Permalänk

jag fick ingen gratis gold måndag till min Elite =/ vafan...har missat nåt ? var brukar man hitta koden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag fick ingen gratis gold måndag till min Elite =/ vafan...har missat nåt ? var brukar man hitta koden

De 4 första acconts som man registrerar på konsollen ( NYA acconts ) blir automatiskt guld första månaden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Någon som har köpt Duke Nukem 3D och kan säga något snabbt om det?

Det verkar vara en trogen portning av PC-versionen, med lite nya funktioner.
Fixar du ihop alla 12 achievements, så får du dessutom två nya bilder från DNF

Kan ses här: http://www.duke4.net/news.php

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Har lirat NHL 2009 sen release och nu helt plötsligt börjar "unreadable disc" dyka upp? Hur hanterar man detta, alla andra spel fungerar fortfarande. Kan man byta skiva eller är det läge att skicka in sin xbox?

NHL laddar men efter ca en minut eller så så får jag "unreadable disc" meddelandet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ja, bara att flytta HD'n hej vilt, inga problem alls med det.

Tackar för infon, misstänkte de skulle gå. Och kom sedan på att jag satt in min hdd i min kompis nyköpta premium en gång och funkade galant de, men var lite osäker på arcade om man ens kunde montera en disk eller inte men men tur de gick

/northrider,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ja, bara att flytta HD'n hej vilt, inga problem alls med det.

Så samtliga sparade spel och profiler fungerar även på Arcade-boxen då? Jag har hört att det blir trassel om man byter.
Jag har samma funderingar som "NorthRider" nämligen. Jag tänkte använda min 60 GB Pro-disk i en Arcade då och då, men jag vill gärna kunna använda mina live-profiler och sparade spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Så samtliga sparade spel och profiler fungerar även på Arcade-boxen då? Jag har hört att det blir trassel om man byter.
Jag har samma funderingar som "NorthRider" nämligen. Jag tänkte använda min 60 GB Pro-disk i en Arcade då och då, men jag vill gärna kunna använda mina live-profiler och sparade spel.

Precis de var just de jag tänkte, men de borde funka men man vet ju aldrig. Blir ev köp ikväll eller imorgon och funkar de inte får dom igen boxen

/northrider

Permalänk
Medlem

Hmm kanske därför min profil pajade när jag flyttade min HDD till en annan box? Mina köpta spel förvandlades till Trials av någon anledning men blev full version igen när jag satt tillbaka den i min box så trassel kan det nog bli ja. :/

Vet ej om detta bryter mot reglerna (hoppas jag inte) men när jag flyttade min HDD så va det till en kompis "olagliga" box om ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Tjena!

Tänkte dra och köpa 360 närsomhelst, men har några frågor.

Kan man koppla den till datorn och spela filmer direkt från datorns hårddisk, isånnafall vilka format?

Kan jag koppla in mitt Logitech z-5500 5.1 system och få surround ljud i spel, och Dolby Digital 5.1 i film?

Tack.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

O Yeah! Duke håller än idag!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjena!

Kan jag koppla in mitt Logitech z-5500 5.1 system och få surround ljud i spel, och Dolby Digital 5.1 i film?

Tack.

Finns optisk utgång på xboxen så det funkar.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Funderar lite mer på köpa en Premium till så får man en 60GB disk. Frågan är då om de ens är möjligt att kopiera min 20GB disk till 60Gb disken?

/Northrider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hmm kanske därför min profil pajade när jag flyttade min HDD till en annan box? Mina köpta spel förvandlades till Trials av någon anledning men blev full version igen när jag satt tillbaka den i min box så trassel kan det nog bli ja. :/

Vet ej om detta bryter mot reglerna (hoppas jag inte) men när jag flyttade min HDD så va det till en kompis "olagliga" box om ni förstår vad jag menar.

Inte så konstigt. Är det en annan krysslåda än den som spelen köptes på måste man vara inloggad på sin profil Via Xbox Live alternativt be MS skicka över licensinformationen till hårdisken. Att boxen är moddad är shitthesame, sålänge den inte är bannad.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Nu har jag köpt Elite versionen, men jag kommer inte in på Live, den hakar upp sig MTU, "MTU Failed".

Någon som vet vad felet är?

Och slutligen, vilka spel är ett MÅSTE att ha till 360?

Haha, har inte haft en konsoll sen PS1.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nu har jag köpt Elite versionen, men jag kommer inte in på Live, den hakar upp sig MTU, "MTU Failed".

Någon som vet vad felet är?

Och slutligen, vilka spel är ett MÅSTE att ha till 360?

Haha, har inte haft en konsoll sen PS1.

http://support.microsoft.com/kb/908882

Spel du måååste ha till 360in.. jadu
Halo 3, Gears of war, assasins creed, DOA4, Bioshock, + valfria sportspel med 09 i namnet.

Finns en hel del till "måste ha" spel men dom där borde få igång dig

Ang ditt förra inlägg om att du kan streama film från datorn så fungerar det helt okej, Xvid/divx och de flesta formaten stöds. Dock av nån skum jävla anledning så måste du ha boxen kopplad mot internet när du spelar xvid filmer.
Delningen sköts av windows media plyer eller 3:e parts program.

Och custom subs till tex xvid fungerar ej.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nu har jag köpt Elite versionen, men jag kommer inte in på Live, den hakar upp sig MTU, "MTU Failed".

Någon som vet vad felet är?

Och slutligen, vilka spel är ett MÅSTE att ha till 360?

Haha, har inte haft en konsoll sen PS1.

Får samma sak. Tror liven är nere fortfarande, för dom skulle uppdatera allt igår för den nya dashboarden.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Ja liven är nere och nej den här uppdateringen innefattar inte nya dashboarden, den kommer i november.

www.majornelson.com

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

jo jag vet, men dom skulle förbereda för den stora uppdateringen

Någon som vet när liven är uppe igen?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Skulle se på lite filmer igår kväll men gick inte då de sa att jag måste vara ansluten till Live för att se divx eller mp4 filmer från min dator?? är detta sant? bara wmv gick rakt av. Har en kompis som satt och kollade på lite tv-serier hemma samma tid igår via dator-xbox och de var divx format.

Fick varningen att man skulle logga in på xbox live för att få tag på uppdateringen för att spela dessa format, finns de någon fristående update som man kan hitta på Live för att spela sådant när man inte har tillgång till live? för annars är man ju ganska strandsatt om ens internet skulle ligga nere.

Edit: Xbox Live är åter igen online!

/northrider

Permalänk
Medlem

yeah baby

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Skulle se på lite filmer igår kväll men gick inte då de sa att jag måste vara ansluten till Live för att se divx eller mp4 filmer från min dator?? är detta sant? bara wmv gick rakt av. Har en kompis som satt och kollade på lite tv-serier hemma samma tid igår via dator-xbox och de var divx format.

Fick varningen att man skulle logga in på xbox live för att få tag på uppdateringen för att spela dessa format, finns de någon fristående update som man kan hitta på Live för att spela sådant när man inte har tillgång till live? för annars är man ju ganska strandsatt om ens internet skulle ligga nere.

Edit: Xbox Live är åter igen online!

/northrider

Du behöver bara installera uppdateringen 1 gång, efter det behöver du inte vara uppkopplad till Live för att se DivX.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Du behöver bara installera uppdateringen 1 gång, efter det behöver du inte vara uppkopplad till Live för att se DivX.

För mig och min granne så måste vi har boxarna kopplad till nätet.. provade med två boxar med att stoppa i en dvd med massa xvid filmer med nätverkskabeln inne och ute.

Vägrade starta xvidarna när kabeln var urkopplad.-

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag och även flera kompisar måste vara ansluten till live för att kunna se på andra format än wmv. Dock en kompis behöver inte det påstår han.

Köpte mig idag en till xbox360 Premium (60GB HDD) så kan ju alltid prova med den innan man tar ner den till lägenheten.

Edit: Någon som vet om de är möjligt på något smidigt sätt att kopiera sitt innehåll på sin 20GB disk till den nya 60GB disken? hört ryktas man kan beställa en sladd från MS och andra säger man kan göra de själv i datorn men själv förstår jag inte hur bara.

/northrider

Permalänk
Medlem

kan tillägga att min box är en elite och polarns var en arcade

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Ja.. Ja köpte mitt Xbox 360 på elgiganten.. De är den där 60 gigs Premium.. Koppla in den.. Funkar.. Sen kopplar ja in internett sladden.. Och live krånglar.. Men visst.. Idag funkade allt igen skit bra.. Den har stått på i 4 timmar nu.. Och den har inte äns blivit varm ännu... NÖJD!!!

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Ja.. Ja köpte mitt Xbox 360 på elgiganten.. De är den där 60 gigs Premium.. Koppla in den.. Funkar.. Sen kopplar ja in internett sladden.. Och live krånglar.. Men visst.. Idag funkade allt igen skit bra.. Den har stått på i 4 timmar nu.. Och den har inte äns blivit varm ännu... NÖJD!!!

Xbox live var nere igår inför den stora uppdateringen.. Förklaring på varför det inte fungerade för dig.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=27717

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Xbox live var nere igår inför den stora uppdateringen.. Förklaring på varför det inte fungerade för dig.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=27717

Åfan.. synd att ja inte visste de.. men är den stora uppdaterigen de som Xboxet tankade i 5 minuter och så, direkt när man startade Live??

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Åfan.. synd att ja inte visste de.. men är den stora uppdaterigen de som Xboxet tankade i 5 minuter och så, direkt när man startade Live??

Nej, den stora uppdateringen ska komma i November.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nej, den stora uppdateringen ska komma i November.

Okej.. Tack så jätte mycket för hjälpen.. Sen har ja 1 fråga..

Hur ligger de till när man ska köpa spel från Xbox-live och ladda ner? Hur gör man.. Har någon testat??

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Okej.. Tack så jätte mycket för hjälpen.. Sen har ja 1 fråga..

Hur ligger de till när man ska köpa spel från Xbox-live och ladda ner? Hur gör man.. Har någon testat??

Ladda ner så är det bara bläddra i menyerna och hitta marknad. Köpa så fixa points, det ska gå från xbox live, men jag själv köper från butik. De ligger bland spelen...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".