Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Det går väl strippa firefox ganska bra annars?

Jag behöver inte en minidator som ska med på tågresa varje dag, men när jag väl åker buss/tåg så åker jag i 1h o då kan jag tänka mig att jag inte orkar släpa med mig en laptop, men en eee kan jag nästan ha i fickan, skönt o kunna kolla på film o så. Det är därför jag funderar på att ta en billig version, då gör det inte så mycket om jag inte gillar den.

Dock, om jag köper 1000H som verkar vara den bästa med atom, utbytbar hdd och lång batteritid och inte gillar den så är det ju bara o sälja, förlorar ju inte mer pengar på det för att priset är högre. Jobbigt..

Äh, köp och känn efter.
Jag är säker på att du kommer gilla den!

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att beställa en Eee pc 1000 h från ebay men då får man ju inte svensk layout på tangentbordet. Så nu till frågan, någon som vet om man kan hitta någon guide eller liknande för att byta?
Finns att köpa med svensk layout här: http://www.asusparts.eu/product_info.php?cPath=1880_2436_2437...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
funderar hårt på att beställa en xp version av eee 1000.
billigaste hit till finland kostar: 445 Euro = 4216.74 Svensk Krona med frakt..

Får man en länk kanske?
Alt. Har ni ett billigare alternativ så posta gärna

Övrigt:
Ute efter den vita med nordiskt eller UK tangentbord,absolut inte amerikanskt (palla mindre antal knappar, ja jag använder < >). Hittar ingen som är villig att skeppa den till sverige billigare än Clove. Vill dock gärna beställa datorn, en väska (får man en till?) och minne till datorn från ett och samma ställe.. vilket clove inte har
Sedan om den kommer just ifrån ett nordiskt land så slipper man ju krångla med kontaktomvandlare m.m.

Just ja, 1000H är det jag ska ha och inget annat.

Permalänk
Medlem

Finns att få tag på för 3500-4000 kr på ebay. Gör en enkel sökning så hittar du!

Permalänk
Medlem

Är iof nybörjare på ebay men om man kollar närmare på de få som säljer vita är alla dyrare än clove eller har helt enkelt inte fyllt i att de bara skickar inom UK/USA. Att få en för 3,5k låter onekligen lockande. Om du kan hitta försäljaren så blir jag glad

Lagt till följande i posten ovan:

Ute efter den vita med nordiskt eller UK tangentbord,absolut inte amerikanskt (palla mindre antal knappar, ja jag använder < >). Hittar ingen som är villig att skeppa den till sverige billigare än Clove. Vill dock gärna beställa datorn, en väska (får man en till?) och minne till datorn från ett och samma ställe.. vilket clove inte har
Sedan om den kommer just ifrån ett nordiskt land så slipper man ju krångla med kontaktomvandlare m.m.

Just ja, 1000H är det jag ska ha och inget annat.

Permalänk
Medlem

Här är länken till 1000H som jag har beställt idag!

http://www.superetrader.co.uk/asus-eee-pc-1000h-white-80gb-hd...

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Hallå jag har en fråga som inte tillhör Asus Eee pc men som behöver ställas. Jag är i alla fall ny här och har lagt ut en tråd där jag vill ha köptips om laptop kring 9000kr (någon rad längre ner i listan)

Undrar varför ingen har svarat gör jag något fel. Har också märkt att jag har en liten prick på det lilla brevet som är till vänster om rubriken. Vad betyder den. De flesta andra har inte den pricken på brevet eller så har dom ett öppnat brev.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
Här är länken till 1000H som jag har beställt idag!

http://www.superetrader.co.uk/asus-eee-pc-1000h-white-80gb-hd...

Nice! blir nog nått liknande för mig nu... behöver en laptop till mina studier de närmaste fem åren

Permalänk
Inaktiv

Varför är Linux-versionerna av alla EEE dyrare än XP? Jag menar, en XP-licens kostar pengar, det gör det inte att köra Linux...

Permalänk
Medlem

Linuxversionerna brukar ha större flashminne, alternativt ha flashminne istället för hårddisk. Flashminnen är dyra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithen
Här är länken till 1000H som jag har beställt idag!

http://www.superetrader.co.uk/asus-eee-pc-1000h-white-80gb-hd...

Hur betalade du? Superetrader tar inte visakort utanför UK, vilket satte mig i skiten plenty: swedbank "reserverar" summan när butiken gör sin kortkontroll, ordern gick inte igenom men pengarna förblir reserverade i upp till fem bankdagar... :/

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Futile
Hur betalade du? Superetrader tar inte visakort utanför UK, vilket satte mig i skiten plenty: swedbank "reserverar" summan när butiken gör sin kortkontroll, ordern gick inte igenom men pengarna förblir reserverade i upp till fem bankdagar... :/

samma sak här Bara att jag har dubbelt trubbel i och med att jag gjorde köpet en gång till för att kolla att jag inte fyllt i nått fel...

Permalänk
Medlem

Jag betalade med paylpal när jag handlade från superetrader. Hade hört att kortbetalning krånglade med dem innan.

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Asus 1000h förra veckan, fick den i förrgår. Jag beställde också från Supertrader och hade inga problem med att betala med mitt visakort(Swedbank).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur många dagar tog det mer exakt för er som handlat från supertrader? Snackar vi 2-3 dagar eller 1-2 veckor?
Något som provat att handla med skandiabanken hos dessa? Hur mycket mer blir påslaget om man handlar via paypal?

Permalänk
Medlem

okej! Jag betalade med mitt visa debit via secure creditcard lr nåt liknande. Pengarna är endast reserverade (beställde fredags kväll). Men nu viktigt! Vilket kort har du som det fungerade för och vilka har dom som misslyckades?? Lithen@E51

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nja
Hur många dagar tog det mer exakt för er som handlat från supertrader? Snackar vi 2-3 dagar eller 1-2 veckor?
Något som provat att handla med skandiabanken hos dessa? Hur mycket mer blir påslaget om man handlar via paypal?

Leveranstiden för mig var 4 dagar. Tror Jouh fick sin på 3 dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Precis, 3 dagar tog det för min Eee att anlända. Påslaget för Paypal var ca 150kr.

Permalänk
Medlem

Får paketet plats i brevlådan? Jag beställde från supertrader i torsdags. Hoppas jag får min snart och att jag slipper gå ner till uthämtningsställe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Får paketet plats i brevlådan? Jag beställde från supertrader i torsdags. Hoppas jag får min snart och att jag slipper gå ner till uthämtningsställe

Jag vet inte vad du har för brevlåda, men jag hoppas inte den får plats.
Nejmen, de ringer på hemma hos dig och du får kvittera paketet.

Permalänk
Medlem

Nån här som har koll på några bra sidor för att kolla priser på dom i USA? Har en kompis som ska dit snart och datorer brukar ju generellt sett vara något billigare där än i Europa.

Permalänk

www.buy.com och newegg.com är två av de största (läsa billigaste) sidorna som bara skeppar till US.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare handlat av www.excaliberpc.com utan problem och till bra pris i USA.

Permalänk
Medlem

Hur ser man om clove har produkten i lager?
Är väldigt nära att beställa en: https://www.clove.co.uk/viewProduct.aspx?product=CB081E1A-FDB...

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Sååååja! då var pengarna borta från kontot och 1000H:n på väg hem till finland!

betalade med visa (debit) kort så inget problem (för mig åtminståne) där!
väntar med spänning!

mathias

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Nån som vet på ett ungefär när 1000H kommer släppas i svenska affärer?

Permalänk
Medlem

blocket

Tjo

jag har letat dator frenetiskt i två månader nu efter att min senaste kluns 17-inch lappy dog.

Hittade eee pc tyckte 7:an var lite vek men fann snart eee-världens andra kvaliteer.

Tänkte vänta in eee pc 901 då den var snäppet större och dessutom hade BATTERITID.

läste just nu i ert forum om 1000h modellen och började svettas lite.

Vill kunna bära omkring på den dagarna i ända utan att känna hur mycket extra plats den tar, har ni några synpunkter på storleksskillnaden på 901/1000H?

nåväl nu till frågan, om ni checkar in

http://www.blocket.se/vi/17967166.htm?ca=20_s&last=1

Så finns där en eee pc 1000H för 4500 kr bara tre mil från min nuvarande location. Trött på all hysterisk letan mellan de olika miljoner datormodeller som finns känner jag väldigt starkt för att bara köpa något som funkar.

Går det att lita på någon som säljer det så här, hur vet jag att det faktiskt är en 1000h modell eller om garantin faktiskt gäller?

//kasper

Permalänk
Medlem

en 20:a på att han köper från Lettland och skeppar vidare, antagligen någon av oss här på forumet också...

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Re: blocket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slimhunk
Går det att lita på någon som säljer det så här, hur vet jag att det faktiskt är en 1000h modell eller om garantin faktiskt gäller?

//kasper

En fråga är ju hur Asus i Sverige ser på garanti på prylar du inte köpt via dem. Ofta brukar företag inte vara så välvilligt inställda till sånt (och är det verkligen 2 års garanti på Asus prylar i det land som den egentligen är köpt?)

Sen så har du ju det faktum att du ju i realiteten köper begagnat och då har man väl ingen garanti alls..? (se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...)

Permalänk
Medlem

Brukar vara regioner som gäller, så köpt inom Europa brukar de flesta acceptera utlandsköp.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz