Citat:
Ursprungligen inskrivet av Leoone
och har jag då otur så kanske mitt är större än en ATX?
Funderar just nu på att skita i att hämta grafikkortet och beställa ett annat istället
Hmm, om jag vore du så skulle jag hämtat ut det (om du nu inte hinner avbeställa i tid) å sedan skicka tillbaka det på ångerrätten. Kan bli dyrt att bara "skita i att hämta ut det", se tex datorbutikens policys:
Ej utlöst försändelse
Vid ej utlöst försändelse debiteras frakt tur och retur, postförskottsavgift samt montering och demontering av system i förekommande fall. Även debitering av Installation av Operativsystem samt avgift för avisering till Boxadress debiteras i fall detta ingick i ordern. Utöver detta uttages en avgift motsvarande 10% av varuvärdet, dock lägst 80:- exkl moms (100:- inkl moms). Denna avgift avser täcka de kostnader vi haft i samband med effektuering av order, såsom lagerhållning, hantering, packning, återförsel av vara, värdeminskning samt eventuella inkassokostnader. I fall försändelse ej löses ut inom skälig tid från ankomst avhämtningsställe, vanligtvis inom nio (9) dagar från ankomst kan vi komma att debitera ytterligare kostnader i form av värdeminskning samt ränta, motsvarande gällande diskonto +8%.
Ångerrätt
Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Kund äger ej rätt att ångra köp på programvara om förseglingen brutits eller licensen registrerats av kund. Enligt nämnda lag gäller också att varan skall kunna återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Då vi säljer produkter som är känsliga för statisk elektricitet krävs därför att produkter bör hanteras i ESD-skyddad miljö om de överhuvudtaget behöver packas upp om kund önskar ångra köp. Vid samtidigt köp av tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås, t ex montering av dator.
edit: Dessutom är det juh taskigt mot företaget du beställt ifrån, tänk om alla bara beställde en massa prylar å sen sket i å plocka ut det, en massa extra arbete å kostnader för företaget...