Permalänk
Medlem

Thermalright Ultra 120+LAN?

Hej.

Det är som så att jag brukar LANa en hel del med kompisar lite då och då, och det är så att jag funderar på att köpa en ny burk som jag också ska överklocka. Valet av kylare föll då på Thermalright Ultra 120 Extreme, eftersom den presterar bäst.

Frågan är om det kan finnas någon risk att moderkortet tar skada av kylarens tyngd (den väger ju nästan 800g) om man kör datorn i en skumpig bil? Det känns ju liksom som om det skulle kunna bli så...

Det kanske finns något annat alternativ till kylare isåfall, något som är mer "LAN-färds-säkert".

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det bästa skulle väll vara att montera ner kylaren vid varje färd fast de skulle inte vara kanske vara så roligt efter 35de gången så det bästa ja kan komma att tänka på är att du skulle kunna läga hela chassit ner så att kylaren trycker till på moderkortet er än att om det skulle stå upp så tynger det ner och kan böja moderkortet alternativt att det kan börja glappa mellan kylaren och CPUn efter ett tag.

kortare version: lägg chassit ner (skulle ja gjort)

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk

Jag har en Sunbeam Tunic Tower, den väger 798g + fläkt.
Jag LANar endel och flyttar runt datorn ganska ofta, och jag har inga problem what so ever. Så jag hade inte varit rädd.

Men åtgärder du kan göra är att hänga upp den i taket med bundband eller liknande som stöd, eller lägga chassit ner som Meggan15 sa.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Avstängd

ojoj fega killarna..
jag har typ böjjt och bändigt på mitt msi kort när det sku in och ut i mitt LILLA chassi... inga problem. dom hålle nog väldigt mycket.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Är inga problem. Du kan ju bära och sätta ner datorn lite försikigt iaf. så bör det inte vara några problem.

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna lägga den ner, så tyngdpunkten blir neråt, så är det inga problem alls !

Moderkort är inte så känsliga för fysiska saker, och dessutom sitter en distans i mitten på de flesta atx kort som motverkar att den böjer sig.

Groggan

Permalänk
Medlem

Jag flyttar min dator en gång i veckan, och jag har en schyte ninja som använder pushpins. Så tror inte det ska vara några problem

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Avstängd

lägger man datorn i bilen o bär man den liggandes då ska det inte vara några problem , den har dessutom en ganska kraftig bricka på baksidan.

och om du skruvar fast alla distanser och skruvar fast moderkortet så ska inte moderkortet kunna brytas eller ta skada

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Jag har varit på en del lan med min TRUE och det har inte varit några problem. Har både haft datorn stående och liggande i bilen, men liggande är nog att föredra.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Problemet med att ha den liggande är att det tar upp mycket mer plats, och det är ett problem eftersom att det är samåkning som gäller... Hehe.

Men om det inte är någon större fara kan jag ju ha datorn stående, så kan jag fästa ett eller två buntband i taket på chassiet som "håller upp" TRUEn. : )

Tackar för svaren.

Visa signatur