Permalänk
Medlem

Nya Macbook såg trevlig ut

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundsten
Nya Macbook såg trevlig ut

Mmm, såg den med, nu undrar man vilken man ska ta... faan Den fick ju också multi touch glass trackpad och alu, då har ju MBP knappt fördelar med coola saker
Och så kan man få den med med backlit keyboard med, vf... då är ju MBP som en MB fast klumpigare och bättre grafik.... Illa...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hade hoppats att dom skulle skippa dom där massiva gigant-sorgkanterna, men det var att hoppas för mycket... *sigh*

Permalänk
Medlem

jepp, då va vi tillbaka där powerbook va perfekt. då macbook i stort sett är en liten macbook pro. precis som powerbook fanns i 12"

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Var kan man se konferensen?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Hm har 16000 sparat till dator..kan undra om det räcker till en pro, fast jag är fortfarande lite velig vad jag ska ha för dator, vill ju att det ska bli perfekt. Vet att det ska vara en fet bärbar dock trött på stora klumpiga stationära som tar en jävla platts.

Permalänk
Medlem

Kul att Macbooken blir 100USD billigare :), Led skärm och allt. Dock kanske man väljer Pro verkar ju grymt bra.

Permalänk
Medlem

Om inte den kostat 17k så hade jag beställt direkt. Riktigt trevliga uppdateringar.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga de nya verkar vara! http://www.apple.com/se/, funderar fan på att sälja min pc.

Visa signatur

Min dator: Antec 900 | Gigabyte P35-DS3 |E6750 |klockat 8800GT 512mb 705/1722/1001MHz |
| PC6400 800mHz (2GB) | Samsung 320GB 7200RPM | Corsair 520W | Samsung 206BW 20" |

Permalänk

det tråkiga var att den billiga macbooken inte hade backlight tgb
men jag kommer nog överleva utan den finessen.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
det tråkiga var att den billiga macbooken inte hade backlight tgb
men jag kommer nog överleva utan den finessen.

va de har den la visst :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

den absolut billigaste amcbooken är väll fortfarande i plast, den under 1000 dollar alltså. eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Finns filmer uppe nu på www.apple.se ,riktigt läcker och fräsch macbooken verkar va...näää, måste ha en sån, i morgon blir det skuldsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
den absolut billigaste amcbooken är väll fortfarande i plast, den under 1000 dollar alltså. eller?

Så förstog jag det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
va de har den la visst :S

har den?

läser man från gizmodo:

"Second model, $1599, adds 2.4GHz processor, 250GB hard drive and a backlit keyboard.
Jason Chen:

These new features on the MacBook, you can get today at $1299 (lower than the $1999 for the MacBook Pro). There are going to be two models. 13.3-inch LED backlit display, 2.0 GHz Intel Core 2 Duo, 3MB L2 Cache, 2GB 1066MHz DDR3 memory, 9400M GeForce, 160GB hard drive and SuperDrive.
"

så verkar den billigaste inte ha det, eller rättare sagt, den billigaste i alu

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jaha men det är juh den gammla macbooken väll som dom bara sänkt priset på?

EDIT

Kollar man på apple store på den engelska sidan så om mna väljer den nya macbooken för 1299 så kan man välja två olika typer av tangentbord och båda står det backlit på

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
precis som powerbook fanns i 12"

Den var underbar, men RIP för den (gen1) är döende nu…
…så detta var ett stort "Äntligen!"

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
jaha men det är juh den gammla macbooken väll som dom bara sänkt priset på?

den billigaste? den under 1000 dollar, som jag förstått det är det den nya, men me plastskal istället

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

När kommer Snow Leopard då? Om det inte är lång tid tills den kommer så kanske man ska vänta med att köpa så man får med det i priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
den billigaste? den under 1000 dollar, som jag förstått det är det den nya, men me plastskal istället

är det så :S de va som fan, de måste kollas upp

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
den billigaste? den under 1000 dollar, som jag förstått det är det den nya, men me plastskal istället

Är du säker på det?
jag tror inte dom har uppgraderat den gamla plastbooken, bara att dom sänker priset på den

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

fan va enkelt man kan komma åt hårddisken, kolla http://www.engadget.com/photos/apple-macbook-aluminum-and-gla...

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Är du säker på det?
jag tror inte dom har uppgraderat den gamla plastbooken, bara att dom sänker priset på den

ja det tror jag med :S

macfeber säger såhär "Till vår stora förvåning blir den vita MacBooken kvar men får sänkt pris."

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

ni verkar tyvärr ha rätt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Finns ju med 2,8GHz som tillval också, får nog bli en sån

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om dessa nya macbooks kommer bli varmare än de gamla?
Jag är lite nervös över det nya grafikkortet som sitter i. Vill verkligen inte köpa en till laptop som väsnas och har sig fast man bara surfar/skriver.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Hmmm, fan då. Kan ju inte köpa den billigaste Macbooken. Vore ju knappt en uppgradering till den jag nyss sålde... Fast är en pro värd 5800 kr mer?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Blev helt lyrisk över filmen på hemsidan om Macbook. Vilken design!
Måste vara den snyggaste datorn som finns idag och urholkat ur ett stycke aluminium.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Hm, bara jag som är besviken? Sorgekanterna var fula och stora. MBP´n saknade Quad. Macbooken var dyr. Prestandan i den känns så där.. Dessutom saknar den firewire? Hur i hela friden ska man kunna fixa film på den burken? Och netbooks är tydligen inte någon marknad ännu..? Glossy skärm är ju skitkul om man vill ha datorn som hemmabio.. Skärpning Apple...

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP