Permalänk
Hedersmedlem

Tack för det snabba svaret!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Webbsidan är ruskigt slö sen igår, någon lösning på gång där?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Webbsidan är ruskigt slö sen igår, någon lösning på gång där?

Hej!

Det är vi medvetna om, åtgärder är på gång.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Tjo, en liten fråga

Vad baserar ni studentrabatterna på? Vissa produkter ger SJUKT bra rabatt å andra ingen alls, är bara lite nyfiken

MVH
/Micke

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westbound
Professionell gissning, inköpspris

Bland annat, ja. Det ligger en del faktorer som räknar ut rabattpriser, varav inköpspriset är givetvis en av dom.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hur är det med Intel Core 2 Duo E5200 ??? Ni har fortfarande inte fått med den i sortimentet medans flera konkurrenter redan har den i lager ?

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NetNut
Hur är det med Intel Core 2 Duo E5200 ??? Ni har fortfarande inte fått med den i sortimentet medans flera konkurrenter redan har den i lager ?

Hej!

INTEL CORE 2 DUO E5200 2.5GHZ 2MB 800MHZ S-775

http://www.dustinhome.se/pd_5010185052.aspx
http://www.dustin.se/pd_5010185052.aspx

Prel. 1-3 dagars leveranstid.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Bland annat, ja. Det ligger en del faktorer som räknar ut rabattpriser, varav inköpspriset är givetvis en av dom.

Jag skulle gissa marginaler, högmarginalprodukter kan ju så klart ha mera rabatt än "strid på kniven" varor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Jag skulle gissa marginaler, högmarginalprodukter kan ju så klart ha mera rabatt än "strid på kniven" varor.

Duger som svar Jag är bara glad att man kan göra rejäla klipp som student!

Och till dustin: Alltid trevligt att handla hos er! Keep up the good work!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

5010123181

Kostar i runda slängar 4x mer hos er än hos vissa konkurrenter (~1600 mot ~400). Lite orimligt kanske?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
5010123181

Kostar i runda slängar 4x mer hos er än hos vissa konkurrenter (~1600 mot ~400). Lite orimligt kanske?

Hej!

Kortet prishöjdes för några dagar sedan, beror helt enkelt på en prishöjning av produkten (som i sin tur orsakas av starkare dollar).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

vad är förnärvarande beräknad leveranstid utav SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1.5TB http://www.dustinhome.se/pd_5010165830.aspx står på sidan att ni ska få in den idag men kan ju vara så att alla dem redan är uppbokade som hos alla andra butiker...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elyxiator
vad är förnärvarande beräknad leveranstid utav SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1.5TB http://www.dustinhome.se/pd_5010165830.aspx står på sidan att ni ska få in den idag men kan ju vara så att alla dem redan är uppbokade som hos alla andra butiker...

Hej!

För närvarande lite obekräftat, enligt senaste informationen bör de dyka upp någon gång nära septemberslutet, men som med all ETA-information kan ju detta förändras till det bättre eller sämre. Det är ju som du beskriver en väldigt populär disk också, men vi har beställt in en hel del sådana så det bör inte bli några problem med tillgängligheten om du har beställt en sådan.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Fortfarande inget besked om skandiabanken kommer finnas med som alternativ för direktbetalning Jüri?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fortfarande inget besked om skandiabanken kommer finnas med som alternativ för direktbetalning Jüri?

Tyvärr inte, väntar på besked.

Update, fick precis beskedet om att det i dagsläget inte finns några planer på detta.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hur kan core 2 duo 8200 kosta mer än den bättre modellen 8400?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Hur kan core 2 duo 8200 kosta mer än den bättre modellen 8400?

Hej!

Saknar tyvärr bra svar på den frågan, då detta verkar bero på prissättning längre bak i kedjan. Allt beror på vad produkterna kostar vid inköpstillfället. Är ju inte första gången vissa "sämre" produkter kostar mer än sina bättre motsvarigheter.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Tyvärr inte, väntar på besked.

Update, fick precis beskedet om att det i dagsläget inte finns några planer på detta.

Framför gärna mitt missnöje med detta beslut. Skandiabanken har vunnit årets internetbank flera år i följd och den är som bekant helt internetbaserad. Därför känns det särskilt märkligt att dustinhome väljer att inte ge dessa kunder möjlighet att direktbetala.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Framför gärna mitt missnöje med detta beslut. Skandiabanken har vunnit årets internetbank flera år i följd och den är som bekant helt internetbaserad. Därför känns det särskilt märkligt att dustinhome väljer att inte ge dessa kunder möjlighet att direktbetala när man handlar hos er.

Will do.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hämtning av Posten

När hämtar Posten hos er på Dustin Home? Jag fick ett mail 19.30 om att ordern är på väg men är rädd för att Posten redan har hämtat alla paket för dagen.

Någon som vet hur sent en packning kan göras hos dem och ändå hinna med dagens utleverans?

Permalänk
Dustin AB

Re: Hämtning av Posten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cokeisit
När hämtar Posten hos er på Dustin Home? Jag fick ett mail 19.30 om att ordern är på väg men är rädd för att Posten redan har hämtat alla paket för dagen.

Någon som vet hur sent en packning kan göras hos dem och ändå hinna med dagens utleverans?

Hej!

Det beror lite på hur mycket det är som ska skickas. Posten hämtar paket hos oss flera gånger om dagen, sista hämtningen brukar ske runt 19-tiden.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hämtning av Posten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Det beror lite på hur mycket det är som ska skickas. Posten hämtar paket hos oss flera gånger om dagen, sista hämtningen brukar ske runt 19-tiden.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Tack för ditt svar.

Mycket tråkigt att ni inte klarar av att leverera dagen efter vid beställning före kl 14 (även ifall det inte är någon garanti).

Jag har handlat regelbundet hos Dustin Home fram tills för ett år sedan när ni inte kunde hålla leveranstiderna då heller men jag tänkte att man måste våga ge er en chans till.

Nu ångrar jag att jag inte lät Komplett leverera hela ordern men eftersom de hade en okänd leveranstid på en enda produkt i min order (som de sedan fick in i lager under kvällen) valde jag att beställa den från Dustin som hade den hemma.

Komplett och inWarehouse har aldrig missat leveranstiderna och de kan man beställa av fram till kl 17 och ändå kunna hämta ut dem på deras utlämingsställe i Göteborg.

Det var så här det började för Datorbutiken när de snabbt blev sämre och sämre... för att bli ett bolag ingen vågar beställa av längre.

Kanske dags att ni utökar bemanningen eller ändrar formuleringen "före klockan 14.00 expedieras som regel samma dag" eftersom det inte stämmer längre, det är mer en regel att det skickas en dag senare.

Edit: stavning

Permalänk
Dustin AB

Re: Re: Re: Hämtning av Posten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cokeisit
Tack för ditt svar.

Mycket tråkigt att ni inte klarar av att leverera dagen efter vid beställning före kl 14 (även ifall det inte är någon garanti).

Jag har handlat regelbundet hos Dustin Home fram tills för ett år sedan när ni inte kunde hålla leveranstiderna då heller men jag tänkte att man måste våga ge er en chans till.

Nu ångrar jag att jag inte lät Komplett leverera hela ordern men eftersom de hade en okänd leveranstid på en enda produkt i min order (som de sedan fick in i lager under kvällen) valde jag att beställa den från Dustin som hade den hemma.

Komplett och inWarehouse har aldrig missat leveranstiderna och de kan man beställa av fram till kl 17 och ändå kunna hämta ut dem på deras utlämingsställe i Göteborg.

Det var så här det började för Datorbutiken när de snabbt blev sämre och sämre... för att bli ett bolag ingen vågar beställa av längre.

Kanske dags att ni utökar bemanningen eller ändrar formuleringen "före klockan 14.00 expedieras som regel samma dag" eftersom det inte stämmer längre, det är mer en regel att det skickas en dag senare.

Edit: stavning

Har du ett ordernummer på beställningen? Vill gärna se varför den inte gick iväg om du beställde den före 14.

EDIT, tack för ordernumret, har svarat på ditt PM.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Vi beställde ett gäng billiga 22" LG skärmar för att uppgradera från 17" och när vi fick dem var en DOA. Tråkigt, men det händer ju.

Jag ringde till Dustin och ville skicka tillbaka den för att få en ny men det fick jag inte. Den skulle enligt gällande policy skickas och repareras, ingenting som Dustin hade med att göra.

Det tog LG över en månad att reparera den och det var efter att jag ringt till deras VD och undrat vad de håller på med som jag fick den. Undertiden hade vi ingen skärm, som vi betalat Dustin för.

Numera köper jag skärmar och sådant lokalt, för då kan jag ta den under armen och gå dit när den inte fungerar. Vi är ett företag med 70 anställda.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Vi beställde ett gäng billiga 22" LG skärmar för att uppgradera från 17" och när vi fick dem var en DOA. Tråkigt, men det händer ju.

Jag ringde till Dustin och ville skicka tillbaka den för att få en ny men det fick jag inte. Den skulle enligt gällande policy skickas och repareras, ingenting som Dustin hade med att göra.

Det tog LG över en månad att reparera den och det var efter att jag ringt till deras VD och undrat vad de håller på med som jag fick den. Undertiden hade vi ingen skärm, som vi betalat Dustin för.

Numera köper jag skärmar och sådant lokalt, för då kan jag ta den under armen och gå dit när den inte fungerar. Vi är ett företag med 70 anställda.

Hej!

LG har 14-dagars DOA garanti på sina skärmar. Huruvida en skärm är DOA eller ej bedömer de i sin verkstad, och därför hamnar alla DOA-skärmar där. Ifall skärmen bedöms som DOA så byts den ut eller krediteras, om de bedömer att det är bättre att reparera den så gör de det istället. Jag kan hålla med om att en helt ny, död skärm som är anmäld inom 14 dagar ska lösas snabbare än så. Om du har något ordernummer så kan jag kolla upp detta. Finns på jurim@dustin.se.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

LG har 14-dagars DOA garanti på sina skärmar. Huruvida en skärm är DOA eller ej bedömer de i sin verkstad, och därför hamnar alla DOA-skärmar där. Ifall skärmen bedöms som DOA så byts den ut eller krediteras, om de bedömer att det är bättre att reparera den så gör de det istället. Jag kan hålla med om att en helt ny, död skärm som är anmäld inom 14 dagar ska lösas snabbare än så. Om du har något ordernummer så kan jag kolla upp detta. Finns på jurim@dustin.se.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Det har inte med att göra om LG lagar den eller byter ut den.

Jag köpte skärmen av Dustin, är det fel på den ska Dustin be om ursäkt och ge mig en ny fungerande produkt som jag betalt för. Vad ni sedan gör med den trasiga skärmen struntar jag i.

För mig är min motpart i ärendet Dustin, men ni bara hänvisade mig vidare. Jag känner det lite som Dustin förvandlas till "ÄrligaHarrysBegagnadeBilar" när ni väl sålt varan.

Jag tror det var #5915175.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Ja, detta problem med att återförsäljaren inte har
något större ansvar finns även hos andra leverantörer.

Jaghar ett färskt exempel om någon som i Lund köpt en platt-tv
nyligen i somras, och den pajade efter en dryg veckas användning.

Återförsäljaren, ElGiganten elr Onoff elr nåt sånt (minns ej) hänvisade till
tillverkarens support/reklamation. Det kom en snubbe o hämtade teven, men det
dröjde bra länge, drygt 3 veckor, innan det kom en ny teve med bud.

Det var ganska snabbt fixat mot vad tid det brukar ta me reklamationsärenden, --- Men heldumt att man ska få vara utan teve så lång tid.
Dvs man tycker att de borde bjudit på nån extra kompensation.
Nya teven funkar nu iafall, men har man ungar så är det ju en källa till gnäll om man är utan teve.

EN viktig sak tycker jag att Dustin skulle pusha på MSoft om XP kontra Vista ---
Jag tycker personligen att XP är tillräckligt bra för vardags-bruk och Vista onödigt tungt och fyllt med bjäfs, jag gillar det stilrena och enkla, istället.

Vistas utökade funktionalitet behövs i stort sett inte alls i vardags-sammanhang.

Dvs jag tycker att alla datorer som säljs med Vista licenser (OEM) ska berättiga till nedgradering till XP på samma licens, oavsett vilken variant av Vista som säljs. MSofts policy i denna fråga är mkt konstig tycker jag. Jag menar att MSoft tjänar ju pengar på sina XP-licenser ändå. Det ska vara fritt att välja vilket man vill installera. Och är man van vid och gillar XP, ska den optionen finnas tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

INTEL CORE 2 DUO E5200 2.5GHZ 2MB 800MHZ S-775

http://www.dustinhome.se/pd_5010185052.aspx
http://www.dustin.se/pd_5010185052.aspx

Prel. 1-3 dagars leveranstid.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Tack för snabb "inleverans" som artikel. En annan fråga, har letat efter ett bra Sata/ide PCI-E budgetkort och hittat sunix hos er (art. nr 5010114063- (deltacos art. nr sata1414P ersatt av SX-139)), där den ena satakontakten är extern. Vill hellre ha båda interna så jag letade lite på deltaco som levererar kortet och hittade samma kort (sunix) fast med två interna sata (deltacos art.nr SX-140). Finns det möjlighet att lägga in denna också då fler med mig är intresserade ?

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem

Hej!

Som många andra här håller jag med om att Dustin/Dustinhome, är en väldigt trevlig och pålitlig webbutik. Har endast goda erfarenheter av handlande hos er!

Nu till min fråga, ni har tagit bort denna produkt ur ert sortiment: ZEPTO PANTHEON A32 (http://www.dustinhome.se/pd_5010166378.aspx). Så jag undrar, är den borta för evigt ?
Hade nämligen planer på att beställa en sådan, men såg idag till min besvikelse att den inte fanns kvar längre.
Däremot noterade jag att den större varianten (42") forfarande säljs.

Jag hoppas på det bästa, men antar att ni har lagt ner den helt?

/ Daniel

Visa signatur

Cooler Master Mystique | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,51 GHz | OCZ Reaper HPC PC8500 | Inno3D Geforce 8800GT