Hej,
Jag tänkte nu redogöra för min kontakt med Zepto och härmed avråda någon för att göra affärer med dem.
Till en början funkade det fint, papper hemskickade, snabba svar på mail, svaren kändes även uppriktiga och ärliga... Och nu tog det härliga slut.
Lägger order 1/9, leverensdatum 17/9. Känns i längsta laget men jag tycker det får gå eftersom folk verkar vara nöjda med datorerna och priset är bra.
Ivrig som man är kollar man hemsidan då och då, ser att leveranstiden rusar iväg, blir orolig och skickar ett mail för att höra hur det går.
Skickar mail 10/9 och frågar om orderstatus och beräknad leveranstid fortfarande gäller, får svar 11/9 i form av en fråga om jag betalat och Magnus nämner inget om orderstatus. Fine tänker jag och tänker att den i princip är redo men de inte skickar nnan jag betalat (såklart) så jag betalar och skickar ett mail med samma fråga igen 15/9. Får svar samma kväll(!) och Magnus beklagar då att de inte kunnat börja bygga eftersom Noxen blivit försenad till 22/9 och det blir leverans tidigast i "nästa vecka" (22-26/9). Sånt händer tänker jag och uppskattar uppriktigheten.
Skickar ett mail igen 25/9 och frågar hur det går. Får då till svar att de torde få in datorer som räcker till alla inneliggande ordrar helgen 27-28/9 och jag borde ha min order "om ca två veckor" dvs ca 10 okt. Ordinarie leveransdatum passerat med hästlängder redan.
Har sedan dess skickat flertalet mail och även ringt utan framgång. Börjar bli skickligt förbannad... De skiter högaktningsfullt i att svara...
Får då ett mail förra veckan (14/10) där de står att Zepto nu är glada att kunna meddela mig att leverensdatum för den sista komponenten nu är bekräftat och jag skall ha min order 3-7/11. Nu snackar vi två månader efter beräknad leverans, och efter att jag betalat samt utan ett ord om att denna komponent saknas innan! Det kan ju ändå inte komma som någon överaskning?! Sedan dess har jag skickat mail dagligen och ringt, varken kundservice eller Magnus har svarat sedan dess!!! (och kundservice skall ju ändå svara inom 24h enligt dem sjävla...)
Så jag skiter igentligen i om datorn är snygg, snabb, stabil eller vad som helst. Jag förväntar mig att den jävlar i min lilla låda skall gå som en oljad iller annars skall jag personligen sätta mig i bilen och köra över bron (befinner mig i Lund just nu) och övervaka reparationen!!
Ingen skam över Magnus då han varit hjälpsam (när han svarar...) men att Zepto får sälja en enda dator med denna kundservice är ett mysterium för mig. SKall börja kika runt efter en annan maskin imorgon och får jag sedan tag på någon på Zepto blir det nog att avbeställa och köpa något annat... Något som man kanske får när man betalat det...