Grafikkorts problem lr vista????

Permalänk

Grafikkorts problem lr vista????

Tjenare!
har läst runt lite om olika problem med crysis och även Bioshock men värkar inte likna mina problem!
Problem:
Crysis: konstiga ljus och delar av grafiken blinkar!
Bioshock: bara dör helt plötsligt helt på olika ställen!

Vet inte vad detta kan bero på har läst att de är lite problem med dessa spel! men vad kan jag göra!
Det är en spel dator som jag kör Windows Vista på! kan de ha med de att göra?
för grafikkortet tror jag inte att det är för när väll spelet bioshock fungerar så flytter de på riktigt fint och ser grymt bra ut!
Cod4 fungerar utan problem!
fick ca 15000 på 3dmark06 så där ser de okej ut också!

System:
Quad 9400 2,66 ghz
Grafik: 4870x2 ( 8,8 drivrutiner )
moderk:gigabyte ga-ep45-ds4
minnen: corsair dominator 4 gig / 8500
nätagg: 600w
kylning 5 fläktar i burk!

tempen på grafikkortet ser helt okej ut!
ingen klockning!

vad kan man hitta på???

tacksam för den hjälp jag kan få börjar bli lite spel sugen:)

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för märke på nätagget? 600W säger absolut ingenting! För övrigt låter 15k i 06 riktigt dåligt med den setupen. Jag får 13k med datorn i sign...

Permalänk
Medlem

Prova 8.7 eller 8.9 drvisarna.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

widL: Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg vad den hete köpte den förra året och den va väldigt överdimentionerad samt att den hade fått bra resentioner.... men texten ligger vänd inått så jag kan inte svara på de! men den ska räka! och 15k har tittat runt lite och de jag har läst som hastigast så ligger folk runt de oxå!!

Jeppe1990: har provat de och de gör ingen skillnad!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pentivarg
widL: Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg vad den hete köpte den förra året och den va väldigt överdimentionerad samt att den hade fått bra resentioner.... men texten ligger vänd inått så jag kan inte svara på de! men den ska räka! och 15k har tittat runt lite och de jag har läst som hastigast så ligger folk runt de oxå!!

Jeppe1990: har provat de och de gör ingen skillnad!

Okej... Har du provat att uppdatera BIOS? Prova även att ta ur kortet ur PCI-E porten och sätta dit det igen, det har faktiskt hjäpt i vissa fall vid såna här "random-problem"!

Permalänk

uppdatera bios har jag aldrig gjort fakiskt! men ska prova! att ta ur kortet en sväng!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med crysis, löste det genom att jag köpte spelet istället för att köra en nedladdad crackad version, hehe. Vet inte om det kan vara bågot

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Okej... Har du provat att uppdatera BIOS? Prova även att ta ur kortet ur PCI-E porten och sätta dit det igen, det har faktiskt hjäpt i vissa fall vid såna här "random-problem"!

Uppdatera Bios är det en ny grej när det gäller grafik kort? har endast grejat med bios på grafik en gång när jag skulle lägga in 6800 ultra bios på 6800 gt kort!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Uppdatera Bios är det en ny grej när det gäller grafik kort? har endast grejat med bios på grafik en gång när jag skulle lägga in 6800 ultra bios på 6800 gt kort!

Jag menade BIOS på moderkortet, ursäkta för att jag var lite otydlig där! Det har hjälpt folk som har skumma problem att uppdatera BIOS, men det är sällsynt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag menade BIOS på moderkortet, ursäkta för att jag var lite otydlig där! Det har hjälpt folk som har skumma problem att uppdatera BIOS, men det är sällsynt!

Fick BS när jag installera min Phenom och enligt gigabyte så skulle kortet ta phenomen, men jag uppdatera bios sen funka det!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin