[Modtips] Idag släpps Forgotten Hope 2.0! WWII mod för BF2

Permalänk
Medlem

[Modtips] Idag släpps Forgotten Hope 2.0! WWII mod för BF2

Tjena

Vill dra lite uppmärksamhet till att denna mod släpps idag 1900GMT

Forgotten Hope 2 är en andra världskriget mod för Battlefield2 som drar åt det "realistiska" hållet.

Mer info finns på deras Hemsida.
Modden går att förtanka genom [url=http://80.190.246.101:6969/torrents/Forgotten+Hope+2.0.rar.torrent?64A61245F17B91D91709BA848AE22DE42FB340EA
]Torrent[/url]

Lösenordet släpps som sagt senare idag.

Permalänk

Kan knappt vänta.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Kommer bli kul!! BF2 skall installeras oxå... (IGEN)

Permalänk
Medlem

Låter sjukt najs Spelade ettan förut och det var riktigt kul!
Om någon vill spela ikväll så säg till på http://spelaihop.geeken.se

Permalänk
Medlem

Äntligen. Men din torrentlänk funkar inte. Här är en annan:

http://www.speltorrents.se/details.php?id=744

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

fick en varning från brandväggen när jag var inne på sidan :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

då var lösenordet släppt iaf, kolla på speltorrents

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Modden är rätt kul och infanteristrider är bra, vapnen träffar faktiskt när man skjuter till skillnad mot "vanilla" bf2. Tanks och fordon är rätt sköna med men styrkan i knaoner och hur många träffar man tål verkar variera väldigt mycket. Ibland kan man ta en Stark fiendetank med ett skott och ibland tar det fem. Samma sak med ens egen tank, ibland sprängs den av ett enda skott och ibland tål man ett par träffar.
Antitankkanoner är väldigt effektiva men antitank-gevären verkar inte göra nån nytta. Blev iofs sprängd av ett igår men när jag själv skjuter med dom händer inget. Flygplanen är bra. Har inte flugit så mycket men de verkar lagom snabba och inte övermäktiga som i vanliga bf2. Recon-planet funkar bra som UAV.

Överlag en välbalanserad Mod. Lite stora kartor ibland bara. Hade varit kul med lite mer gatustrider där tanksen inte är så starka. Och jag saknar en riktig bazooka.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Är det många spelare och servrar?

EDIT:

Btw, vad är deras officiella sida?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Avstängd

Intressant. Intresserad av 2:a världskriget, speciellt afrika delen, då min farfar stred där med britterna. Ska bara tanka bf2 då skivan är för repig... lite segt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Officiella sidan: http://forgottenhope.filefront.com/main.php?lang=swedish

ja det finns servrar med mycket spelare på. Battlefield gotland kör två eller tre som nästan alltid är fulla.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Laddade ner den och testade igår, var lite tråkiga banor för tillfället och jag tröttnade. Avinstallerade den men installerar igen då jag vill testa igen:P

Tack för svaret dock!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

vad är lösenordet dåra? :S

edit. Fixat...

Permalänk
Medlem

låter spännande... ska tanka!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Nu är det ju 2.1 som gäller (tankar), har faktiskt inte testat den fast jag skrev i tråden för ungefär ett halvår sedan...
Vet inte vad som kom i vägen, kanske inte fungerade.

Ser riktigt välgjort ut på bilderna iaf, dessutom kommer ju 2.15 snart med flera nya maps har jag läst.

Någon som vet om folk spelar detta nu också?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Skall genast laddas ner och testas, älskar WW2 spel.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk

Oj, detta ska testas. Var får man tag i det nu? bf2 rockar hoppas detta är lika kul. Trevligt med WWII miljö Tröttnat lite med det moderna.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Kolla den senaste updaten:

http://www.forgottenhope2.com

Patch 2.15 släpps snart med tre nya kartor

Normandy kommer snart också, 2008 är FH2's år!
(2009 kommer bli ännu grymmare, mer om det sen...)

Visa signatur
Permalänk

Många aktiva spelare och servers? Är det värt att installera BF2 igen för att lira FH2?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk

Oj, det där var ingen rolig ban-design om jag ska vara ärlig. Ser ju ut som BF1942-versionen.

Men ja, man ska väl inte döma spelet direkt Är mycket sugen på att prova på detta. Vi får väl hoppas på regn nästa vecka när semestern börjar igen

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Många aktiva spelare och servers? Är det värt att installera BF2 igen för att lira FH2?

Japp absolut! Det finns spelare och servers..

Patch 2.15 kommer snart med två helt makalöst coola Inf-kartor och förhoppningsvis en till karta (kan inte säga vilken).

Sedan kommer Normandy efter det, vilket innebär i princip ett helt nytt FH2 så det är lugnt värt det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Oj, det där var ingen rolig ban-design om jag ska vara ärlig. Ser ju ut som BF1942-versionen.

Men ja, man ska väl inte döma spelet direkt Är mycket sugen på att prova på detta. Vi får väl hoppas på regn nästa vecka när semestern börjar igen

Vet inte vilken bana du pratar om?
FH 2.1 som är den aktuella versionen just nu innehåller 13 kartor, de flesta ökenkartor där tanks regererar, kan bli en smula enformigt men det finns även riktigt sköna kartor som Sfakia, Sidi Rezgeh, Mareth Line etc där det är mer blandat spel.

Kolla http://www.forgottenhope2.com och i Nyhetsarkivet ett par veckor tillbaka så ser ni lite screens från Tunis och Giarabub som kommer i 2.15

Stay tuned

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Modden är rätt kul och infanteristrider är bra, vapnen träffar faktiskt när man skjuter till skillnad mot "vanilla" bf2. Tanks och fordon är rätt sköna med men styrkan i knaoner och hur många träffar man tål verkar variera väldigt mycket. Ibland kan man ta en Stark fiendetank med ett skott och ibland tar det fem. Samma sak med ens egen tank, ibland sprängs den av ett enda skott och ibland tål man ett par träffar.
Antitankkanoner är väldigt effektiva men antitank-gevären verkar inte göra nån nytta. Blev iofs sprängd av ett igår men när jag själv skjuter med dom händer inget. Flygplanen är bra. Har inte flugit så mycket men de verkar lagom snabba och inte övermäktiga som i vanliga bf2. Recon-planet funkar bra som UAV.

Överlag en välbalanserad Mod. Lite stora kartor ibland bara. Hade varit kul med lite mer gatustrider där tanksen inte är så starka. Och jag saknar en riktig bazooka.

Dom kanske har olika träffområden, i vilket fall så finns det en anledning till att man slutade med anti-tankgevär, för att dom suger pung..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Överlag en välbalanserad Mod. Lite stora kartor ibland bara. Hade varit kul med lite mer gatustrider där tanksen inte är så starka. Och jag saknar en riktig bazooka.

Bazooka kommer i Normandy releasen... eftersom Bazooka inte existerade i Nordafrika så finns den inte med i nuvarande kartor.... Detsamma gäller Panzerschreck och PanzerFaust

Men snart kommer du att kunna ligga och krypa i täta buskar på den franska landsbygden och vänta på att en enorm Panzer ska passera och hoppa ut och skjuta en zook i häcken på honom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om de fixat buggen man får i vanliga Bf2 om man köra Forgotten hope2? Den där kameran rör sig om man svänger när man kör bil.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Är det nån som vet om de fixat buggen man får i vanliga Bf2 om man köra Forgotten hope2? Den där kameran rör sig om man svänger när man kör bil.

Ja fy tusan vad jag störde mig på det när jag spelade vanliga BF2...

Usch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Är det nån som vet om de fixat buggen man får i vanliga Bf2 om man köra Forgotten hope2? Den där kameran rör sig om man svänger när man kör bil.

Forgotten Hope 2 har perfekt handling i fordonen, installera och njut.

Visa signatur
Permalänk

Har börjat spela lite nu men tycker att det känns så svårt bara, kan inte träffa nånting och dör så fort man efter x antal minuter faktiskt nått fram till en punkt där det finns fiender (hatar dessa alldeles för stora banor utan roliga delar överhuvudtaget). Visst är modden inriktad på realism men det blir så himla tråkigt då de flesta banorna helt enkelt består av tanks.

Vill egentligen bara ha ett uppiffat BF1942.

Permalänk
Medlem

ja Arctic, den releasen du har nu innehåller mest stora, öppna ökenkartor.

men:: det kommer snart en ny patch med 2 nya kartor med total infanteri-fokus! De båda kartorna kan beskådas på moddens nyhetsarkiv på www.forgottenhope2.com de heter

-Tunis
-Giarabub

2.15 patchen fixar dessutom till en oändlig massa annat, bland annat vapen, ljud, nya arméer etc... Den är grym

Sedan när nästa stora release kommer med Normandy så har ni allt att välja på, i en grönare (skönare) miljö..

Efter att ha läst ett antal stora svenska speltidningar så har jag konstaterat att de flesta som spelar många spel dömmer ut genres för fort (tänker på skribenterna på GameReactor, Play, PC Gamer och allt vad de heter). Forgotten Hope 2 är, ja, ett ww2 fps spel, men det är helt annorlunda än: CoD, Medal of Honor, DoD:Source, RO och alla de där... Forgotten Hope 2 försöker inte tillföra något nytt till ww2 genren, Forgotten Hope 2 definierar den på nytt.

Installera BF2 + FH2 och joina servrarna!

Visa signatur