Microsoft lanserar Antipiratdagen

Permalänk

Egentligen är det ju aning dubbelmoral att säga att dom som tjänar pengar på det är the bad guys. Utan dom hade det inte funnits mycket att ladda hem
Så vi pirater gynnar ju gold-diggers, som gynnar oss tillbaka.... Rätta mig om jag har fel.
Hur som helst. Det vore kul om några devoted cyberpirater ordnade en informativ piratdag där alla kunde få lära sig om dom bra sidorna av piratkopiering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Fast det kan tolkas olika, du "tjänar" ju pengar då du inte betalar.

Om det vore så skulle jag hellre ta pengarna
Då skulle jag varit miljonär vid det här laget
Iofs hade det inneburit stöld och inte "kopiering"

Permalänk

Det som företag i allmänhet gör helt fel är att dom tolkar varje nedladdad sak som en förlust. Men i själva verket, hur många här skulle ärligt talat ha köpt allt det dom laddat ner, om alternativet att ladda ner inte funnits? Jag hade nog inte ens köpt en tredjedel.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Varför sprids inte Linux lika bra då?

Eftersom Linux är svåranvänt.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Vad är alternativet? Måste finnas flera tusen som sitter på piratkopierade XP-versioner, tror nog hellre att MS ser att det förblir så, än att dessa byter till Linux eller ännu värre, OS X.

Permalänk

vista har ett ganska bra piratskydd iom att det inte finns någon anledning att installera det över huvud taget.. fortsätter de med att göra sämre produkter än sina föregångare har de snart löst piratproblematiken helt och hållet.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
vista har ett ganska bra piratskydd iom att det inte finns någon anledning att installera det över huvud taget.. fortsätter de med att göra sämre produkter än sina föregångare har de snart löst piratproblematiken helt och hållet.

har inga problem med mitt Vista på min bärbara iaf. fungerar ypperligt.

Men som andra har sagt. jag har int eråd att köpa massa spel varje månad.Nåt per halvår kanske. Dock så har garanterat piuratkopiering gjort att andra gratisspel och sådant fått mycket mindre uppmärksamhet.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
vista har ett ganska bra piratskydd iom att det inte finns någon anledning att installera det över huvud taget.. fortsätter de med att göra sämre produkter än sina föregångare har de snart löst piratproblematiken helt och hållet.

Det verkar inte stämma riktigt för folk som jag känner så kom över en Vista Ultimate DELL OEM version och den behövde ingen aktivering eller dylikt. Microsoft sade sig låsa den versionen av operativsystem i och med SP1 men dom som jag känner som har det, så kör vidare med SP1 utan problem. Jag har läst om det där med SP1 på http://www.alltomxp.se/ för en tid sedan.
(Om nån tror att jag har den versionen så kan jag upplysa om att jag kör med XP home KÖPT)

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Eftersom Linux är svåranvänt.

Nej.
Folk tror att det är svåranvänt, eftersom det var det från första början. Var ett tag sen Linux var synonymt med små mörka källare, nördar och stora mängder koffein

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej.
Folk tror att det är svåranvänt, eftersom det var det från första början. Var ett tag sen Linux var synonymt med små mörka källare, nördar och stora mängder koffein

Haha! Ja precis Det ryktet spökar nog än idag eftersom så många blivit bekväma med XP (vissa t.o.m. med Vista :S) och inte vågar pröva annat.
Lansering av EEE och den fortsatta trenden ULPC har ju dock givet ett uppsving för linux

Permalänk
Musikälskare

Trevligt, men nja känns som slag i luften

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Microsoft lanserat antipiratdagen.
Piraterna firar de resterande 364 dagarna.

Jag lover att aldrig piratkopiera Vista. Aldrig någonsin!

Undvik piratkopiering, använd Linux istället!

Permalänk
Medlem

*Sharing is caring* och det var väl ungefär den enda vänster sympati och åsikt som fanns i mitt sinne.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej.
Folk tror att det är svåranvänt, eftersom det var det från första början. Var ett tag sen Linux var synonymt med små mörka källare, nördar och stora mängder koffein

Är väl ingen skillnad nu? Manchesterbyxor skulle jag vilja lägga till också.:p

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jag äger runt 5 moderna köpta spel och inte f¤n skulle jag köpa fler bara för att de stoppade piratkopieringen. 70%av alla spel man testar är bara skräp och inte skulle man köpa nått för 500kr som värkar "sådär" när man står och tittar på förpackningen. Alla bra tittlar som kommer ut säljs bra. Vissa spel skulle ingen få upp ögonen för om det inte vore för piratkopieringen. Har hänt att man spelat ett spel i SP och sen köpt det för att spela det i MP. Och microsoft är juh bra söta haha antipiratdag. Det måste vara årets största skämt... Btw vem skulle köpa diskar större än 300gb om inte piratkopieringen fanns?

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Är väl ingen skillnad nu? Manchesterbyxor skulle jag vilja lägga till också.:p

Manchesterbyxor är viktiga, helt klart
Men Linux idag, i alla fall de distar som fokuserar lite mer på användarvänlighet är långt ifrån allt det knackande av kod som gällde när jag installerade slackware för första gången för dryga 10 år sen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Tycker det här är ett skämt, att microsoft ens vill införa en dag mot piratkopiering. Hur viktiga tror de att de är egentligen, tror de att hela världen kretsar kring piratkopiering och deras mjukvara, skaplig hybris.

Trodde inte jag kunde ha lägre tankar om microsoft än jag redan hade innan jag läste denna artikel men jag hade fel, de kunde vara mer patetiska och världelösa.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej.
Folk tror att det är svåranvänt, eftersom det var det från första början. Var ett tag sen Linux var synonymt med små mörka källare, nördar och stora mängder koffein

Men du kan inte säga att det är lättanvänt heller, inte om man jämför med Windows.

Ont: Äh, låt dom ha en dag iallafall.

Permalänk

19 är min födelsedag, va skoj. då ska jag prata som en pirat. raaawr

Visa signatur

spröd trosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Men du kan inte säga att det är lättanvänt heller, inte om man jämför med Windows.

Ont: Äh, låt dom ha en dag iallafall.

Du kan ju inte säga att ubuntu är svårt. Allt som krävs är ju att man inte förutsätter att det fungerar exakt likadant som windows. Det är inte systemet som är svårt, det är bytet av system.

Windows är ju helt klart lätt, och om inte annat så kan de få sin dag bara därför. Men Att någonting är lättare betyder ju inte att något annat är svårt, bara kanske inte lika lätt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag skulle inte kalla Vista lätt i så fall Har haft det olidligt svårt att vänja mig vid alla förändringar att jag vägrat skaffa det själv.
Blir bara sur och grinig när jag försöker hjälpa farsan med hans dumma vista xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Men du kan inte säga att det är lättanvänt heller, inte om man jämför med Windows.

Om du skulle fråga min mor så märker hon ingen skillnad, hon har haft ubuntu i ett år nu ca. Enda skillnaden nu är att hon aldrig oroar sig över virus och allt annat skit

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

lycka till säger jag bara, tror det är rätt så många som stödjer "pirateriet".

all hail pirate.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Men du kan inte säga att det är lättanvänt heller, inte om man jämför med Windows.

Ont: Äh, låt dom ha en dag iallafall.

Linux är grymt lättanvänt. Windows är bara vanligare och mer välkänt därmed anses vara lättast att använda då alla kan det. ^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Om du skulle fråga min mor så märker hon ingen skillnad, hon har haft ubuntu i ett år nu ca. Enda skillnaden nu är att hon aldrig oroar sig över virus och allt annat skit

Min svärmor som bor i annat land frågade mig just: "varför säger folk att Linux är svårt och dåligt?". Det är liksom inte så lätt för henne att veta varför, eller överhuvudtaget förstå vad de pratar om, när det enda system hon haft de senaste tre åren är olika varianter av Linux (först Fedora och nu Arch) som förinstallerat operativsystem (av mig).

För en tid sedan kom en s k nätverkstekniker, uppenbarligen inköpt på något överskottslager, och fattade noll när han såg att hon hade Linux. Och nu en direkt koppling till trådens tema: han erbjöd henne t o m att få en piratkopia av Windows XP! Tidigare hade en ännu värre nätverkstekniker i hennes dåvarande Fedora försökt ändra nätverksinställningarna genom att starta upp en virtuell Windows 2000 (var inte oroliga, den var en helt laglig rest ifrån svunna tider) som jag installerat för skoj skull till svärmor (jag lekte runt med hennes dator innan hon fick den).

Svärmor är i den grad datorn00b att jag är inte vågat installera något annat än Linux till henne:
- för mig är det lättsamt att använda SSH och x11vnc för att fixa saker, uppdatera och hjälpa henne
- hon kommer fortsatt att ha lika god prestanda som när hon fick datorn
- jag slipper oroa mig för alla länkar hon trycker på och hur hon av misstag laddar ner både det ena och andra
- och framför allt slipper jag att självutnämnda Windows experter förvandlar hennes dator till en skräphög av nollor och ettor

Fördomar kombinerat med dålig utbildning gör att förändringar sker långsamt.

Permalänk
Medlem

Man kan se det som att Microsoft ger piraterna en extra söndag om året. Det kan vara bra att ta en dag och rensa bland allt man får ner. Tack!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd

Nackdelar med pirat?

Hm, ingen begränsning på antal installationer, inga virus så som starforce, eller senaste securom som ballar ur ibland, ingen överpris... fan listan kan göras i in i helvetes lång så jag har inte tid...

Så var är nackdelarna?

MS = Skitsnack-o-rama.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Man kan se det som att Microsoft ger piraterna en extra söndag om året. Det kan vara bra att ta en dag och rensa bland allt man får ner. Tack!

Haha!!

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

om de lanserar en "Antipiratdag" så bör väl också en "Piratdag" lanseras, för att
få fram en motsvarighet.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Kan vi inte införa en Sweclockersdag också? Då alla bär Grått i olika nyanser och Orange

Det skulle kännas mer vettigt.

De vill få det att se ut som om piratkopiering skulle vara stöld... Ingen har ju förlorat någon fysisk produkt utan har ju själva kvar alla sina ex av varje mjukvara. Löjligt.
Vore ju en sak om man skulle sticka in på t.ex. siba och sno en massa exemplar av office och windows, men riktigt så är det ju inte...

Det är ju typ som att jag har hittat en as snygg tröja, sen går min polare och köper en lika dan och har på sig. Det är också kopiering, men den typen av kopiering är ju inte olaglig, men jag ska fan se till att den blir det!
Så vad Microsoft vill säga med detta är följande:
INGEN SKA BÄRA LIKA DAN TRÖJA SOM JAG!!!
Töntigt värre

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.