Permalänk
Medlem

Spelar både WoW och WAR just nu
WAR är lite "ondare" än WoW, mer ren RvR känsla. man får känslan att det är krig överallt.
Problemet med spelet är att det känns ganska repetetivt. Man levlar snabbt upp till rank 10, kör RvR till man dingar 12. Sen levlar man snabbt upp till rank 19, kör RvR till rank 21.
Har svårt att sätta fingret på det men...det är någonting som saknas. RvR delen är väldigt kul. WAR har lyckats med RvR delen, helt klart. Men sen då... är bara rank 21 än så länge men det kanske visar sig.

WoW är allting som WAR inte är, det vill säga, allt är ganska perfekt utom just PvP.

jag kommer nog lira WAR när jag känner lite "blodlust" och köra ren RvR (PvP) med det spelet, medans jag nog kommer tillbringa mest tid med WotlK.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
WAR är underbart!

Fördelar:

Public Quests - Slår instances med hästlängder, roliga, det finns massor av dem, får ihop communityn, ersätter grinding som effektivaste form av levling.

Mycket att levla - Career Ranks, Renown Ranks, Guild Ranks och City Ranks ger en massor att göra utan att begränsa spelet till att gälla endast de som har alla på topp.

RvR - 12 scenarios (battlegrounds), massor med Open World RvR och annat är otroligt roligt. Hitta bara rätt server eller spela Order så är populationsobalansen inget problem.

Klasserna - Precis varje klass är rolig att spela och även balansen är bra. Just nu är det bara två klasser som känns overpowered (Bright Wizard och Sorcerer)

Lore - Varje chapter man kommer till har en intressant bakgrundshistoria, och jag kommer ofta på mig själv med att läsa quests som jag bara tog för snabb xp.

Vackra miljöer - Spelet må inte vara så otroligt vackert ur en teknisk synvinkel, men miljöerna är desto snyggare.

Inga raids - Väl vid 40 måste man inte sitta varje kväll från kl 19-00 för att komma någonvart, utan man kan spela efter sina egna tider, vare sig det är mitt på dagen eller på natten. Visst är det fortfarande bäst att spela under peak hours, men det är inget krav.

City Siege - Ordentliga slag om städer med tusentals spelare, där man även får de bästa grejerna och får ta andra sidans ledare till fånga!

Inget grindande - Man behöver aldrig spendera timmar på att kötta mobs för att få någon reward. Istället kör man t.ex. PQ's, scenarios eller om det gäller crafting så behöver man aldrig göra 100st metallbitar för att göra något nyttigt.

Roligt från början - Det känns inte som om spelet börjar vid maxlevel, utan det är roligt att spela direkt från första rank.

Nackdelarna:

Barnsjukdomar - Det finns några irriterande barnsjukdomar, såsom att animationer "fastnar", spelet inte gillar att tabbar ut och att loot från PQ's ibland försvinner.

Köer - vissa servrar har köer på upp över 600 spelare, dock klonas servrar för att fixa detta precis nu när jag skriver det här inlägget.

Få professions - Just nu finns det bara 4 st gathering professions och 2 st crafting professions, vilket gör det lite begränsat. Dock är de som finns rätt underhållande jämfört med t.ex. WoW's receptbaserade crafting.

tycker fördelana börjar att ploppa upp ganska bra till war. måste nog faktiskt testa det

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
10 miljoner wow spelare kan inte ha fel, det är ett förbannat bra MMO vilket är svårt att säga om många andra. WAR har jag aldrig spelat personligen så där har jag ingen åsikt om.

Håller dock med dig om Anarchy Online, bästa mmo't nånsin enligt mig och kommer i slutet av månaden börja lira det igen vid sidan av WoW.

Eftersom att majoriteten av WoW-spelare förmodligen aldrig har spelat något annat MMORPG än WoW så tycker jag att ett sånt påstående är jävligt tunnt som argument... för jo, dom kan ha fel, lika mycket som alla som tycker att Counter-Strike: Source är ett bra spel...

Aja, om det skulle gälla att man var tvungen att välja mellan dessa 2 så är det bara "the lesser of two evils" som gäller, och isf så är det WAR som helt klart är bättre och allmänt roligare, även fast det egentligen inte alls e bra ;P

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Eftersom att majoriteten av WoW-spelare förmodligen aldrig har spelat något annat MMORPG än WoW så tycker jag att ett sånt påstående är jävligt tunnt som argument... för jo, dom kan ha fel, lika mycket som alla som tycker att Counter-Strike: Source är ett bra spel...

Aja, om det skulle gälla att man var tvungen att välja mellan dessa 2 så är det bara "the lesser of two evils" som gäller, och isf så är det WAR som helt klart är bättre och allmänt roligare, även fast det egentligen inte alls e bra ;P

De spelen du nämner är väl å andra sidan inte särskilt bra? WoW är överlägset bäst när det kommer till gameplay och spelmotorn slår allt annat idag samt att man har ett UI som är riktigt finslipat med ett otroligt bibliotek mods. Berätta gärna för mig vad som gör de spelen du nämner så bra tack.

Trött på alla som springer runt med korkade argument som "jag spelade MMO innan alla andra hade börjat, dom var minsann bra på den tiden".

Varför tror du folk undvek dessa spelen? För att dom var dåliga, sen kom Blizzard och tog allt detta till massorna med en bra spelmotor, bra ui och ett allmänt jävligt slipat spel samt en intressant värld(warcraft världen har ju lite historia). Just nu spelar jag WaR istället för att det har många sköna nya ideer och inte känns riktigt lika PVEgrind inriktat men wow är mer slipat än det(WaR är ju nytt).

Visa signatur

moops

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Eftersom att majoriteten av WoW-spelare förmodligen aldrig har spelat något annat MMORPG än WoW så tycker jag att ett sånt påstående är jävligt tunnt som argument... för jo, dom kan ha fel, lika mycket som alla som tycker att Counter-Strike: Source är ett bra spel...

Aja, om det skulle gälla att man var tvungen att välja mellan dessa 2 så är det bara "the lesser of two evils" som gäller, och isf så är det WAR som helt klart är bättre och allmänt roligare, även fast det egentligen inte alls e bra ;P

Isåfall undrar jag varför man spelar ett spel som man inte tycker är bra? O.o

WoW var det första MMORPG:et som jag spelade... och sedan så har jag bara blivit besviken när jag testat de andra spelen som finns. =/ Man kan ju inte låta bli att använda WoW som en måttstock... men jag undrar hur det hade varit ifall jag inte hade spelat WoW? Jag kanske skulle gillat något av de andra spelen? Vem vet?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
De spelen du nämner är väl å andra sidan inte särskilt bra? WoW är överlägset bäst när det kommer till gameplay och spelmotorn slår allt annat idag samt att man har ett UI som är riktigt finslipat med ett otroligt bibliotek mods. Berätta gärna för mig vad som gör de spelen du nämner så bra tack.

Trött på alla som springer runt med korkade argument som "jag spelade MMO innan alla andra hade börjat, dom var minsann bra på den tiden".

Varför tror du folk undvek dessa spelen? För att dom var dåliga, sen kom Blizzard och tog allt detta till massorna med en bra spelmotor, bra ui och ett allmänt jävligt slipat spel samt en intressant värld(warcraft världen har ju lite historia). Just nu spelar jag WaR istället för att det har många sköna nya ideer och inte känns riktigt lika PVEgrind inriktat men wow är mer slipat än det(WaR är ju nytt).

Njaa, dåliga var de ju inte alls. De var visserligen mer oslipade, men anledningen till att folk inte spelade dem handlade nog mer om brist på lättillgänglighet, reklam och social acceptans. Sen var ju många spel för avancerade för casual-spelare, vilket ju är WoW's stora styrka (spela några timmar och du kan spelet).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag tänker använda Everquest och Anarchy Online som referenser för Eve spelade jag aldrig så mycket...

I Everquest gjorde man, rakt upp och ner. Det fanns så många olika specialiteter man kunde gå in på och det var stort med stor miljö-variation... man märkte verkligen att det var mer inspirerat ifrån DnD...

Och Anarchy Online eftersom det alltid finns saker att göra... och allmänt så är anarchy online faktiskt ett bra spel, väutvecklat, osv...

Och nej, WoW är fan INTE snyggt, inte någonstans....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Eftersom att majoriteten av WoW-spelare förmodligen aldrig har spelat något annat MMORPG än WoW så tycker jag att ett sånt påstående är jävligt tunnt som argument... för jo, dom kan ha fel, lika mycket som alla som tycker att Counter-Strike: Source är ett bra spel...

Aja, om det skulle gälla att man var tvungen att välja mellan dessa 2 så är det bara "the lesser of two evils" som gäller, och isf så är det WAR som helt klart är bättre och allmänt roligare, även fast det egentligen inte alls e bra ;P

Fler människor spelar WoW än något annat MMO som kom före, och förmodligen fler än något annat MMO inom den närmaste framtiden.

Om det är deras första MMO eller inte är av mindre betydelse, likaså din åsikt om WoW.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

City Siege - Ordentliga slag om städer med tusentals spelare, där man även får de bästa grejerna och får ta andra sidans ledare till fånga!

Tusental nu överdriver du ändå.
Denna information har vi bara fått från Mythic ingenting vi själva har upplevt och är därför än så länge icke verifierat hur det kommer att utspelas.

För tillfället klagar folk mest på att små keep fighter blir en enorm zerg som ingen tycker är roligt. Vilket kan bli ett problem vid city fighter.

Citat:

Inget grindande - Man behöver aldrig spendera timmar på att kötta mobs för att få någon reward. Istället kör man t.ex. PQ's, scenarios eller om det gäller crafting så behöver man aldrig göra 100st metallbitar för att göra något nyttigt.

Du kan grinda ihjäl dig på Tomb unlocks om du vill.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

PQ är ju grind så var du fått idéen att det inte skulle vara det undrar jag.
Största problemet jag ser med WAR just nu är att ALLA ser likadana ut, man kan se på en mils avstånd vad det är för något som kommer springandes emot en.

Ett annat stort problem är att man tydligen måste spela scenarios om man ska ha vettig gear eller ta sig fram i levlarna någorlunda snabbt.

Men det största problemet är fan att man inte kan spela vilket scenario man vill, visst det är en sak att ha level restriction framåt men bakåt... det är ren idioti imo.
Så att istället för att få grinda ett scenario som är roligt så tvingas man byta till ett som är svintråkigt och det gör ingen glad.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Tusental nu överdriver du ändå.
Denna information har vi bara fått från Mythic ingenting vi själva har upplevt och är därför än så länge icke verifierat hur det kommer att utspelas.

För tillfället klagar folk mest på att små keep fighter blir en enorm zerg som ingen tycker är roligt. Vilket kan bli ett problem vid city fighter.

Du kan grinda ihjäl dig på Tomb unlocks om du vill.

När city sieges testades i betan var det många hundratals spelare på plats, och jag tror inte att de blir mindre nu när spelet är ute. Sen att det är mycket zergande i en sån situation är visserligen ohjälpligt, men med spelets gruppdynamik kan en grupp organiserade spelare på 6-12 st ta ner en rätt stor zerg.

Angående tome unlocks så är det inget du verkligen måste grinda, utan att döda 10 000 av en viss typ av mob ger dig oftast bara en häftig titel eller en trophy. Alltså inget som ger dig något annat än lite skrytmöjligheter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
PQ är ju grind så var du fått idéen att det inte skulle vara det undrar jag.
Största problemet jag ser med WAR just nu är att ALLA ser likadana ut, man kan se på en mils avstånd vad det är för något som kommer springandes emot en.

Ett annat stort problem är att man tydligen måste spela scenarios om man ska ha vettig gear eller ta sig fram i levlarna någorlunda snabbt.

Men det största problemet är fan att man inte kan spela vilket scenario man vill, visst det är en sak att ha level restriction framåt men bakåt... det är ren idioti imo.
Så att istället för att få grinda ett scenario som är roligt så tvingas man byta till ett som är svintråkigt och det gör ingen glad.

PQ är visserligen en typ av grindande, men på samma sätt som det är grindande att t.ex. raida i WoW. Det är inte lika roligt som PvP, men slår köttande av mobs varje dag och ibland vanliga quests.

Angående scenarios så behöver man inte alls köra dem för att levla upp snabbt. De som gått upp snabbast i levlar har ju inte alls kört scenarios. Att man sen inte kan köra "gamla" scenarios tycker inte jag är så konstigt. De vill att varje scenario ska vara representativt för dess zon, och då varje tier+pairing har sin egen så skulle det bli allt för många i slutändan om man kunde spela gamla. Sen har senare zoner två scenarios så det finns nog att välja på.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Som jag ser det så är att döda 100 zombies eller något liknande för influence rent grind och inte något som ens går att likna vid raidande.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

PQ är rent grindande, inget annat. Dessbättre går det att grinda full influence på 1-2 timmar (beroende på hur många som grindar på samma ställe)
Det känns mer och mer att Warhammer innehåller endast en sak, RvR. Detta är ju helt i sin ordning eftersom Warhammer har slagit på stora trumman just för att vara ett RvR spel.

Räknar man bort RvR i Warhammer..så innehåller spelet inte mycket.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

För mig är det ingen tvekan, jag körde det bästa mmorpg:t nånsin förut, alltså Dark age of camelot. Och war är gjort utav samma personer, så spelet blir garanterat underbart. WoW var kul ett tag men det var alldeles för dålig PVP.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett meningslöst inlägg som inte tillförde tråden något, samt ett par kommentarer till det inlägget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
EvE-Online är precis såhär bra: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Absolut inget bra spel. WoW är självklart mycket bättre... så är även WAR.

Om du kollar på alla hans videos kommer du märka att han dissar WoW och MMORPG totalt i många av dom
Så EvE är inte bara det han hackar på.

Men gillar hans klockrena kommentar på EvE; But then it starts to feel like a second job, which you have to PAY for!

Permalänk
Medlem

det börjar arta sig ju... men men det återstår ju bara att testa för det verkar ju inte som om man kommer fram nått mer här.. ingen som har hört om någon 10-dagars demo eller nått?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

Anledningen till att WoW fick sådan genomslagskraft tror jag är kopplat till den bredbandsexplosion som ägde rum samtidigt som det släpptes, synd att inte Everquest II blev den framgång som WoW blivit, då de släpptes nära varandra...
WAR har det bästa av alla andra MMO som finns ute verkar det som och takten är hög (om man vill) så det finns hela tiden något att göra, vet dock inget om hur det ser ut vid lvl 40 ännu...

*ledsen om jag låter förvirrande men det kan vara alkoholens fel...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Jag tittar på hur spelen är uppbyggda. Spelade WoW från betan tills ett halvår tillbaka, och såhär ser jag på det;

I WoW går allting ut på att samla på sig epics, och säg inte emot för så är det. Ingen jävel går in i arenan för 500e gången för att det är skoj, utan för att få sina förbannade "seasonhundrafemtonshoulders".. så att dom sen kan fortsätta grinda nästa del.

Du går in i heroics, 25-man instancer etc med ETT mål; Epics. Visst, instancerna är skoj dom 5-10 första gångerna. Sen blir det ett jobb och allt går på rutin, för att du bara måååste ha den där "ringen"..

Du grindar reputation för att nå ditt mål; Epics eller andra ovanliga items.

Efter att ha kämpat i 4 månader för ditt set känner du dig jävligt speciell, tills du upptäcker att varenda jävel av samma klass står med samma gear i orgrimmar. Alla nyrekryterade lvl 3or står o inspectar och tycker du e förbannat häftig för att du lägger ner vansinnigt mycket tid på ett datorspel, och det är det enda som håller dig kvar.

Kort och gott, har du spelat WoW ett tag så har du till slut bara ett mål. Epics.

I WAR, däremot.. har du en dynamisk värld. Jösses, redan där drog WAR ifrån rejält. Du slåss för en mening; För att krossa motståndarna o driva tillbaka dom där dom kom ifrån. Ena dagen kör du en public quest tillsammans med massa vänner i en fridfull zon, nästa dag du loggar på är det fullt krig eftersom dom förbannade dvärgarna bestämt sig för att störta ner vårat keep, och DU måste försvara. Om inte, förlorar du tillgång till viktiga nyckel-npc's.

Hittills har jag bara spelat upp ett par karaktärer till rank 10 för att testa mig fram lite, och det häftiga är att man känner sig delaktig redan från start. Det känns verkligen som man påverkar, och det GÖR man. Tar era sida över Tier 1 zonen, får högre ranker lättare att ta över Tier 2 genom bonusar och dyl. (Har jag hört. Vet ej exakt hur det funkar)

Sen personligen gillar jag WAR mörkare känsla mycket mer. Rustningarna är menade för krig, till skillnad från WoWs julgransdekorationer till gear.

Det som WoW vinner på är sin utmärkta spelmotor, animationer, kvicka UI där allting flyter otroligt bra. Det är det enda jag har o säga som är bra egentligen.

WAR har innehållet, men fortfarande MYCKET att slipa på. Men det kommer. Jag kommer ihåg hur WoW såg ut när det var helt nysläppt, och tycker att WAR är mer slipat. Intressant hur det kommer se ut om nåt år eller så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprengkoet
blablabla

WORD! och skål dessutom

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

det lät ju väldigt bra, fördel WAR

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
det börjar arta sig ju... men men det återstår ju bara att testa för det verkar ju inte som om man kommer fram nått mer här.. ingen som har hört om någon 10-dagars demo eller nått?

Det borde väl komma framöver?

Är faktiskt väldigt sugen på att iallafall prova spelet... för de går ju inte o veta riktigt hur det är annars. Men man går ju inte precis o köper det för att bara testa. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Det jag gillar mest med WAR är att man kan levla lite hur man vill. Man behöver inte köra tråkiga quests osv om man inte vill det.

Att man kan hitta partyn väldigt enkelt är ett stort plus, då ser man lätt om det är nåt igång runt omkring en. Tex vid public quests osv.

RVR delen är riktigt bra den med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprengkoet

Kort och gott, har du spelat WoW ett tag så har du till slut bara ett mål. Epics.

Japp och för 10mil spelare är de det bästa som finns.

Om War kommer lyckas återstår att se, personligen tycker jag att War måste komma med mera än lite keep figths för att hålla liv i spelet.

RvR i all ära men när du tar ett keep för tiotusende gången så kommer du vara ass trött på samma jädra keep fight det garanterar jag.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Japp och för 10mil spelare är de det bästa som finns.

Om War kommer lyckas återstår att se, personligen tycker jag att War måste komma med mera än lite keep figths för att hålla liv i spelet.

RvR i all ära men när du tar ett keep för tiotusende gången så kommer du vara ass trött på samma jädra keep fight det garanterar jag.

Det spekuleras vilt om hurvida 10 miljoner aktiva spelare verkligen stämmer. Hörde att asiatiska guldgrävare står för minst 2 miljoner konton. Sedan har många spelar flera konton. Jag själv hade 3 st som flest samtidigt.

Hur som helst.. jag vill inte att WAR ska ha 10 miljoner spelare. Kul för Mythic, visst men inte kul för oss. Det som WoW har som jag aldrig sett i andra mmorpgn är den dåliga attityden iom att Blizzard lockade dit många som aldrig satt sin fot i mmorpg förrut. Många kom direkt från CS och drog med sig hela "1337"-mentaliteten och till slut gick det inte att öppna käften för allt sluta bara i flame-wars.

Jag vill oftast inte försöka övertyga wow-spelare att börja spela WAR, för generellt sett har många (inte alla) riktigt taskig attityd och jag tror WAR hade varit behagligare utan dom.

Sen tror jag inte att keep sieges kommer bli i närheten så tjatigt som vad som i helst i WoW är just nu. Sieges händer inte hela tiden. Det är ingenting du kan grinda, och folk tror att city sieges (när man tar över själva huvudstaden) bara kommer hända max nån gång i månaden om ens det.

Jag kan ju bara tala för mig själv, och jag gillar inte innehållet i WoW, men det är ju från person till person. Jag gillar att vi kan påverka hela världen i WAR och inte döda lite npc's som respawnar efter 5 minuter och allt återgår till sitt normala.

Permalänk

Kul att jämnföra WAR med WoW:TBC när TBC suger.
Borde vänta ett tag och jämnföra med WotLK.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Jag väntar på wotlk atm.
Har två polare som pelar War och det verkar lite väl segt för min stil men dom är låg lv än så länge bara.
Kanske ger War en chans om jag lessnar på wotlk och war fått växa på sig lite mer.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Är det någon mer än jag som är trött på MMORPG spel där allt går ut på att få bättre gear om och om och om igen? Och pvp? vad är det för påfund...

Jag vill ha ett ROLL SPEL där allt handlar om riktig fantasy känsla

LOTRO

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprengkoet
Det spekuleras vilt om hurvida 10 miljoner aktiva spelare verkligen stämmer. Hörde att asiatiska guldgrävare står för minst 2 miljoner konton. Sedan har många spelar flera konton. Jag själv hade 3 st som flest samtidigt.

Hur som helst.. jag vill inte att WAR ska ha 10 miljoner spelare. Kul för Mythic, visst men inte kul för oss. Det som WoW har som jag aldrig sett i andra mmorpgn är den dåliga attityden iom att Blizzard lockade dit många som aldrig satt sin fot i mmorpg förrut. Många kom direkt från CS och drog med sig hela "1337"-mentaliteten och till slut gick det inte att öppna käften för allt sluta bara i flame-wars.

Jag vill oftast inte försöka övertyga wow-spelare att börja spela WAR, för generellt sett har många (inte alla) riktigt taskig attityd och jag tror WAR hade varit behagligare utan dom.

Sen tror jag inte att keep sieges kommer bli i närheten så tjatigt som vad som i helst i WoW är just nu. Sieges händer inte hela tiden. Det är ingenting du kan grinda, och folk tror att city sieges (när man tar över själva huvudstaden) bara kommer hända max nån gång i månaden om ens det.

Jag kan ju bara tala för mig själv, och jag gillar inte innehållet i WoW, men det är ju från person till person. Jag gillar att vi kan påverka hela världen i WAR och inte döda lite npc's som respawnar efter 5 minuter och allt återgår till sitt normala.

Lär ju bli många av dom som är trötta på attityden som drar över till WAR. Sen är det ju figurspelets fanbase som står för många spelare skulle jag gissa
Jag själv diggar warhammer världen starkt.
WoW förlorade sin charm efter TBC då outlands va det sämsta som hänt WoW nånsin IMO. Kristaller, stup rätt ner i rymden, tråkiga quests och flying mounts (som bara funkar i fucking outlands) bidrar till mitt förakt. Sen har vi ju mentaliteten att bli bäst istället för att ha roligt.
Alla ska ha epics, alla ska ha samma spec (det bästa), ingen få ha pvp gear i raids eller tvärtom (för man måste hålla sig till en sak, annars är man noob).

WAR är det bästa som hänt MMORPGs sen MMOts begynnelse

Permalänk
Medlem

jag gillar ju warhammer spelen dom har gjort för det ju en brutal och fräck värld...! någon som har nått att säga om Sagan om Ringen online??

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA