Svårt att bestämma mig i Laptopdjungeln!

Permalänk

Svårt att bestämma mig i Laptopdjungeln!

Har fastnat lite grann för

FS Amilo Si 2636
http://www.webhallen.com/prod.php?id=89964&ref=Pricerunner&AI...

Verkar vara helt ok av vad jag läst. Lagom storlek, fungerar bra att spela upp hd film och musik på och även en del spel om man inte krämar på värsta inställningarna, ingen prio, kör lite wow ibland.

Mycket minne, skönt tangentbord, bra batteritid, stor hårddisk. Hade gärna sett den med en snabbare hårddisk och med XP ist för vista men det går väl alltid att ordna själv. Känns som rätt mycket bärbar dator för pengarna, 6999;-

Ett annat alternativ är att bygga ihop en Dell vostro 1310 eller 1510 från dell.se och få ett lite vassare grafikkort för ungefär samma pengar men vet inte om det är värt det om man jämnför övriga aspekter.

Sen såg jag precis att The Phone House får in HP pavillion DV5 för 6999 v.43
http://www.phonehouse.se/laptops/kommande/hp-pavillion-dv5

Den vet jag inte så mycket om men verkar vara bra och verkar ha ett grafikkort som passar betydligt bättre till spelande än amilon? Även om spel inte är någon direkt prio nudå.

Fast det finns väl olika speccar på dv5'an och det framgår inte så tydligt på the phone house hemsida vad just den där har! Men kanske värt att vänta och kolla?

Vad annat rekomenderar ni för max 7000 kr.

Mest till vardagliga sysslor, surf & mail. Skrivande, filmtittande och musiklyssnande. Och som sagt kanske ibland nåt spel för att döda tid.

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha en dv5a

Permalänk

Det lutar kanske mot att vänta på att dom får in den för att se vad det är för spec.

Inga tips på andra datorer i samma prisklass?

Permalänk
Avstängd

Hårddisk 250 GB
RAM-minne 3 GB (max 4 GB)
Processor AMD AthlonDC QL-62, 2,1 GHz
Drifttid batteri 2,5 h
Operativsystem Windows Vista Home Premium
CD/DVD/CDRW DVD RW Lightscribe
Bildskärm 15,4 "
Grafikkort ATI HD3450 512 MB
TV-utgång Nej
Ljud Ja
Webbkamera Ja
Minneskortläsare Ja
IR / Bluetooth Nej / Nej
Nätverk WLAN 802.11bg
Antal USB portar 4 st
Antal Firewire portar 1 st
Vikt (kg) 2,65 kg
Mått (BxDxH) mm 357x259x31-41
Garanti 1 år
Övrigt HDMI

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk

jag antar att det där är dv5, synd på batteritiden bara