Permalänk
Medlem

Bredband2??

Hej! Jag fick hem ett papper i brevlådan häromdan om att det kommit en ny bredband till vårat stadsnät och det heter Bredband2, jag kör med Bahnhof privat 10 mbit och jag är mycket nöjd och det kosstar 119:-.

Men detta erbjudande fanns det både Privat 10 mbit och Privat 80 mbit, den sistnämnda kosstar bara 34:- månaden. Frågan är nu törs man byta? Vad är detta för bolag? Funkar det bra med deras eventuella support och hjälp och deras hastigheter m.m.? Vill veta allt både positivt o negativt tack......

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Bredband2 startades utav samma person som startade Bredbandsbolaget.

Kan bara tala om hur det fungerar i Växjö stadsnäst, där jag har dom som leverantör.

Klockrent, har en 100/100 uppkoppling och ligger runt 98/97Mbit, dygnet runt.

Permalänk
Medlem

BB2 finns även här i Umeå i det stadsnätet som finns här och jag har bara hört bra saker så här långt om dem.

Har tyvärr inga direkta personliga erfarenheter men det finns nog hundratals på den här siten som har det.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Bredband2 startades utav samma person som startade Bredbandsbolaget.

Kan bara tala om hur det fungerar i Växjö stadsnäst, där jag har dom som leverantör.

Klockrent, har en 100/100 uppkoppling och ligger runt 98/97Mbit, dygnet runt.

Det där med 98/97Mbit dygnet runt får du nog utveckla !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av czan
Det där med 98/97Mbit dygnet runt får du nog utveckla !!!

På vilket sätt bör jag utveckla det? Förstår du inte vad det står?

Oavsett tidpunk på dygnet så har jag runt 98Mbit download, och 97Mbit upload.

Blev det bättre för dig nu?

Permalänk
Medlem

Har BB2 10/10 i Hudiksvall och får ut 100/100, inte strypt nej. Nöjd i övrigt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Bredband2 har fungerat bra hittills tycker jag, min 30/30-uppkoppling har inte strulat något ännu. Det enda var att jag inte blev inkopplad på en gång men berodde på att att killarna som kopplade in kanske inte hade alla hemma eftersom detta var ett kännt problem i Örebro då. Men de var snälla på supporten och kontaktade mig väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har bredband2s 10/10 uppkoppling i Lund. Allt fungerar bra med dem, det enda är att deras service är rätt slö, men dem gör vad som skall göras bara att det tar lite tid. Det tog exempelvis två veckor att få svar från deras kundsupport per mail. Men allt löste sig, så som sagt, lite segt ibland (kan ta ett tag innan man kommer fram till telefonsupporten likaså) men det funkar riktigt bra i övrigt, bra hastigheter och tillförlitlighet.

Summa sumarum; bra hastigheter, men slö support.