Permalänk

Köp av 32" LCD-TV

Så har jag tänkt att köpa en 32"-are att ersätta min gamla CRT-TV

Jag har planerat att konstant ha TVn kopplad till datorn. På min gamla TV använder jag kompositkabel, fungerar detta även på nyare LCD-TVs? Blir kvalitén densamma, eller bör jag satsa på något annat? (VGA t e x)

Så till själva TVn. Jag är inte jättepetig med varken bild-eller ljudkvalitet. Uppgraderingen är så enorm ändå, huvudsaken är att TVn tar upp lite plats och fungerar som den ska när jag kopplar den till datorn.

En TV jag har tittat på är Zepto A32: http://www.dustinhome.se/pd_5010166378.aspx?csref=Prisjamfore...

Den verkar vara helt sjukt prisvärd.

Några åsikter och råd?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

Tv:n är säker helt ok då Zepto är ett märke på framfart. Du bör koppla via DVI eller HDMI från din dator till tv:n och detta bör inte vara något problem.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

Datorn har DVI-utgång men TVn har väl ingen ingång? Får man med några adapters?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag beställde en imorse iallafall
Återkommer med recension, får hoppas att den kommer inom de närmaste dagarna.

Resonerade som så att jag inte orkar vänta till mellandagsrean, kommer förmodligen inte få något billigare då, och jag har ändå inte några högre krav (kommer användas till nintendo wii och lite film)

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicxkE^
Jag beställde en imorse iallafall
Återkommer med recension, får hoppas att den kommer inom de närmaste dagarna.

Resonerade som så att jag inte orkar vänta till mellandagsrean, kommer förmodligen inte få något billigare då, och jag har ändå inte några högre krav (kommer användas till nintendo wii och lite film)

Var beställde du ifrån? För de är ju slut i lager hos Dustin.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Beställde från Dustin, förväntar mig att få den eftersom kampanjen fortfarande låg ute... Såg inte att dom inte fanns i lager, men annars får jag väl snällt ta tillbaka mina slantar :´)

Skickar iväg ett mail till supporten för att få reda på hur det blir

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vicxkE^
Beställde från Dustin, förväntar mig att få den eftersom kampanjen fortfarande låg ute... Såg inte att dom inte fanns i lager, men annars får jag väl snällt ta tillbaka mina slantar :´)

Skickar iväg ett mail till supporten för att få reda på hur det blir

Beräknad leverans 2008-09-15 står det ju så att de borde ploppa in när som helst.

Förhoppningsvis har de fått in dem till månadsslutet när jag får min lön, och då jävlar. =D

------

För att koppla datorn (DVI) till TVn med HDMI, är det en sån här jag kommer att behöva? http://www.dustinhome.se/pd_5010103264.aspx

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

Orderdatum: 2008-09-14
Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum
Från: order@dustinhome.se
Skickat: den 15 september 2008 09:32:57

1 ZEPTO PANTHEON A32 32# LCD-TV + VÄGGFÄSTE Lev. datum 2008-09-24

Edit: Avbeställde min order. Ska beställa tv:n igen med studentrabatt på övriga varor och gratis frakt. 700 kr sparar jag då.

Permalänk
Medlem

seecretsam vart kan man få 1000 kr i studentrabatt, vore najs om du kunnde lägga upp länken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piter
seecretsam vart kan man få 1000 kr i studentrabatt, vore najs om du kunnde lägga upp länken.

Sladdar och liknande med stort påslag är betydligt billigare om man reggat sig som student. Antingen från början eller via order@dustinhome.se. Själva TV:n blir inte billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seecretsam
Orderdatum: 2008-09-14
Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum
Från: order@dustinhome.se
Skickat: den 15 september 2008 09:32:57

1 ZEPTO PANTHEON A32 32# LCD-TV + VÄGGFÄSTE Lev. datum 2008-09-24

Edit: Avbeställde min order. Ska beställa tv:n igen med studentrabatt på övriga varor och gratis frakt. 700 kr sparar jag då.

Huh? Hade de TVn eller ej?

Skriv i varje fall en lång saftig recension när du väl får den

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Beställde en den 12:e, då det stod att de skulle få in den den 15:e fick ett mail igår om att ny leveransdag var 24/9

Inte likt Dustin, hade det inte varit för att man fick med väggfäste så hade jag avbeställt direkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Beräknad leverans 2008-09-15 står det ju så att de borde ploppa in när som helst.

Förhoppningsvis har de fått in dem till månadsslutet när jag får min lön, och då jävlar. =D

Fick ett mail för ett par dagar sedan:

"Hej,

Jag har nu fiaxt så att du får studentrabatter, vi får in dom i lager 23 eller 24 nästa vecka. Skickas så fort som möjligt till dig"

Skönt att supporten kollar stavningen innan sändning av mailet, haha
Men nästa vecka borde det betyda... håll ut kamrater!

Visa signatur

Jag gillar Sweclockers! :E

Permalänk

Annars är ju Sonys 32W4000 en sjukt bra TV.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Annars är ju Sonys 32W4000 en sjukt bra TV.

Men inte ens i närheten samma prisklass...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

jag beställde den 10'e
fick mail senare samma dag
Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum
5010166378 ZEPTO PANTHEON A32 32# LCD-TV + VÄGGFÄSTE Lev dat. 2008-09-18

har inte fått något mer så jag får väl hoppas att dom skickar den idag

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin tv än och kan berätta hur den är?

Ska köpa en ny tv, känns som jag skulle vara nöjd med den här. Vill mest veta om det är bra bild när man använder den som monitor, om det är bra färger etc. och om den är "lättanvänd".