World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Jag trodde man skulle kunna få en gammal pre-TBC PvP-titel men det är fortfarande bara Conqueror/Justicar-titlarna som går att få förutom Arena-titlarna och alla nya trams-titlar.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu kom jag in, men vet inte hur man får mounten att funka.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Nu kom jag in, men vet inte hur man får mounten att funka.

Enligt patchnotes så ska man högerklicka för att lära sig den, den hittade man mounten under character screen eller nåt sånt.. inte inne än så kan inte kika

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zosma
Nu kom jag in, men vet inte hur man får mounten att funka.

Högerklicka på den så "lär" du dig den, sen trycker på C och väljer den nya Pets-tabben för att se dina mounts och dra dem till en ikon. Tack vare detta tar de inte upp några bag slots.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Enligt patchnotes så ska man högerklicka för att lära sig den, den hittade man mounten under character screen eller nåt sånt.. inte inne än så kan inte kika

Hittade den, men där finns bara min snabba flygande mount, har i min kasse även den långsamma flygande mounten och hästen, men vet inte hur jag får dom dit, och ifall jag behöver behålla dom i kassen eller inte.

Edit: Nähä, nu plötsligt är dom alla där. Men frågan är om man kan ta bort dom från kassen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

När jag loggade in upptäckte jag att skinning ger 15+ i crit rating, vilket var en glad överaskning för min rogue. Nästan värt att behålla skinning som profession bara för det. Jag hade annars tänkt byta bort det mot Inscription som verkar spännande.

Permalänk
Medlem

Ganska trevlig update, verkligen hunter's vart mycket roligare ska levla upp min till 60 och fixa en devilsaur pet.

Permalänk
Medlem

Verkar som inte portalen från shattrat till sw funkar. Förra gången jag försökte, så kommer rutan den ska ladda, men inget händer, var tvungen att gå ur spelet, sen när jag gick in igen, så var allting grått och figuren kunde inte röra sig nånstans. Nu när jag gick in igen, så står han i shattrat framför portalen, försökte igen, men verkar vara samma sak. Den börjar inte ens ladda, eller linjen fylls i alla fall inte.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Joina Inte BGs. Kommer inte ut, bara springer runt och en massa andra kvar, både Allys och Horde.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Mirrors för att tanka? Fz ligger nere mest, wowwiki har inga fungerande, och blizzards egna tar ca 2dar.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

http://www.speltorrents.se/
Där drog jag hem alla 3 filer i cirka 4-5mb/sec

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Fan vad dåligt!!! Denna patch är ju värre än från pree tbc till tbc.
De har ändrat om massa i ui och listor, och allt känns bara tråkigt och dåligt upplägg.
Men det värsta är all jäkla obalans som blivit mycket värre nu och allt överhypade och extrema nya spells och profession spells. Kolla tex. paladins som dödar warrior på 4 sec.

Nej, detta är för mycket, patchen förstörde wow ännu mer, så får väl bli att sluta när blizzard gör spelet värre och värre. Jag som trodde det iallfall skulle bli ok!

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Fan vad dåligt!!! Denna patch är ju värre än från pree tbc till tbc.
De har ändrat om massa i ui och listor, och allt känns bara tråkigt och dåligt upplägg.
Men det värsta är all jäkla obalans som blivit mycket värre nu och allt överhypade och extrema nya spells och profession spells. Kolla tex. paladins som dödar warrior på 4 sec.

Nej, detta är för mycket, patchen förstörde wow ännu mer, så får väl bli att sluta när blizzard gör spelet värre och värre. Jag som trodde det iallfall skulle bli ok!

Herrejävlagud, tror du att spelet är balanserat för level 70 med den nya patchen?

TÄNK människa.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ja det här funkar ju sådär kan man säga, har försökt logga in på flera karaktärer på stormreaver, omöjligt. Laddningsskärmen kommer upp, men inte mer än så, säg inte att det kommer att funka lika bra som på PTR servern. =( Kommer in på min gamla pre TBC wariior på en annan server, men bara knappt. blev disconnectad direkt när jag försökte porta till SW.

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Herrejävlagud, tror du att spelet är balanserat för level 70 med den nya patchen?

TÄNK människa.

Om du lär dig att läsa allt innan du kommenterar så ser du att det är andra saker med. Alla överdrivna och över hypade spells, proffesions bonus skit. Kolla hur de har ändrat om allt? De har gjort bags och party members i miniatyr, dåliga listor och uppställningar kolla bla. rep fliken, barberaren var bara en besvikelse, ändrat om i flikarna, laggt till för mycket och krymt ihop och dåliga talents.

Är många som tycker som mig, så hoppas wow skiten dör ut nu, när blizzard ändå bara gör spelet värre och värre.
På 60 var spelet alltid kul och tbc blev ok efter ett tag, men nu, och vågar inte ens tänka på expationen.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Om du lär dig att läsa allt innan du kommenterar så ser du att det är andra saker med. Alla överdrivna och över hypade spells, proffesions bonus skit. Kolla hur de har ändrat om allt? De har gjort bags och party members i miniatyr, dåliga listor och uppställningar kolla bla. rep fliken, barberaren var bara en besvikelse, ändrat om i flikarna, laggt till för mycket och krymt ihop och dåliga talents.

Är många som tycker som mig, så hoppas wow skiten dör ut nu, när blizzard ändå bara gör spelet värre och värre.
På 60 var spelet alltid kul och tbc blev ok efter ett tag, men nu, och vågar inte ens tänka på expationen.

Inte en enda sak du har skrivit finner jag negativt.

Interfacet blir alltid ändrat vid stora patcher, det är inget nytt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Inte en enda sak du har skrivit finner jag negativt.

Interfacet blir alltid ändrat vid stora patcher, det är inget nytt.

Började du spela wow för ett år 1 sen eller??

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk

"World server is down", tror inte jag behöver säga så mycket mer...

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

en sak e jädrigt usel med denna patchen, tidsplanen som sprack:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Har omöjligt att komma till stormwind, åkte från shattrat till darkportal, men kom inte igenom, och där verkar inte finnas en enda mobs heller. Tänkte ta flyget tillbaks, men gubben är inte vid fåglarna, och jag kan inte mounta eftersom den påstår att jag rör mig, fast jag inte gör det.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig?

jag blir disconnectad varje 20-30 minuter
har varit så i flera månader
hade inte detta problem med windows xp, har vista nu
blir inte disconnectad om jag tankar torrents samtidigt
har gjort allt blizzard rekomenderar (tagit bort mappar, installerat om wow etc)
har inga problem med några andra spel eller program

märkt att min router har 20 min lease time under wan så det kanske har med det att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Om du lär dig att läsa allt innan du kommenterar så ser du att det är andra saker med. Alla överdrivna och över hypade spells, proffesions bonus skit. Kolla hur de har ändrat om allt? De har gjort bags och party members i miniatyr, dåliga listor och uppställningar kolla bla. rep fliken, barberaren var bara en besvikelse, ändrat om i flikarna, laggt till för mycket och krymt ihop och dåliga talents.

Är många som tycker som mig, så hoppas wow skiten dör ut nu, när blizzard ändå bara gör spelet värre och värre.
På 60 var spelet alltid kul och tbc blev ok efter ett tag, men nu, och vågar inte ens tänka på expationen.

Ja ingen tvingar dig att spel och dom flesta tycker alla dom changes som gjort förbättrar spelet.
Det du nämnde stämmer inte alls in på vad jag tycker, jag gillar det nya rep fönstret.
Barberer revolutionerar inte precis wow, du kan byta frisyr, that's it.
Alla nya talent tree är jätte bra nu, mindre crap talent som det var förut, dom flesta svaga talent har antingen tagits bort eller gått ihop med andra talents för bli mer värda.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Om du lär dig att läsa allt innan du kommenterar så ser du att det är andra saker med. Alla överdrivna och över hypade spells, proffesions bonus skit. Kolla hur de har ändrat om allt? De har gjort bags och party members i miniatyr, dåliga listor och uppställningar kolla bla. rep fliken, barberaren var bara en besvikelse, ändrat om i flikarna, laggt till för mycket och krymt ihop och dåliga talents.

Är många som tycker som mig, så hoppas wow skiten dör ut nu, när blizzard ändå bara gör spelet värre och värre.
På 60 var spelet alltid kul och tbc blev ok efter ett tag, men nu, och vågar inte ens tänka på expationen.

Men är du här med? Är väll lika bra att stanna på level 60 istället då. Eller har du fullt med epics som kommer gå förlorade, många är irriterade över det men flest är glada över ändringarna, väldigt få skulle fortfarande spela wow om det var som pre tbc än idag. Tycker att det är väldigt bra men ändring har inte spelat mycket wow hade avbrott mellan alla expansionerna och nu har man tagit sig tillbacka till träsket.

Patchen kom idag, lite tidigt att gnälla om man nu inte vill det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Jasså? Har allvarligt talat inte kollat upp nånting om vad patchen innehåller förutom nya talentpoints, har bara hört att detta är den patch som ska ligga i grunden för när wotlk släpps och det mer eller mindre enda skillnaden är när du installerar wrath of the lich king är att du har tillgång till att nå Northrend och kunna bli en Deathknight.

Jag loggade min UD snabbt förut och böt frisyr, det fanns 4-5 st nya iaf.
Må hända det kommer mera nya i wotlk

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med de nya skuggorna? I vilket fall börjar de blinka när ja slår på dom, har testat att byta drivrutiner men det har inte fungerat.
Någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Shit skullcrusher har varit nere ett rätt bra tag nu :(...

Har kollat runt lite på olika achievements man kan få, verkar lite coolt!
Det är möjligtvis ingen som har någon link med alla grejjer man kan få av achiements?
Kollat runt lite men hittar bara lite vagt, skulle uppskatta om någon visste en lista eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guttag
Någon mer än jag som har problem med de nya skuggorna? I vilket fall börjar de blinka när ja slår på dom, har testat att byta drivrutiner men det har inte fungerat.
Någon som vet vad det kan bero på?

har samma problem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uytte
har samma problem

Om jag gissar att du också har ett ATI kort, gissar jag rätt då?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Började du spela wow för ett år 1 sen eller??

Näpp, började i betan 2004. Vadårå?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Är titan panel uppdaterat eller det kanske funkar med den gamla?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200