Permalänk
Medlem

köpte min idag på webhallen i göteborg, ska öppna nu

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Medlem

Trevligt att den är ute i affärerna, men om jag köper den blir jag "utan studiebidrag" året ut. :/

Fast annars så lägger jag ju pengarna på struntsaker..svårt val! (inte ironisk, bara svårt att lägga 4k på nåt på en gång )

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Är väldigt sugen på att dra till webhallen och köpa en... men jag vill gärna prova en först. Finns det någon butik i Göteborgstrakten där man kan göra det?

Permalänk

Min har kommit fram idag, dock hamnade min tft skärm hos ett uthämtningsställe som ligger 3 km hemifrån

Permalänk
Medlem

Min kom idag med ! åh vad jag längtat! den är grym/sexig

Visa signatur

Microsoft Surface Pro || Core i5-3317U CPU 1.7Ghz (2,6Ghz Turbo) | 4GB | Intel HD Graphics 4000 | 64GB SSD + 64GB MicroSD + USB 3.0| Surface Pro Pen | MS Surface Type Cover 2 |
Intel NUC D54250WYK||Intel® Core™ i5-4250U | 16 GB RAM | 128GB SSD | Intel® HD Graphics 5000, 1x Mini DP, 1x Mini-HDMI , Gigabit-nätverk, 4x USB 3.0

Permalänk
Medlem

Till er som planerar att köpa köpa/just har köpt 1000h: Vad planerar ni att använda den till?

Till er som haft den ett tag nu: Vad planerade ni att använda den till och hur fungerade det?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag tills vita kommer, kliar dock i fingrarna vill oxå ha en :S

Permalänk
Medlem

Jag är ganska missnöjd. Trackpadens knappar är alldeles för hårda. Jag har redan fått ont i fingrarna för de är så tröga att tycka på.
Själva trackpaden är ganska oprecis också, jämfört med min gamla HP DV2351 är det stor skillnad.
Sedan går fläkten på så den hörs tydligt redan från start. Även när jag laddade ner eeectl och valde lägsta fläkthastigheten lät den fortfarande ganska mycket.

Jag kommer skicka tillbaka min till Dustin. Jag är inte imponerad. Får lägga ut mer cash för att få en tyst och mer välkonstruerad dator antar jag.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

jag håller med om att den är lite högljudd och att trackpaden inte är särskilt bra. tur för mig då att jag är rätt tolerant när det gäller ljud och att jag har en bra trådlös mus

fungerar riktigt bra för mig!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag är ganska missnöjd. Trackpadens knappar är alldeles för hårda. Jag har redan fått ont i fingrarna för de är så tröga att tycka på.
Själva trackpaden är ganska oprecis också, jämfört med min gamla HP DV2351 är det stor skillnad.
Sedan går fläkten på så den hörs tydligt redan från start. Även när jag laddade ner eeectl och valde lägsta fläkthastigheten lät den fortfarande ganska mycket.

Jag kommer skicka tillbaka min till Dustin. Jag är inte imponerad. Får lägga ut mer cash för att få en tyst och mer välkonstruerad dator antar jag.

Pröva med en Wind, musknapparna är kanske lite hårda, men tyst och välbyggd är den iaf.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Felande eeepc 1000h

Ja köpte en asus eee pc 1000h från tyskland, men när jag startade första gången så var det ett klickljud som klickade lite då och då, Som om den sätter på och av högtalarna ungefär. Men det påverkade inte datorn någonting. Sen när jag installerade ett svenskt windows och alla drivrutiner gick det bra, tills jag installerade för ljudkortet. Då klickade det till med samma ljud och den la av helt.
Efter det så lägger den bara av när som och jag vet inte vad felet är

Någon som vet vad det kan bero på eller vet hur man ska åtgärda problemet?

Visa signatur

>zxcvbnm,.-

Permalänk
Medlem

jag har sett att folk spelare 720p-filmer hackfritt, fast när jag spelar upp de så hackar det rätt kraftigt, kan väl inte bero på att jag bara har 1gb ram? datorn e inställd på super performance också (måste man reboota när man ställer om olika modes?)

EDIT: installerade coreAVC, 720p flyter på bra nu.

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag är ganska missnöjd. Trackpadens knappar är alldeles för hårda. Jag har redan fått ont i fingrarna för de är så tröga att tycka på.
Själva trackpaden är ganska oprecis också, jämfört med min gamla HP DV2351 är det stor skillnad.
Sedan går fläkten på så den hörs tydligt redan från start. Även när jag laddade ner eeectl och valde lägsta fläkthastigheten lät den fortfarande ganska mycket.

Jag kommer skicka tillbaka min till Dustin. Jag är inte imponerad. Får lägga ut mer cash för att få en tyst och mer välkonstruerad dator antar jag.

Dom hårda musknapparna kan jag förstå att du stör dig på för det kan jag till viss del hålla med om, att dom är hårda. Vet dock inte om dom mjukas upp med tiden för numera är det inget som jag stör mig på.
Samma sak med touchpad, i början kändes den väldigt oprecis och bra mycket sämre än den på min gamla IBM. Nu tycker jag att den fungerar utan problem, har väl vant mig vid den antar jag. Men jag kan hålla med om att den kunde varit lite exaktare i vissa lägen. Multitouch-funktionen är dock väldigt användbar

Ang. fläktljudet måste det vara nått fel på ditt ex. Sätter jag min på lägsta hastigheten är datorn så gott som tyst, och då när jag sitter sent på kvällen i mitt rum med enbart eeen igång. Då är det mer ljudet från hårddisken som är störande

Men allt är ändå subjektivt, och man måste även ta datorn för vad den är... en billig, rätt "slö", ultraportabel dator. Med billig menar jag relativt till vad vanliga ultraportabla kostar.

Annars är det inte mer än rätt att lämna tillbaka den om du inte är nöjd, inget fel med det

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

e det nån som har problem med WLAN:et? Jag får "begränsad eller ingen anslutning", har BBB. Nätverket hittas när man kollar listan, fast det verkar som om det inte går att ansluta till DHCP-servern.

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Medlem

Jag köpte min för en vecka sen och den är såååå skön Visst musknapparna är lite hårda men jag använder inte dem, touchpaden fungerar bra och den är helt tyst. Ska bara se till att skaffa mig en bra deal på en 2gb sticka. Tänkte skaffa en väska till den oxå, har hört att 10 tums dvdspelareväskor fungerar bra.

Jag ska ha den på tåget till manhattan och även när jag är där. Och troligen till skolan när jag kommer tillbax till svedala. Den kommer även att vara min resedator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Pröva med en Wind, musknapparna är kanske lite hårda, men tyst och välbyggd är den iaf.

Jag fick min igår kan jag väl börja med att säga, sitter o skriver dett ainlägg på den faktiskt!

Ang. knapparna så funderar jag på om detta inte handlar om lite ovana, som ni ser så är knapparna liksom "svängda" ner över kanten, syftet är alltså att trycka mer på kanten inte rakt på som jag förrmodar att ni gör?

Bara en tanke..

Jag är iaf jättenöjd så här långt!

Ha det gott

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |

Permalänk
Medlem

Jag hade nog för höga förväntningar. Jag hoppades på en allround ok dator som var tyst. Det var antingen EEEPC eller en ny aluminium Macbook.

Jag hoppades att EEEPCn skulle duga så jag slipper lägga ut 12000 på en laptop men jag är nog för petig för att nöja mig med något annat än en Mac eller businesslaptop (HP/IBM).

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Min egen erfarenhet av 1000H's fläktljud är följande:

När jag fick hem dator var den tyst, inget mer med det.

Uppdaterade BIOS till senaste och fläkten gick därefter alltid på lågt varv och därav gav ifrån sig ett svagt ljud.

Installera eeectl och körde på deras Automatic-styrning av fläkten och sedär, datorn blev tyst igen.

Men visst, belastar du datorn med lite tyngre saker så går fläkten igång och då låter den lite. Men det ska till väldigt tunga program för att fläkten ska gå upp i 100% och ja då, då låter den lite.

Dito, den har den endast gått igång på fullt snurr på min en gång på 1,5-2 månader, däremot så går den ganska ofta upp ett hack i fläktljud(när tempen kommer upp i c:a 58 grader), det kan hända tex när jag kör en del flikar i FF och har nån dryg flash som går i nån av flikarna. Till viss det kan de tiofs oxå bero på att jag alltid sitter med min i knät och täpper till luftintagen :).

Generellt sätt är jag mycket nöjd iaf, den funkar precis som utlovat c:a 4,5-timmars batteritid, enligt mig ganska sköna knappar på touchpaden, perfekt storlek på tangenterna även för mina stora labbar, jag använder den som "primär" och mest surfar och skriver på den och kollar någon enstaka film då och då...ska testa 720p om en liten stund.

EDIT:
Jag har nu testat lite wmv-hd från Microsoft, både 720p och 1080p och det flöt faktiskt på bra, jag använde ZoomPlayer + FFDshow, testade även lite snabbt med VLC och 720p gick bra men inte 1080p

WMV-HD: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/h...
ZoomPlayer: http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml
FFDshow: http://www.free-codecs.com/download/FFDshow.htm

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk

Tänkte beskriva hur det har gått för mig de senaste timmarna med en "Ren" XP installation:

Körde nlite på en en gamal Windows OEM skiva och lyckades minska ner Xp ganska mycket, lite för bra till och med. Tog bort Task Scheduler Vilket visade sig vara kritiskt för bootvis (snabbare uppstart). Just nu tar det 60 sekunder vilket är längre än vad det tog med fabriksinställningen (45sek). Funderar på att installera om Xp en gång till och tänkte kolla vad ni andra att utgått från för guider när ni nlite-ar? Läste även att Task Scheduler krävs för att Prefetch ska funkar så nästa gång får den åka med i installationen.

Det verkar även som om Disk Write Chaching inte fungerar enligt Bootvis trotts att jag har markerat den här funktionen i enhets hanteraren. OM någon känner till problemet?

Permalänk

Om man får en kod till windows när man köper en 1000h kan man inte beställa en skiva från microsoft då???

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem

Eller tanka en från Piratebay o sen använda koden

Permalänk

Jo det e ju sant, men då behöver man ju ingen kod heller.
Jag tänkte att man kunde få en riktig kopia då.

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontiacMan
Jo det e ju sant, men då behöver man ju ingen kod heller.
Jag tänkte att man kunde få en riktig kopia då.

Du behöver fortfarande en kod för att få den validated. Du får nog ringa tillverkaren av datorn och be dem skicka en skiva i såfall, inget MS kommer att göra.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Ja men koden står ju under datorn så du har ju betalt för en licens.

Om en skiva går sönder kan man få en ny av ms, kanske man kan få en nu med.

Visa signatur

Fractal Design R2|Asus P5Q-SE|C2QE9550|Corsair 4X2048DDR2800Mhz|Asus GT6302Gb|LAPTOP|DELLE6410

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag har precis som många blivit ganska sugen på en 1000H. Eftersom datorn i sign börjar vara till åren och intresset för att spela nu är nere på ett minimum så slog mig tanken på att helt enkelt skaffa en Eee 1000H och ersätta min stationära.

Det vill säga att när jag är hemma så skulle Eeen vara kopplad till extern skärm, tangentbord och mus och när jag är ute och rör på mig hänger den med i väskan.

Nu till min fråga: Som sagt är spelande inget jätteintresse längre, men emellanåt gillar jag att köra coop i det mindre kända spelet Vietcong. Min bror spelar även han detta på en bärbar med en celeron 1.8 1gb ram och Gma950 så jag tänkte att det borde inte vara några större besvär även för Eee 1000H, frågan är bara i vilken upplösning - skulle vilja se att det gick i 1280x1024 som min externa skärm kör på helst.

Någon som vågar ge sig på en gissning hur detta skulle flyta?

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basep
Hej alla!

Jag har precis som många blivit ganska sugen på en 1000H. Eftersom datorn i sign börjar vara till åren och intresset för att spela nu är nere på ett minimum så slog mig tanken på att helt enkelt skaffa en Eee 1000H och ersätta min stationära.

Det vill säga att när jag är hemma så skulle Eeen vara kopplad till extern skärm, tangentbord och mus och när jag är ute och rör på mig hänger den med i väskan.

Nu till min fråga: Som sagt är spelande inget jätteintresse längre, men emellanåt gillar jag att köra coop i det mindre kända spelet Vietcong. Min bror spelar även han detta på en bärbar med en celeron 1.8 1gb ram och Gma950 så jag tänkte att det borde inte vara några större besvär även för Eee 1000H, frågan är bara i vilken upplösning - skulle vilja se att det gick i 1280x1024 som min externa skärm kör på helst.

Någon som vågar ge sig på en gissning hur detta skulle flyta?

Laddade ner och testade demot i 1024x600 på högsta inställningar flöt på bra inne i spelet, kom dock aldrig fram till en eldstrid innan jag trillade i ett hål med vassa spett och dog... fortsatte en bit till och blev sedan nedskjuten... men ja det flyter på med höga inställningar och texturer lagrade i grafikbufferten och en upplösning på 1024x600

Däremot har jag beställt en 22 tums skärm som kör i 1680x1050 och tänkte bara kolla om någon annan kör i en liknande upplösning. Ska tydligen vara lite bökigt att få till just den inställningen eller högre.

Permalänk
Medlem

Jaha då är man snart med i klubben... beställde nyss en 1000h från Dustin. Slog till på ett 16gb Kingston Datatraveler också för 313 kr ifall jag får för mig att installera Vista på den (vilket jag troligen kommer göra).

Det som låter lite tråkigt är ju att volymknapparna inte verkar fungera under Vista.. någon som lyckats lösa detta än?

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Laddade ner och testade demot i 1024x600 på högsta inställningar flöt på bra inne i spelet, kom dock aldrig fram till en eldstrid innan jag trillade i ett hål med vassa spett och dog... fortsatte en bit till och blev sedan nedskjuten... men ja det flyter på med höga inställningar och texturer lagrade i grafikbufferten och en upplösning på 1024x600

Däremot har jag beställt en 22 tums skärm som kör i 1680x1050 och tänkte bara kolla om någon annan kör i en liknande upplösning. Ska tydligen vara lite bökigt att få till just den inställningen eller högre.

Fan vad bussigt Andy! Om du orkar testa sen med den nya skärmen och på 1280x1024 så vore jag än mer tacksam. Men det verkar ju lovande det där. Jag aldrig testat demot själv, men spelet innan första patcharna är balnd det buggigaste man kan föreställa sig så jag förstår om du avinstallerat demot för länge sen för det lär ju knappast vara en rolig upplevelse. Grymt att spela coop online dock

Tack för insatsen Andy!

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Laddade ner och testade demot i 1024x600 på högsta inställningar flöt på bra inne i spelet, kom dock aldrig fram till en eldstrid innan jag trillade i ett hål med vassa spett och dog... fortsatte en bit till och blev sedan nedskjuten... men ja det flyter på med höga inställningar och texturer lagrade i grafikbufferten och en upplösning på 1024x600

Däremot har jag beställt en 22 tums skärm som kör i 1680x1050 och tänkte bara kolla om någon annan kör i en liknande upplösning. Ska tydligen vara lite bökigt att få till just den inställningen eller högre.

Inga problem att få till 1680x1050, har dock inte testat att spela utan endast kollat film...

RÄTTELSE:
Jag måste ta tillbaka kommentaren att 1080p flyter på bra, efter tag laggade ljudet lite, iofs testade jag inte att stänga av alla andra program, men det vore nästan för bra om det funkade klockrent.

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Tjo!

Jag skulle behöva lite köpråd, kan inte mycket om hårdvara får jag väl erkänna...tänkte köpa en eee 1000h och ett 2gb minne. Skulle detta minne kunna fungera> http://www.dustinhome.se/pd_5010106769.aspx? ?

Sen så skulle jag vilja kunna koppla datorn till tv'n för att kolla film. Vilken slags kabel skulle jag då behöva? Jag tänkte beställa ifrån dustinhome, så ett tips ifrån deras kabelsortimente skulle uppskattas!