists, is really innovative and seems to confirm his plans. While we were trying it, here in Athens, we didn’t have any surprise, just confirmations: the game is really interesting, we’ve never seen something like this 'till now, and seems to be ready to realize its promises.

In few words: it’s a completely new approach to the Massive Multiplayer Gaming, and this is exactly what the communities are waiting for. Maybe it’s too soon to say this will be the next Ultima Online but it has all the elements in the right place.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Trevliga bilder, ser ju helt okej ut grafikmässigt. Dock kommer jag inte spela för grafiken, spelet verkar ju sjukt kul. Hoppas verkligen att jag får en beta invite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Trevliga bilder, ser ju helt okej ut grafikmässigt. Dock kommer jag inte spela för grafiken, spelet verkar ju sjukt kul. Hoppas verkligen att jag får en beta invite.

Jodå, med tanke på att det är default på grafiken så är det helt ok. Sen kan dom ju polera den mer eftersom. Vilket dom alltid sagt att dom kommer göra.

Men det är roligt att en utomstående får göra en preview och tycker att spelet verkar bli ett av dom bättre i MMO historien.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Sötast

Det verkar verkligen vara ett "typiskt" SP/MP spel fast i MMO istället!

Har haft vissa förväntningar på spelet men nu när man ser detta så blir man ju riktigt glad!

Inget mer click and wait + sleep for 10 seconds varje gång man ska göra..... vad som helst i ett mmo!

Det typiska är ju att man ser en mob, klickar på den. Går fram.
Trycker 1
väntar 4 sek
trycker 2
Trycker 1
väntar 4 sek
trycker 3
väntar 2 sek
Trycker 1
väntar 4 sek
trycker 2
klicka för loot.

Nästa mob!
om den skulle vara "svårare" (dvs längre tidsmässigt) så trycker man 1/2/3 4-5 gånger till bara!

Nu kanske vi får ett riktigt spel