Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Den grejar analgot 5.1 ljud via ljud och mic ingången på fronten samt digitalt ljud via hdmi.

Du får ställa in det i sigma kontrollpanalen vad dom olika 3.5mm uttagen ska göra för nått.

Okej så det räcker med 2 st 3.5-uttag för att få fullt surroundljud?
Eller vad menar du med analogt och digitalt?
Jag vill ha "riktigt" surroundljud för att kolla på film etc, inte bara att det låter likadant ur alla högtalare.

Permalänk

nej med 3 st 3.5mm. 1 st vä/hö fram, 1st vä/hö bak, 1st center/bas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snoooz
Ring in till supporten, eller maila eller chatta. Så kommer du få en länkt till en guide.
När jag ville byta mitt Tbord så bad jag dom skicka hem en tekniker som gjorde det. Du vet väl att det inte kostar något?

Jag jobbar för mycket. Är inte hemma på kontorstider.

Tack för länken Iller!

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk

Fiinn ju en hel servicemanual på supportsidorna, steg för steg på alla tänkbara i och ur skruvningar du kan tänkas vilja göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hult
Jag jobbar för mycket. Är inte hemma på kontorstider.

XPS supporten har öppet 24/7!
Dagtid är det svenskar som tar telefon och nattetid är det engelsk support.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hallå kära sweclockers. Haft nu min laptop sedan januari och är väldigt nöjd. Men nu på senare tid har ett fult märke dykt upp till vänster om touchpaden då jag ofta har handleden där. När man tex spelar blir de givetvis jäkligt varmt, och de har nu blivit ett avtryck (ser ut som ett hjärta ) av min handled.

Se bild --> http://www.pici.se/pictures/dsXUmFkFr.jpg

Så nu är frågan, är det värt att ens försöka ringa supporten och få de på garantin, eller gäller inte det? Är ju visserligen jag som orsakat de hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
XPS supporten har öppet 24/7!
Dagtid är det svenskar som tar telefon och nattetid är det engelsk support.

Jag antar att de inte skickar tekniker 24/7... Det var det jag svarade på. Sen tackade jag för länken. Har inte hunnit ta tag i det än men ska ge mig på det i eftermiddag.

Tack igen.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
nej med 3 st 3.5mm. 1 st vä/hö fram, 1st vä/hö bak, 1st center/bas.

Okej, tack för de dåliga nyheterna
Finns det nån sorts "hubbar" för 3.5-uttag som fungerar i detta syfte?

Ojdå, nu blev detta kanske lite för mycket off-topic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hult
Jag antar att de inte skickar tekniker 24/7... Det var det jag svarade på. Sen tackade jag för länken. Har inte hunnit ta tag i det än men ska ge mig på det i eftermiddag.

Tack igen.

Nej teknikerna kan bara komma på de tider som dell service partner arbetar vilket ær 8-5.

Permalänk

Vadå hubbar?
Du har ju dina 3 utgångar i framkant på datorn.
Mic ingången växlas om till en utgång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickBomb
Okej, tack för de dåliga nyheterna
Finns det nån sorts "hubbar" för 3.5-uttag som fungerar i detta syfte?

Ojdå, nu blev detta kanske lite för mycket off-topic.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosworth
Hallå kära sweclockers. Haft nu min laptop sedan januari och är väldigt nöjd. Men nu på senare tid har ett fult märke dykt upp till vänster om touchpaden då jag ofta har handleden där. När man tex spelar blir de givetvis jäkligt varmt, och de har nu blivit ett avtryck (ser ut som ett hjärta ) av min handled.

Se bild --> http://www.pici.se/pictures/dsXUmFkFr.jpg

Så nu är frågan, är det värt att ens försöka ringa supporten och få de på garantin, eller gäller inte det? Är ju visserligen jag som orsakat de hela.

Nej jag tror inte att det är någon idé, det är ju en skada som uppkommit efter tillverkningen. Se det bara som att din 1530 tycker om dig med

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Kör diagnostiken på hårddisken.

Starta datorn och gå in i bios.
Kolla om du får knattret utan att windows har startas då är det lätt att höra om det windows installationen som spökar.

Det kommer och går, körde det testet igår och då började den knaka mitt i testet i 5 minuter ungefär, sen så knastrade det lite senare i testet också. Japp jag kan få knastret utan att win installer har startat

Permalänk

Ring dell så lär dom komma och byta, tala om att då får fram samma fenomen med fel på disken även när du står i bios.
Då förstår dom att det inte är windows som spökar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastir
Det kommer och går, körde det testet igår och då började den knaka mitt i testet i 5 minuter ungefär, sen så knastrade det lite senare i testet också. Japp jag kan få knastret utan att win installer har startat

Permalänk
Medlem

Knastrar hårddisken så är det byte direkt, så ring supporten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hult
Jag antar att de inte skickar tekniker 24/7... Det var det jag svarade på.

Sorry. Jag som inte tänkte längre.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Mic ingången växlas om till en utgång. [/B]

Gör den?
Jag fick intrycket att G51 behövde 3 st 3.5mm-jack OCH en mikrofoningång?
Jag var och frågade på webhallen idag, och han sade att det inte skulle fungera om jag bara hade 2 ljudutgångar och 1 mikrofoningång, den kräver tydligen 3 ljudutgångar.

Permalänk

Mic ingången blir bakrehögtalare.
Du ställer in det sigma kontrollpanelen.

Sitter ju på en 1530 så jag borde ju veta

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som vet något när ersättaren för XPS 1530 kommer? November har man ju hört det ryktas om, men detta kan innebära slutet av november och jag behöver en ny laptop nu (helst idag)

Ni som sitter på info kan väl ge nån hint iaf? Jag vill helst slippa gå till nåt annat märke..

Permalänk
Medlem

"Ersättaren" är inte 15" utan 16" Studio XPS 16: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=291340

Permalänk
Medlem

9400M i XPS 13 och 16?
http://www.engadget.com/2008/10/23/geforce-9400m-to-hit-noteb...

I en av Power Point slidsen i länken ovan säger Hybrid SLI så kan man gissa att XPS 16 kommer ha 9400M + 9600M? Typ samma som Apple då.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
"Ersättaren" är inte 15" utan 16" Studio XPS 16: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=291340

Ja det där vet vi ju inte, det där är rykten men jag hoppas det ligger lite sanning i det. Isf så tror jag studio xps 13 kan bli något (för mig iaf).

Men frågan är när den kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jidde75
Ja det där vet vi ju inte, det där är rykten men jag hoppas det ligger lite sanning i det. Isf så tror jag studio xps 13 kan bli något (för mig iaf).

Men frågan är när den kommer?

Mitten till slutet av november gissar jag på. En lansering den 18:e november och möjlighet att beställa i Sverige veckan efter. Har man tur får man då en dator till jul.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Hur har ni gjort när ni rengör era laptop?
dvs skärm å alu höljet.

Funderar faktiskt på ge den en omgång, känns bara lite onödigt å göra de värre än vad det är

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag undrar detsamma som toivo

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur man ska göra för att få fingeravtrycksläsaren att fungera? När jag drar mitt finger blir det bara felaktigt avtryck hela tiden.

Visa signatur

//MVH Johan

Permalänk
Medlem

Toivo83 och snoooz: En mikrofiberduk brukar fungera till att rengöra LCD-skärmar. Jag vet inte vad som fungerar för att rengöra resten av datorn dock.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk

Hej har haft min XPS ett par månader men efter att ha blåst rent systemet igen så får jag inte igång de inbyggda mobila bredbandet från Telia. När jag kikar på pappren som följde med dessa står de att ja ska använda skivan som följde med från dell till telias tjänst, tyvärr så verkar dom ha missat den skivan i min beställning så jag laddade ner någon engelsk version av programmet som styr simkortet och där får jag inte tjänsten att fungera.

Frågan är om det är någon av er som hittat den svenska versionen av Mobile Brodband Connection Network som fungerar ihop med telia.

Permalänk
Medlem

Har du en svart resurs-cd med drivrutiner så finns det under kategorin kommunikation.

Annars prova denna.
http://ftp.us.dell.com/comm/R164067.EXE

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Körde datorn via HDMI ut i tven igår och fick inte med någon ljud. Har för mig att jag läst om ett likadant problem här innan men jag hittar inte. Vad ska jag göra för att få med ljudet ut i HDMI?

Permalänk
Medlem

Högerklicka på HDMI kontakten i ljudinställningarna under kontrollpanelen.
Plocka bort WM-pro, dolby digital etc.

Eller rättare sagt plocka bort det du inte hör så kommer ljudet om jag inte minns fel.

EDIT: hittade bild.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller