Permalänk
Medlem

Mycket spellaptop för pengarna!

Bara jag som såg El-Gigantens reklamblad igår?
Där man får Toshiba Qosmio X-30011S för 12990:-!

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Utseendet bortsett så måste ju detta va mest för pengarna just nu alla kategorier?
P8600, 9700M GTS , 4GB (ddr3) minne 320GB hdd..

Slår ju Asus G50 både i pris och prestanda.

Permalänk
Medlem

Identiskt spec. och SAMMA prestandard.... enda skillnaden är ju att Asus G50 är en 15,4" och det där är en 17".
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=320726

Men det verkar ju som att det är svårt att få tag i en G50 idag.
Men helt klart OK pris, mycket maskin för pengarna

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

asusen har 9700MGT som grafikkort medan Toshiban har ett 9700MGTS i sig...
9700MGTS 7930 poäng i 3Dmark06 medan 9700MGT får 6242 poäng..
Så det är nog inte SAMMA prestandard, rätt mycket skillnad faktiskt. Enda datorerna som står sig mot detta är väl hyperdyra Hydran och en del datorer man kan köpa från utlandet.

Får se om jag köper den här datorn för 13 lax eller om jag väljer att inte alls spendera för mycket pengar, genom att köpa en Acer 5930G...

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk
Medlem

Mjo såg den kampanjen med. Verkar vara en grymt nice dator, dock är jag tveksam till designen. Jag vill ha den Svart som många av deras andra övriga modeller.

Permalänk

Någon som hittat något test på toshiban, man verkar ju nästan få mer för pengarna där än vad man får för G50 som jag annars hade tänkt köpa. Toshiban har ju DDr3 minne också medan asus har DDr2. Synd bara att den inte finns med 15" skärm...
Grafikkortet är ju jäkligt nice också.
Någon som vet hur byggkvalitet osv brukar vara på toshiba vs Asus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skalmoan
asusen har 9700MGT som grafikkort medan Toshiban har ett 9700MGTS i sig...
9700MGTS 7930 poäng i 3Dmark06 medan 9700MGT får 6242 poäng..
Så det är nog inte SAMMA prestandard, rätt mycket skillnad faktiskt. Enda datorerna som står sig mot detta är väl hyperdyra Hydran och en del datorer man kan köpa från utlandet.

Får se om jag köper den här datorn för 13 lax eller om jag väljer att inte alls spendera för mycket pengar, genom att köpa en Acer 5930G...

Mmm missade GT / GTS.
Då är det ju liten skillnad.

En sak som jag kan säja om Toshiba Qosmio är att dom alltid får väldigt bra betyg för deras högtalare.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

En bra dator för ett OK pris. Det är märkligt att det är så svårt att hitta bärbara speldatorer med highend grafikkort (256 bitars minnesbus) under 12-13000kr. Priserna på bärbara har minskat kraftigt men speldatorerna är fortfarande svindyra...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

När ska tillverkarna fatta att det inte längre bara är tonåringar som vill kunna spela på datorna och släppa fler modeller utan allt "bling bling" och häftiga färger. Datorn är precis vad jag söker efter men jag vägrar ställa in den där i tingesten i mitt vardagsrum

Permalänk
Medlem

Jävligt nice. Men som sagt tveksam design. Alla bärbara gamerdatorer är ju fula. Kolla bara på MSI GX600. Flames! Vad fan tänkte de på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristus
När ska tillverkarna fatta att det inte längre bara är tonåringar som vill kunna spela på datorna och släppa fler modeller utan allt "bling bling" och häftiga färger. Datorn är precis vad jag söker efter men jag vägrar ställa in den där i tingesten i mitt vardagsrum

håller med...hade den varit helsvart eller helvit hade den vart mycket snyggare!

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk

Ett Macbook "chassi" med Überkomponenter skulle sitta fint.

Permalänk

Jag kan hålla med om att designen kanske inte är den snyggaste men jag kunde fan inte hålla mig ändå. Jag skulle egentligen köpa en nox ifrån zepto men tog denna istället. Grafikkortet är ju tom snäppet bättre än g50 trots att prislappen är den samma. Visst asus kanske är ett säkrare val och bättre märke, men som sagt jag låter speccarna tala för sig själv. Får se hur den fungerar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa3999
Jag kan hålla med om att designen kanske inte är den snyggaste men jag kunde fan inte hålla mig ändå. Jag skulle egentligen köpa en nox ifrån zepto men tog denna istället. Grafikkortet är ju tom snäppet bättre än g50 trots att prislappen är den samma. Visst asus kanske är ett säkrare val och bättre märke, men som sagt jag låter speccarna tala för sig själv. Får se hur den fungerar

Vart fick du tag på din , de verkar vara svåra att få tag i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa3999
Jag kan hålla med om att designen kanske inte är den snyggaste men jag kunde fan inte hålla mig ändå. Jag skulle egentligen köpa en nox ifrån zepto men tog denna istället. Grafikkortet är ju tom snäppet bättre än g50 trots att prislappen är den samma. Visst asus kanske är ett säkrare val och bättre märke, men som sagt jag låter speccarna tala för sig själv. Får se hur den fungerar

Var har du köpt din det funkar inte köp knappen på elgigantens hemsida.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Var har du köpt din det funkar inte köp knappen på elgigantens hemsida.

Jag var först inne på elgiganten men allt var slut och de visste inte när de skulle få in den eftersom den var slut på centrallagret också tydligen. Jag gjorde en beställning på komplett och lär få min imorron.

Permalänk
Inaktiv

Annars så kunde man utnyttja elgigantens tillgång garanti, går ut på att du går in till butiken och beställer och då är du garanterat datorn för det priset.

Man har endast idag på sig att göra detta eftersom erbjudandet gäller de 3 första dagarna(måndag,tisdag,onsdag)

Skulle du som har datorn kunna ta några bilder och berätta lite vad du tycker om den? samt hur datorn klarar av de nyaste spelen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Annars så kunde man utnyttja elgigantens tillgång garanti, går ut på att du går in till butiken och beställer och då är du garanterat datorn för det priset.

Man har endast idag på sig att göra detta eftersom erbjudandet gäller de 3 första dagarna(måndag,tisdag,onsdag)

Skulle du som har datorn kunna ta några bilder och berätta lite vad du tycker om den? samt hur datorn klarar av de nyaste spelen

Jag vet att elgiganten har en sådan garanti men jag hade inte tid att vänta. Som sagt så får jag inte min förrän imorron men visst kan jag posta lite bilder och sånt när jag väl har den. Gå in på toshiba.se och titta annars där finns både bilder och en videodemo.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot ditt test/utlåtande.....
Grafikkortet verkar nice....undrar om den låter mycket eller det sitter en fin tyst kylfläns på det

Visa signatur

Lev väl må gott :o)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyrone
Ser fram emot ditt test/utlåtande.....
Grafikkortet verkar nice....undrar om den låter mycket eller det sitter en fin tyst kylfläns på det

Jag var och hämtade den på eftermiddagen idag. Jag har dock endast hunnit installera vista och börja avinstallera onödiga program samt föra över prylar från min gamla dator. Sofar so good får jag väl säga. Tycker inte den låter nåt speciellt, visst fläkten varvar upp med jämna mellanrum men det är väl standard. Testade köra 3dmark06 men den kunde inte genomföra hela testet. Det är väl nån drivrutin eller nåt som saknas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Mmm missade GT / GTS.
Då är det ju liten skillnad.

En sak som jag kan säja om Toshiba Qosmio är att dom alltid får väldigt bra betyg för deras högtalare.

Toshiban har också mer utbyggnings möjligheter för RAM till 8 GB, och RAM minnet körs i 1066 MHz jämfört med 800...

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk

Lyckades köra 3dmark06 nu iaf. Körde i 1280x800 och fick ett score på 7656, enligt följande:

sm 2.0: 3416
sm 3.0: 3184
cpu: 2176

Har inte hunnit installera något spel men skall göra det sen. Lite synd att man bara fick med 32-bit vista. Funderar på att köra in 64-bit istället. Det kan man väl tjäna lite på eller?

Edit: Testade kör Crysis Warhead och när man kör optimal settings så väljer spelet gamer (high). Det laggar dock lite för mycket så mainstream är det som man får köra med, iaf när man kör med 1440x900. Vet inte om 5400rpm disken begränsar lite också. Funderar på att smälla in en 7200rpm disk istället. Ljudmässigt så är datorn grym men dock endast efter man har tagit bort natural bass som förstör jättemycket. Får som om jag orkar köra in 64-bit vista. Kan ju trots allt utnyttja mina 4gb minne som det är nu. Det är isf om jag stoppar i 4gb till. Ställ gärna lite frågor om ni vill.

Jag har tagit lite bilder när jag plockade upp datorn. Dessa lägger jag in sen.

Permalänk
Medlem

En annan sak som jag funderar på .....Nu blir jag kanske påhoppad
men jag har ännu inte bytt över till Vista.....går det att köra den på XP möjligen...kan ju ev finns driv någonstans....kanske värt och lägag in en gammal disk å prova som skoj lixom.

Det var väl E-Sata på den går kanske att boota från den å testa å köra spelet om det går fortare men det är ju smidigare med en inbyggd 7200

Finns det plats för ytterligare en disk i den som i vissa HP modell av klass 17tum.

Ja ljudmässingt låter dom ju lite med grafikkort...men vissa jag hört...går ju hela tiden...som jag sa så kanske det är finare kylfläns på denna.

Som sagt det verkar kanske bli en sådan ändå...trots färgen men den är lite cool ändå....(tycker tjejen)

Visa signatur

Lev väl må gott :o)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyrone
En annan sak som jag funderar på .....Nu blir jag kanske påhoppad
men jag har ännu inte bytt över till Vista.....går det att köra den på XP möjligen...kan ju ev finns driv någonstans....kanske värt och lägag in en gammal disk å prova som skoj lixom.

Det var väl E-Sata på den går kanske att boota från den å testa å köra spelet om det går fortare men det är ju smidigare med en inbyggd 7200

Finns det plats för ytterligare en disk i den som i vissa HP modell av klass 17tum.

Ja ljudmässingt låter dom ju lite med grafikkort...men vissa jag hört...går ju hela tiden...som jag sa så kanske det är finare kylfläns på denna.

Som sagt det verkar kanske bli en sådan ändå...trots färgen men den är lite cool ändå....(tycker tjejen)

Finns inga drivrutiner till xp verkar det som. Ska verkligen kolla upp det med hårddisken. Förhoppningvis så går det. Vore synd att slänga ut den som finns i datorn.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som vet var man kan få tag i datorn utan att behöva betala över 15000kr??? Jag har försökt mingla med dom på elgiganten men dom sa att dom har gjort en beställning men visste inte när den kommer till lagret igen...

Visa signatur

Asrock H81 Pro BTC | XFX Pro (2250W) | 6st Sapphire 270X Dual-X - 2.8 Mh/s | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 | Catalyst 13.12 (Mod)

Permalänk

Gav 13990:- för min från komplett.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa3999
Gav 13990:- för min från komplett.

Köp-knappen är borta och den finns inte längre i kompletts lista över Toshiba-laptops.
vet inte var man hittar den bäst just nu

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Sweet! Efter ett snack med supporten hos toshiba fick jag bekrfätat att det går att stoppa in en extra hårddisk. Ska definitivt beställa en 7200rpm disk och slänga in

Permalänk
Medlem

Jag lade en order på denna på elgiganten förra veckan. Fast jag vet inte om denna är onödigt bra för mig :/ Tänkte fråga er om ni vet kanske Jag spelar COD4, BF, bildspel och simulatorer. Har hittat en HP för 10000 med 9600M GT kort som verkar bra. Fast jag vet inte om den klara sånna spel som jag nämnde ovan :/ Någon som vet?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrilleB
Jag lade en order på denna på elgiganten förra veckan. Fast jag vet inte om denna är onödigt bra för mig :/ Tänkte fråga er om ni vet kanske Jag spelar COD4, BF, bildspel och simulatorer. Har hittat en HP för 10000 med 9600M GT kort som verkar bra. Fast jag vet inte om den klara sånna spel som jag nämnde ovan :/ Någon som vet?

Hp:n bör nog klara de spelen utan problem också, dock inte med samma pondus som x300 gör dock. Jag körde på maxinställngar i cod4 och fick en fps på 60

Permalänk

Kan tipsa om att importera en Gateway p-7811 fx från staterna!
p8400, 9800 gts, 4 Gb ddr3, 200 Gb 7200 rpm... Ungefär samma slutkostnad som toshiban.

/KrullåCrane

Visa signatur

Det är bäst att veta vad man letar efter innan man börjar leta - AA Milne

Gateway p-7811 fx - C2D P8400 2,26Ghz, nVidia Geforce 9800m GTS 512MB DDR3, 4GB DDR3 1066MHz ram, 200GB 7200rpm SATAII, 17" 1900x1200 WUXGA