Openoffice övertagit Calc

Permalänk
Medlem

Openoffice övertagit Calc

Lite frustrerande o jag finner ingen hjälp..

Openoffices egna program "Openoffice Calc" har övertagit min calc..

När man går på startmenyn för att sedan söka på calc så får man ej upp denna utan Oo's egna calc som jag inte är intresserad av..

Någon som varit ute för samma o kan hjälpa mig?

(Vista 64)

Permalänk
Medlem

Syftar du på Calculator d.v.s. kalkylatorn är det bara att köra windowstangent+R sen calc.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Landell
När man går på startmenyn för att sedan söka på calc så får man ej upp denna utan Oo's egna calc som jag inte är intresserad av..

Rangordnas inte sökträffarna efter hur ofta de används? Kanske räcker det att starta kalkylatorn ett antal gånger?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Syftar du på Calculator d.v.s. kalkylatorn är det bara att köra windowstangent+R sen calc.

I vista räcker det med att trycka på windowstangenten och sedan börja skriva namnet på det man vill köra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Rangordnas inte sökträffarna efter hur ofta de används? Kanske räcker det att starta kalkylatorn ett antal gånger?

I vista räcker det med att trycka på windowstangenten och sedan börja skriva namnet på det man vill köra.

Eftersom jag öppnat kalkylatorn massor av gånger o den inte ens finns i listan sedan jag instalerat open office..
Nått är det som spökar..

Stämmer bra det.. Men något som inte stämmer bra är sökningen i sig

Permalänk
Medlem

döp om filen som har ordet calc i sig till vad du vill jag tog excel för det är det som programet liknar

Permalänk
Medlem

Högerklicka på Openoffice Calc > Egenskaper > Allmänt > byt namn till tex OpenOffice Excel... färdigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
Högerklicka på Openoffice Calc > Egenskaper > Allmänt > byt namn till tex OpenOffice Excel... färdigt

Det där funkade ju lika bra som bensin + eld!

Tack för hjälpen!