Autologon i Windows 2000 Server vill inte funka.

Permalänk
Medlem

Autologon i Windows 2000 Server vill inte funka.

Som sagt, jag har gjort registerhacket på min Win2000 server För att få den att logga in själv. Men den loggar bara in själv en gång sen ändrar den i registret själv så det inte funkar. Varför? Finns det något annat sätt att få den att logga in själv som administratör?

Permalänk
Medlem

Så ska det inte göra, något påverkar detta så det återställs.
Kanske har du en policy som slår igenom och skriver tillbaks registret.
Kan du inte eller orkar inte felsöka så har du en snabblösning i att lägga in registernycklarna och sedan låsa hela "mappen" med behörigheter så att alla skrivbehörigheter försvinner.

Dessa två är det jag menar:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DomainCache]

Om jag inte minns fel så ska det bara vara att högerklicka för att se att det finns ett val med "permissions"/"behörigheter" i snabbmenyn, annars har du det via regedt32 (den gamla registereditorn)

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag har nog lite bristande kunskaper om felsökning i registren så det får bli den andra lösningen. Sen kan jag ta upp nästa problem. När man stänger av den kommer den till en ruta där det står It is now safe to turn off your computer men den stänger bara av hårddisken. Som på de gamla AT datorerna. Är det Windows eller datorn (Dell Optiplex GX1) som vägrar? Med win98 stängdes den av som den skulle.Det är för övrigt från den här datorn som mitt hat till Dell kommer ifrån.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Saxat från ubuntuforums

Quote:
Originally Posted by Paulmd View Post
A bios update will fix that acpi problem. As the last bios wos written in 2001, after the "cutoff date"

A dell is just about the easiest machine to do a bios update on, the catch is you need a windows machine to make the floppy disks.

http://support.dell.com/support/down...OSA&hidlang=en
True, it is very easy to flash, but one shoud actaully be sure that what one is trying to fix is actually broken.
The BIOS updates after Rev A07 have been known to cause more problems than they fix.

Unless you need one of a few very specific fixes, any BOIS after Rev A07 is unnecessary and not recommended.

Kan det vara bios som spökar. Jag har version A10 och som det låter är den versionen inte så bra.

Edit: Tänk om man kunte ta lite tid och läsa igenom sidan man är på. Det här stod längst ner på sidan där registerhacket beskrevs:
Note: As far as I know, this trick will NOT work if the user does not have a password. It will only work once, but for subsequent logons it will stop working.

Naturligtvis hade jag inget lösenord då. Men tack för hjälpen endå. Bara att få datorn att stängas av som den ska kvar men det finns ju timers.