HD4850 = mongo dualview/HDTV?

Permalänk
Medlem

HD4850 = mongo dualview/HDTV?

Hallå allihopa, jag har dator i sig kopplad till en Phillips 42" LCD via HDMI och jag blir lite förbannad då och då när jag ska se film/spela spel, upplösningen blir alldrig samma på TV'n, den har lixom ett eget liv, och när jag väljer HDMI input på TV'n så flimmrar det en massa och bilden flippar av och på i nästan 40sec innan den väljer en upplösning som alltför ofta är "mongo", ibland blir det rätt men som sagt.. ibland.

Självklart vet jag villken upplösning jag ska andvända, och jag kör ju extended desktop så upplösningen borde ju alltid bli densamme. (den inställning jag valt.) Men när jag startat tv'n och valt HDMI så verkar GPU bara "höfta" till en upplösning och ibland hamnar oxå TV'n som clone istället för extended.

Vore skönt att bli av med det lilla men oerhört störiga problemet.

Vet någon vad jag har missat, kanske löser nya drivrutiner problemet men jag frågar er först.

Permalänk
Medlem

jag har också problem med den skiten ,fast jag sitter på ett 4870 det funkar visserligen med extended desktop på tvn ,men jag har datorn till höger om tvn och vill därför ha tvn till vänster om datron , men varje jävla gång jag startar tvn så slår ccc om den till högersidan av någon jävla anledning. Riktigt störande. även om jag satt så tvn ska vara till vänster så blir det itne så när jag startar den. Har dock löst alla andra problem som jag hade först med att hz ställdes till 59 på tvn och att det blev underscan varje gång.
testa att byta utgångarna ibak en gång ^^ det funkade för mig i alla fall med problemen med upplösning och skiftande av startmeny till tv som jag ocskå hade . hehe

Visa signatur

not so fast