Permalänk
Medlem

Nu sitter jag här med min nya X1:a.
Fattar inte ett dugg

Känner mig helt vilsen men, varför kan jag inte använda den lilla pennan?

EDIT: Fick det att fungera.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

eeemmm jag vill inte framstå som dum men det verkar inte bättre...

har laddat hem spb från SE, installerat det i x1 men hittar inte var jag byter till det? ligger det inte med i "idag" på inställningar?

Och en sak till. kan man byta till ett eget alarmljud? alltså en mp3? för det hittar jag inte heller.

Tack / Andreas

EDIT: jag hittade det spb är ruskigt bra!

då återstår bara mp3 frågan;)

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
eeemmm jag vill inte framstå som dum men det verkar inte bättre...

har laddat hem spb från SE, installerat det i x1 men hittar inte var jag byter till det? ligger det inte med i "idag" på inställningar?

Och en sak till. kan man byta till ett eget alarmljud? alltså en mp3? för det hittar jag inte heller.

Tack / Andreas

EDIT: jag hittade det spb är ruskigt bra!

då återstår bara mp3 frågan;)

Där du ställer in alarmet, kan du hålla in på själva "klockan", om du förstår vad jag menar, så kommer det upp en meny till.

Alltså efter där du ställer in vilka dagar det ska ringa är det en bild på en "klocka" om du förstår vad jag menar. Men om du kan lägga till en egen mp3a vet jag inte... Dock ändra ljudet iafl .

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

SPB gjorde verkligen allt mycket smidigare

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svan
Där du ställer in alarmet, kan du hålla in på själva "klockan", om du förstår vad jag menar, så kommer det upp en meny till.

Alltså efter där du ställer in vilka dagar det ska ringa är det en bild på en "klocka" om du förstår vad jag menar. Men om du kan lägga till en egen mp3a vet jag inte... Dock ändra ljudet iafl .

jo det visste jag, men ljuden som är där är inget vidare trevliga att vakna till

Men tack iaf!

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

Har 3 frågor om x1

1. Hur verkar kameran fungera? Även om det nu "bara" va 3,2

2. Hur går det att se filmer? Vad klarar den?

3. Hur är ljudkvaliten för att lyssna på musik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Har 3 frågor om x1

1. Hur verkar kameran fungera? Även om det nu "bara" va 3,2

2. Hur går det att se filmer? Vad klarar den?

3. Hur är ljudkvaliten för att lyssna på musik?

1. Fungerar bra, men är ganska seg. Den fungerar bra till allmänt bruk, men den är ganska långsam. Bilderna blir bra.

2. Den klarar i stort sett alla (Dvix Avi) vanliga filmformat MEN du måste installera Coreplayer.

3. Coreplayer..har du den har du kanonljud. Av någon riktigt mystisk anledning så finns det ingen EQ i WM mediaplayer och Sonys mediaplayer.
Detta är snudd på tjänstefel från SE, men du får en riktigt bra EQ i Coreplayer, så det är inga problem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag körde vilse inatt med lastbilen när jag skulle till ett nytt ställe, gissa vilken liten manick som räddade mig?

X1 med tomtom är guld värt!

Det ända som stör mig nu är att jag får upp ett helvitt meddelande som tar upp hela skärmen och så står det "Telenor SE" uppe i vänster hörnet. Det är jätteirriterande, för den stänger ner vissa funktioner man jobbar med när det kommer upp t.ex. skicka kontakt via blåtand (och det kommer 4-5 ggr per minut emellanåt.)

MVH Andreas

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

Även jag fick TomTom 7 att fungera felfritt nu.

Oh happy day!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
Jag körde vilse inatt med lastbilen när jag skulle till ett nytt ställe, gissa vilken liten manick som räddade mig?

X1 med tomtom är guld värt!

Det ända som stör mig nu är att jag får upp ett helvitt meddelande som tar upp hela skärmen och så står det "Telenor SE" uppe i vänster hörnet. Det är jätteirriterande, för den stänger ner vissa funktioner man jobbar med när det kommer upp t.ex. skicka kontakt via blåtand (och det kommer 4-5 ggr per minut emellanåt.)

MVH Andreas

Hmm påminner om problemet en del har med gammalt SIM-kort. Har du ett gammalt SIM-kort?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hur fungerar flash och sidor som youtube?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Hmm påminner om problemet en del har med gammalt SIM-kort. Har du ett gammalt SIM-kort?

Jo det har jag ju iofs... ska gå till phonehouse imorgon å kolla upp det mer noga. Tack!

BTW (jag är frågvis idag ) kan man streama en film över nätverket hemma från datorn?

MVH Andreas

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Hur fungerar flash och sidor som youtube?

Med Dvha79 AdobeFlash3.1 plugin http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=423860

Så kommer flash fungera så här (filmfil) http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=attach&type=post...

Installerar du Coreplayer så kan du titta på Youtube flash med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Med Dvha79 AdobeFlash3.1 plugin http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=423860

Så kommer flash fungera så här (filmfil) http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=attach&type=post...

Installerar du Coreplayer så kan du titta på Youtube flash med.

Tackar

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller blir det ofta suddiga bilder med kameran?

Permalänk
Medlem

Har haft min Xperia nu i ett par dagar och har följande reflektioner, tips om hur/att det går att förbättra mottages tacksamt!

* Synd att menyerna är så sega, ibland så hänger sig val ett par sekunder innan man kommer vidare

* Windows som sådant har kraschat 2 gånger, dvs stängt av sig helt. Andra gången fick jag inte igång telefonen igen och var så när på väg tillbaka till butiken och tacka för lånet, då jag som sista utväg testade att avlägsna batteriet, hårdvaruresetta OCH ta ut simkortet. Just borttagandet av simkortet gjorde att den kom igång igen, tro't eller ej.

* Mail/Sms programmet har kraschat 4 gånger, helt oväntat. Windows mobile upplyser mig om att jag K-o-s-t-n-a-d-s-f-r-i-t-t kan få skicka felinformation till microsoft... Om jag inte ogillade microsoft innan så gör jag det nu

* Kameran tar suddiga bilder och bilder på barn som rör sig är helt omöjliga att ta, då kameran tar ett antal sekunder från knapptryck till taget kort. Går dock att snabba upp lite med "idrotts-kort" inställningen.

* Telefonen verkar ibland koppla upp sig lite på 3g-nätet hipp som happ, jag misstänker att det är för att jag har lagt upp några rss-flöden i det här xperia temat, dock så kopplar den upp sig oregelbundet, när jag dessutom har tillgång till wlan och det är uppkopplat. Skulle vilja kunna sätta en prio-ordning så att den alltid använder wlan för rss, mail, etc.

* Om jag läser manualen korrekt ska det finnas handskrivningsfunktionalitet på telefonen, hur jag än letat så hittar jag inte det. Hittar bara det fysiska tangentbordet, och det som poppar upp undertill när man markerar den lilla tangentbordsikonen. Samt pilen brevid som ger ett annat tangentbord med specialtecken.

* GPS google maps laddar väldigt sent, finns det någon gps programmvara gratis att använda?

* Jag lyckas inte över huvud taget koppla upp mig mot min NAS server, "nätverksfel" säger luren. Har inget som hellst fel på mitt nätverk.

Helhetsintrycket är att det är en ganska seg telefon, om man tex vill snabbt fånga det där magic moment på dottern med kameran så är det en uppstartsprocess på någon minut innan kortet är taget.

Jag har ej installerat en enda programvara ännu, och jag bävar för vad som kommer hända om man skulle göra det.

Som sagt, om någon har några bra svar eller tips på medicin mot telefonens små egenheter så mottages det tacksamt.

Permalänk
Medlem

* Kameran tar suddiga bilder och bilder på barn som rör sig är helt omöjliga att ta, då kameran tar ett antal sekunder från knapptryck till taget kort. Går dock att snabba upp lite med "idrotts-kort" inställningen.

* Telefonen verkar ibland koppla upp sig lite på 3g-nätet hipp som happ, jag misstänker att det är för att jag har lagt upp några rss-flöden i det här xperia temat, dock så kopplar den upp sig oregelbundet, när jag dessutom har tillgång till wlan och det är uppkopplat. Skulle vilja kunna sätta en prio-ordning så att den alltid använder wlan för rss, mail, etc.

Jag har precis samma upplevelse som dig, hur vet man vilket nät den väljer när man surfar och den är uppkopplad mot både wlan och 3g?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avus

Jag har ej installerat en enda programvara ännu, och jag bävar för vad som kommer hända om man skulle göra det.

Där har du problemet. Alla som jag har sett köpt telefonen och installerat diverse program, har sagt att den funkar bättre om man inte använder panelerna osv. Kameran är dock som den är, tror inte man kan göra något åt den. Det är ju ingen kamera-mobil dock, så vill du ha en kamera som inte kräver uppstarts tid osv, kanske du ska titta på en annan telefon eller en riktig kamera.

Skulle råda dig till att kolla in trådarna på minhembio.com, både X1 tråden samt windows mobile tråden.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avus
Har haft min Xperia nu i ett par dagar och har följande reflektioner, tips om hur/att det går att förbättra mottages tacksamt!

* Synd att menyerna är så sega, ibland så hänger sig val ett par sekunder innan man kommer vidare

* Windows som sådant har kraschat 2 gånger, dvs stängt av sig helt. Andra gången fick jag inte igång telefonen igen och var så när på väg tillbaka till butiken och tacka för lånet, då jag som sista utväg testade att avlägsna batteriet, hårdvaruresetta OCH ta ut simkortet. Just borttagandet av simkortet gjorde att den kom igång igen, tro't eller ej.

* Mail/Sms programmet har kraschat 4 gånger, helt oväntat. Windows mobile upplyser mig om att jag K-o-s-t-n-a-d-s-f-r-i-t-t kan få skicka felinformation till microsoft... Om jag inte ogillade microsoft innan så gör jag det nu

* Kameran tar suddiga bilder och bilder på barn som rör sig är helt omöjliga att ta, då kameran tar ett antal sekunder från knapptryck till taget kort. Går dock att snabba upp lite med "idrotts-kort" inställningen.

* Telefonen verkar ibland koppla upp sig lite på 3g-nätet hipp som happ, jag misstänker att det är för att jag har lagt upp några rss-flöden i det här xperia temat, dock så kopplar den upp sig oregelbundet, när jag dessutom har tillgång till wlan och det är uppkopplat. Skulle vilja kunna sätta en prio-ordning så att den alltid använder wlan för rss, mail, etc.

* Om jag läser manualen korrekt ska det finnas handskrivningsfunktionalitet på telefonen, hur jag än letat så hittar jag inte det. Hittar bara det fysiska tangentbordet, och det som poppar upp undertill när man markerar den lilla tangentbordsikonen. Samt pilen brevid som ger ett annat tangentbord med specialtecken.

* GPS google maps laddar väldigt sent, finns det någon gps programmvara gratis att använda?

* Jag lyckas inte över huvud taget koppla upp mig mot min NAS server, "nätverksfel" säger luren. Har inget som hellst fel på mitt nätverk.

Helhetsintrycket är att det är en ganska seg telefon, om man tex vill snabbt fånga det där magic moment på dottern med kameran så är det en uppstartsprocess på någon minut innan kortet är taget.

Jag har ej installerat en enda programvara ännu, och jag bävar för vad som kommer hända om man skulle göra det.

Som sagt, om någon har några bra svar eller tips på medicin mot telefonens små egenheter så mottages det tacksamt.

Oj oj oj....har du inte installerat någonting på din dator som är bättre än de programmen som medföljer windows?
Det samma gäller denna telefonen, windows i botten, och andra program som gör den precis som du vill ha den.

Här får du mycket hjälp med din telefon http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=187520

program som du rekomenderas ladda ner och installera + en massa bra tips om Windows mobile http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=211705

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Oj oj oj....har du inte installerat någonting på din dator som är bättre än de programmen som medföljer windows?
Det samma gäller denna telefonen, windows i botten, och andra program som gör den precis som du vill ha den.

Här får du mycket hjälp med din telefon http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=187520

program som du rekomenderas ladda ner och installera + en massa bra tips om Windows mobile http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=211705

Ska jag vara helt ärlig så slutade jag med windows för 2 år sedan (slutade röka + slutade med windows, och kom ut lyckligare på andra sidan

Anyway tack för länkarna, ska kolla dom!

Permalänk

äntligen har "min butik" sagt ett datum när den svarta inkommer
nån som har en sammanställning/sida som samlat in vilka program man borde lägga in?

Permalänk
Medlem

Titta i inlägget precis över ditt

Permalänk

tackar, missat den helt konstigt nog....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
1. Turbo 3g kostar ingenting..bara det du skickar (kr per megabyte) priserna är olika mellan olika bolag (Telia, Tele2, telenor osv)
2. Samma här, den inbyggda GPSen kostar ingenting att använda, bara den informationen som skickas (kr per megabyte)
3. Nya paneler är gratis om du laddar dom från SEs hemsida.
4. Övriga apps kostar allt möjligt. Det är ju helt upp till dom som tillverkat dom.

Nu har jag äntligen fått till min telefon som jag vill ha den. Så här ser den ut, cleant och fint.
http://www.postimage.org/Pq1cg5Si.jpg

Har också laddat ner och installerat nya mobile shell nu, men jag måste säga att jag blev lite besviken faktiskt...

Har precis likadan "startskärm" som du har, men jag stör mig något enormt på de fyra "knapparna" under "no upcoming appointments" när man har telefonen upplåst - ramen bakom dessa knappar är ju äckligt grå, vilket förstör hela den svarta cleena looken! HUR F*N BYTER MAN FÄRG PÅ DENNA RAM?! *surar*

Permalänk

jag höll i en X1an igår och luckan för batteriet ramlade bara bort, efter 2veckors användande.. visst känns det kvalitet

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

Äntligen ligger min X1 på posten.
Ska åka och hämta ut den på lunchen sen blir det till att konfa den hela helgen.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Ni som haft Xperian i några veckor nu, vad tycker ni om den? Är ni nöjda eller missnöjda? Vad är bra? Vad är mindre bra?

Permalänk

Någon som har telefonen från Tre?

Vad skiljer sig i mjukvaran?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Någon som har telefonen från Tre?

Vad skiljer sig i mjukvaran?

Ingenting, den är precis som alla andra och ingen fula 3 loggor på min heller om man vill ha 3 funktionerna så laddar man hem ett separat panel på SE's hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Ni som haft Xperian i några veckor nu, vad tycker ni om den? Är ni nöjda eller missnöjda? Vad är bra? Vad är mindre bra?

Bra:
Tangentbordet
Skärmen
Byggkvaliteten
GPSen
Multimediamöjligheterna (bra ljud vid uppspelning, videohantering etc)

Mindre bra:
Den krashar lite nu och då.
Den får för sig att stänga av telefondelen.
Adressboken är svårhanterbar.
Kameran är urusel.
Panelerna är inte användbara för fem öre.
Den är seg, tills man inser att man ska installera SPB mobile shell. Då blir telefonen sjukt mycket bättre.
Den har ganska dåligt ljud i telefondelen både högtalare och mikrofon.

Spontant sådär. Helhetsintrycket är att det är en bra telefon men den behöver ett par uppdateringar i mjukvaran för att vara på topp.

Visa signatur