Permalänk

Ja fyfan har själv fått ett så irriterande klagomål en gång att jag bara ville lämna ett liknande på varje dörr i huset typ.

Hade varit lite livat hos mig en fredag kväll men ingen kom upp och klagade när det pågick och hur skall man då veta om man stör någon? Speciellt när det är en fredag och klockan är runt 20-21 och det spelar högt och är folk runt omkring på alla andra balkonger/lägenheter osv.

Vi gick mot krogen strax innan 22 och dagen efter när man vaknade upp hittar man en lapp på dörren som lyder något i stil med:

"Hej!
Det finns faktiskt dom som vill sova även på Fredagar och därför skall det vara tyst efter KL 22.00 i huset. Nästa gång kommer vi ringa direkt till jouren som har hand om klagomål etc
Mvh,
Många i huset"

Fan då blev jag förbannad för alla jag frågade sa att vi gick hemifrån runt 21.30 och det är ganska säkert eftersom vi var på krogen innan 22 för att slippa det dyra inträdet. (Vi är snåla!)
Det som störde mig mest var nog att om dom nu stördes så förbannat kunde dom väl ha knackat på när detta hände och sagt något direkt i ansiktet på mig istället för att sätta upp en liten lapp?
Men det kan ju iof ha varit svårt eftersom det inte var någon hemma då.

Sen minns jag den hemska tiden när mitt badrum läckte och dom fick renovera om det och dom höll på att bila upp all betong. Man hade sommarlov typ och kl 7 kommer gubbarna med mega hiltimaskinerna och hamrar loss i badrummet som dårar. Min säng står med gaveln mot en vägg som ansluter direkt till badrummet.

Eko i huvudet!

Men gnäll lite på dina polare, be om ursäkt för det som varit till dom i huset så är det nog ingen fara!

Mvh,
Viper@God

Permalänk

Hähä... verkar urarta till en rolig tråd om dryga grannar och egna tabbar, jag vill bidra!

För något år sen, när jag bodde i en liten etta med min fru(innan vi flyttade till trean vi bor i nu.) så flyttade en ung tjej in ovanför oss. Hon hade väldigt tungt steg, för det lät som om storfot själv bodde ovanför. En härlig natt mot måndag, runt klockan tre, kommer hon hem från krogen med typ åtta polare och bestämmer sig för att ha efterfest. Kul! Svinhög musik, folk som står och gapar på balkongen när man ska upp och jobba om tre timmar. Jag går upp, knackar på. Väntar... väntar... knackar igen. Fullt ös därinne. Gravid fru, allt annat än glad, väntar hemma. Bultar med knytnäven på dörren och vrålar i brevlådan så de ska höra att jag står där. När de väl öppnar så ber jag dem vänligt att sänka musiken, sluta dansa i vardagsrummet och hålla käften när de röker på balkongen, inga problem, de sänker musiken till acceptabla nivåer och jag lommar ner till bingen igen. Femton minuter senare börjar de gapa på balkongen och musiken vrids upp igen. Istället för att gå upp och skälla, ställer jag mig helt sonika på balkongen och vrålar nått i stil med: "Nu får ni för i helvete lägga ner, om det inte är tyst om tio sekunder ringer jag polisen!" Knäpptyst. Härligt, går och lägger mig... fem minuter senare börjar min granne till vänster, som har toaletten vägg i vägg med sovrummet, att tokspy... Var lite sleten på jobbet den måndagen. Ingen ursäkt av bimbon ovanför heller.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Hähä... verkar urarta till en rolig tråd om dryga grannar och egna tabbar, jag vill bidra!

Wall of text

Haha, ibland är livet underbart. Händer det någon gång då och då så är det väl okej. Jag skulle väl dock bli ganska irriterad om det pågick varje fre/lördag.

Btw, lägg gärna in några radbrytningar för att skapa stycken - det gör det betydligt lättare att läsa.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Haha, ibland är livet underbart. Händer det någon gång då och då så är det väl okej. Jag skulle väl dock bli ganska irriterad om det pågick varje fre/lördag.

Btw, lägg gärna in några radbrytningar för att skapa stycken - det gör det betydligt lättare att läsa.

Radbrytningarvadärdetförnågot? Blev lite ivrig när jag skrev och satt och smygskrev på jobbet.

Då är hastighet av nöden hehe.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

På tal om det här med grannar. I helgen, natten mellan 3 och 4 ringde någon på min dörr och bankade och ryckte i handtaget som en galning. Jag gick upp och kollade ut genom kikhålet och tyckte det såg ut som grannen ovanför. En kille i 20-årsåldern som jag tänkte att det var lugnt om jag öppnade för.

Men när jag öppnar står kärringen som bor under där i bara underkläder. Runt 50 år och ser lite white trash ut. Hon skriker "min man har slagit ihjäl min son". Jag tycker att hon beter sig lite konstigt men om det nu har hänt så måste jag ju ringa polisen. Hon vill att jag ska följa med ner men jag sa att jag ringer polisen så får dom ta hand om det. Hon försvinner till lägenheten när hennes man ropar på henne. Så jag väntar uppe på polisen.

Bor i Nässjö just nu och deras polisstation är nerlagd så det tar en 15-20 minuter. Två ambulanser är först på plats men de får inte gå in än. Så när väl polisen kommer så går dom in och sätter en på att hålla koll på balkongen. Pratar med de i lägenheten under i några minuter och åker därifrån.

Tydligen var det ju inget som hänt. Antingen måste hon ju vara mentalt störd eller alkoholist/knarkare. Känns sådär att ha henne i trappuppgången nu. Ringer det på mitt i natten kommer jag verkligen inte öppna mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
På tal om det här med grannar. I helgen, natten mellan 3 och 4 ringde någon på min dörr och bankade och ryckte i handtaget som en galning. Jag gick upp och kollade ut genom kikhålet och tyckte det såg ut som grannen ovanför. En kille i 20-årsåldern som jag tänkte att det var lugnt om jag öppnade för.

Men när jag öppnar står kärringen som bor under där i bara underkläder. Runt 50 år och ser lite white trash ut. Hon skriker "min man har slagit ihjäl min son". Jag tycker att hon beter sig lite konstigt men om det nu har hänt så måste jag ju ringa polisen. Hon vill att jag ska följa med ner men jag sa att jag ringer polisen så får dom ta hand om det. Hon försvinner till lägenheten när hennes man ropar på henne. Så jag väntar uppe på polisen.

Bor i Nässjö just nu och deras polisstation är nerlagd så det tar en 15-20 minuter. Två ambulanser är först på plats men de får inte gå in än. Så när väl polisen kommer så går dom in och sätter en på att hålla koll på balkongen. Pratar med de i lägenheten under i några minuter och åker därifrån.

Tydligen var det ju inget som hänt. Antingen måste hon ju vara mentalt störd eller alkoholist/knarkare. Känns sådär att ha henne i trappuppgången nu. Ringer det på mitt i natten kommer jag verkligen inte öppna mer.

Läskigt Problemet är om hon fortsätter ringa på, hur blir det med sömnen då?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
På tal om det här med grannar. I helgen, natten mellan 3 och 4 ringde någon på min dörr och bankade och ryckte i handtaget som en galning. Jag gick upp och kollade ut genom kikhålet och tyckte det såg ut som grannen ovanför. En kille i 20-årsåldern som jag tänkte att det var lugnt om jag öppnade för.

Men när jag öppnar står kärringen som bor under där i bara underkläder. Runt 50 år och ser lite white trash ut. Hon skriker "min man har slagit ihjäl min son". Jag tycker att hon beter sig lite konstigt men om det nu har hänt så måste jag ju ringa polisen. Hon vill att jag ska följa med ner men jag sa att jag ringer polisen så får dom ta hand om det. Hon försvinner till lägenheten när hennes man ropar på henne. Så jag väntar uppe på polisen.

Bor i Nässjö just nu och deras polisstation är nerlagd så det tar en 15-20 minuter. Två ambulanser är först på plats men de får inte gå in än. Så när väl polisen kommer så går dom in och sätter en på att hålla koll på balkongen. Pratar med de i lägenheten under i några minuter och åker därifrån.

Tydligen var det ju inget som hänt. Antingen måste hon ju vara mentalt störd eller alkoholist/knarkare. Känns sådär att ha henne i trappuppgången nu. Ringer det på mitt i natten kommer jag verkligen inte öppna mer.

Slappa till henne lite i ansiktet och gå och lägg dig igen nästa gång:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hmmm, det är ju allmänna trivselregler att man INTE får skaka mattor från balkongen om det bor folk under en och att det ska vara tyst efter 22 på kvällen eller det är iaf vad jag har fått lära mig.

Har råkat utför diverse tokigheter från korkade grannar under årens gång:)

Första gången jag sov över hos min sambo (innan vi blev sambos) vaknade jag ca 03.00 på morgonen av att hans granne satte igång tvn på högsta volym. (min sambo hade INTE varnat mig för detta) att grannen sedan var både döv och renodlad alkis, gjorde ju att man inte uppskattade att han hade sin tv mot väggen som vette mot sovalkoven där min sambo hade sängen.

En annan granne vi hade när vi blivit sambos (i ett helt annat hus) var även han alkis och denna man kunde i fyllan och villan komma och ringapå dörren för att prata om allt och inget. Störande som fan när sånnt hände sent på kvällarna men samtidigt kan jag förstå honom för han var ju ensamm och isolerad där.

När vi bodde i radhus så kunde grannungarna komma och ringa på dörren som bus vilket var störande och det hände ibland att fulla grannar klampade in genom dörren om man inte låste den för att dom tog fel på hus tex.
Brukade ha mina kaniner i bur ute på gräsmattan och blev beskylld för att låta dessa driva omkring vind för våg runnt bostadsområdet där trots att de aldrig var ute utan uppsikt.
Grannens ungar genade över vår gräsmatta på väg till och från skolan, blev ett jäkla liv när jag satte upp skyltar på våran gräsmatta som lydde "Vänligen spring inte över gräsmattan" och "Sluta spring över gräsmattan". Lessnade när ungarna började gena över vår uteplats i stället för över gräsmattan och då satte jag upp skyltarna (inte så kul att dom höll på så och det fler än vi som hade problem med dessa ungar) föräldrarna påstod att det var ungarnas kompisar som gjorde det och inte ungarna.
Någon månad senare flyttade dessa grannar som tur var, men innan dom gjorde det så såg dom till att låta sina hundar använda vår postlåda som kissplats (inte trevligt) grannarna spionerade också på oss av någon anledning.

Ja nog har det hännt mer också men dessa saker är de mest störande och udda som hännt:) vi har för det mesta haft trevliga grannar som tyckt att det är trevligt med yngre folk som grannar.

Måste tillägga att när vi bodde i radhus så blev vi utsatta för stöld också, undrar än i dag vem som var tvungen att ta min trasiga trädgårdsprydnad:) Hade väll varit smartare att ta den som var likadan fast hel, förvisso var det kanske den som glömmt kvar den i buskarna på gräsmattan vid flytt som tog reda på den så då kanske det inte räknas som stöld?:)

Permalänk
Medlem

Alla historier om underliga grannar får mig att tänka på min granne i Borlänge. Han hade för vana att när han ragglat hem från krogen på alltid avsluta kvällen med att spela Gyllene Tider - Det är över nu, på riktigt hög volym.
Om det varit en bra(dålig?) kväll så sjöng han gärna med.

Permalänk

Urk, nu sitter jag här med en ångest som bara dryyper rent ut sagt. Igår var det glögg-/tevespelskväll här, och jag klargjorde tydligt att vi måste vara tysta i lägenheten, på balkongen och i trapphuset. Kvällen var trevlig, vissa blev salongsberusade och vissa andra inte, gästerna gick hem, och en tjej stannade. En av de gäster som just gått hade dock glömt mobilen och sin medhavda PS3-kontroll, och jag skall precis lomma ner och lämna grejerna när tjejen tar det och kutar mot dörren, öppnar dörren och skriker efter dom, för full hals 02:00, springer ner, lämnar grejerna och stöter på grannen under på vägen upp, och han var inte glad tydligen.

Jag tänker gå och köpa en blomma och eventuellt någon bakelse och gå ner och be om ursäkt en gång för alla och dessutom se till så att jag aldrig mer bjuder hem folk så sent.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Avstängd

Fick du något med tjejen senare;)?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Så farligt var det ju ändå inte.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Fick du något med tjejen senare;)?

Det löste sig väldigt smidigt, jag gick helt enkelt och köpte en blomma till dem, gick ner och knackade på och förklarade hur det låg till, bad om ursäkt och vips så stod vi och pratade skolbespisning Tur man har snälla grannar

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx

Det löste sig väldigt smidigt, jag gick helt enkelt och köpte en blomma till dem, gick ner och knackade på och förklarade hur det låg till, bad om ursäkt och vips så stod vi och pratade skolbespisning Tur man har snälla grannar

En blomma... fy fan. Du var en trevlig jävel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Ja fyfan har själv fått ett så irriterande klagomål en gång att jag bara ville lämna ett liknande på varje dörr i huset typ.

Hade varit lite livat hos mig en fredag kväll men ingen kom upp och klagade när det pågick och hur skall man då veta om man stör någon? Speciellt när det är en fredag och klockan är runt 20-21 och det spelar högt och är folk runt omkring på alla andra balkonger/lägenheter osv.

Vi gick mot krogen strax innan 22 och dagen efter när man vaknade upp hittar man en lapp på dörren som lyder något i stil med:

"Hej!
Det finns faktiskt dom som vill sova även på Fredagar och därför skall det vara tyst efter KL 22.00 i huset. Nästa gång kommer vi ringa direkt till jouren som har hand om klagomål etc
Mvh,
Många i huset"

Fan då blev jag förbannad för alla jag frågade sa att vi gick hemifrån runt 21.30 och det är ganska säkert eftersom vi var på krogen innan 22 för att slippa det dyra inträdet. (Vi är snåla!)
Det som störde mig mest var nog att om dom nu stördes så förbannat kunde dom väl ha knackat på när detta hände och sagt något direkt i ansiktet på mig istället för att sätta upp en liten lapp?
Men det kan ju iof ha varit svårt eftersom det inte var någon hemma då.

Sen minns jag den hemska tiden när mitt badrum läckte och dom fick renovera om det och dom höll på att bila upp all betong. Man hade sommarlov typ och kl 7 kommer gubbarna med mega hiltimaskinerna och hamrar loss i badrummet som dårar. Min säng står med gaveln mot en vägg som ansluter direkt till badrummet.

Eko i huvudet!

Men gnäll lite på dina polare, be om ursäkt för det som varit till dom i huset så är det nog ingen fara!

Mvh,
Viper@God

Haha, bila i badum, ger mig minnen, när dom som bodde över min morsa skulle byta stammar o dom bilade hål rätt igenom golvet när dom skulle byta avloppsstam så betongtaket trillade ner på våran toastol

Samma grannar högtrycksspolade även sin balkong utan förvarning så att alla våra grejer under blev gröna :/

Gnälliga jävlar som flyttade för ett år sen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
En blomma... fy fan. Du var en trevlig jävel

Hellre trevlig och omtyckt än hård och hatad

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Min granne är någon sort tavel-fantast som drar hem nya målningar titt som tätt. Självklart måste han alltid borra nya hål för varje tavla, vibrerar lagom inne i min lägenhet när han går lös med slagborren. Det sker inom rimliga tider som tur är, men man tröttnar ju ändå på det efter ett tag. Sedan så tycker han om riktig kladdig deapthroath-porr med, och efter som att huset har loftgång så ser jag in i hans dator-rum varje gång jag går till/från min lägenhet, lagom mysigt det där.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Jag går på en folkhögskola med internat. Eftersom att det går fler folk på skolan än det finns rum, så hyr skolan en bunt lägenheter i ett hus brevid. Jag bor i en av dessa.

Hur fan grannarna till dessa lägenheter kan bo kvar förstår jag inte. Varje/vartannat år kommer nya elever och totalt svinar ner lägenheterna, helt utan respekt för varken lägenheten eller grannarna. Högljudda fester långt in på natten typ varje dag från någon av lägenheterna, och över lag ett jävla liv.

Permalänk
Medlem

har en granne ovanför mig som slumpmässigt bankar i väggarna på dagar, kvällar och nätter. Nån granne hade tröttnat och satt upp en lapp i svalen. Jag har väldigt tålmodiga grannar annars då ingen klagat över fester osv. så länge det är på typ fredag eller lördag.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------