FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaxWarp
Kan väl inte vara så svårt? Men du får väl rycka in och hjälpa mig någon gång. IvAp och TS är installerat och klart.

Skriv en Clarence då?
Asså är det ingen som har reggat på FSN? Där får ni/du reda på allt!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
Skriv en Clarence då?
Asså är det ingen som har reggat på FSN? Där får ni/du reda på allt!?

Ingen aning om vad det är men det ger sig väl med tiden. Ok, ska kolla in FSN senare i kväll.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

bra. Gå in på Ivao-se.com och läs om du inte fixar mentor!

Permalänk

Clearance menar du Zeke?

Jag är reggad på FSN.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

jo tack! Jo jag vet det!

Permalänk
Medlem

En sak till, Zeke. När jag frågade ifall ni använder svensk fraseologi när ni pratar med svenska flygledare, vad fick dig att omedelbart klassa mig som fullkomligt okunnig och ropa på hjälp?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

nej men det håller man på jätte mycket med! Förlåt menade inte så.
Men om man flyger på IVAO och inte vet om man snackar svenska på IFR eller VFR så tycker jag för att inte du ska få massa mejl om att du "suger" mm.
För det vill inte jag.
Skickar en länk

Det där sista du sa: Jag tycker inte och ingen annan för den delen heller (jag har frågat chefen, mentorer mm) att om du inte vet det så uppskattas det att läsa på kan jag säga.
FRÅN Ivao-se.com och FSN!! (Men det verkar inte vara någon som bryr sig).
Men jag tar tillbaka en sak. Du kan använda svenska i IFR men det är Jätte och då menar jag det Jätte ovanligt! har typ aldrig hänt.
http://www.ivao-se.com/pilot/guidelines.html

Men råd från oss på IVAO är att du söker en mentor, jag kan kanske kan hjälpa dig med det.
Du är säkert en härlig kille som gillar att flyga. Men ivao och Vatsim är något speciellt!
Kan säga att det tog ca minst 1månad att komma in för mig.

Permalänk

Hej Zekehund...

Du får gärna bli min mentor sen när jag tar steget ut på IVAO och vill ha online ATC...Sökte en gång i tiden till att bli flygledare, men lade ner den drömmen...Varför jag flyger mycket i simmen, är att nå min dröm, PPL...Ska upp och flyga om några veckor, då med min kompis som håller på med sitt UL Cert. En otrolig känsla att flyga i verkligheten i ett mindre plan och att få ta spakarna Bara å spara pengar, ca 125 tkr...Sen IR rating på de, så når man summan av 250 tkr...;)

Zeke: har du flugit inflygningen till funchal efter charts ?

/ Peter

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är tyvär inte utbildad Mentor
Men jag hoppas att du kommer med oss på Ivao!
Ang Madeira: På ett sätt. Jag har flygit VFR och självklart har jag flygit från Arlanda dit ett par gånger. Självklart har jag med kartor då men mest går det ju på Autopilot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heintz.peter
Varför jag flyger mycket i simmen, är att nå min dröm, PPL...

Låter bra det. Blev själv klar med mitt PPL för ett par veckor sedan och väntar nu på att mörkerskolningen ska komma igång. Kostar en hel del gör det men det är det värt om man är tillräckligt intresserad. Kan rekommendera dig att kolla in den här sidan om du inte redan gjort det: http://www.flygfyren.nu/

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Gratulerar MaxWarp...Avis...;)

Grattis....:)
Gick uppflygningen perfekt eller fanns det något som du känner att där hade jag kunnat gjort bättre ifrån mig ?
Vart ska du flyga själv som din premiär tur ? Eller har du redan gjort din premiär tur ? Samma känsla som när man hade fått körkortet och fick köra bilen själv utan föräldrarna ? *S*

/ Peter

Permalänk
Medlem

Tackar! Uppflygningen gick bra. Kontrollanten anmärkte på att jag taxade för fort samt att jag glömde logga tiden vid brytpunkterna ordentligt under sträckflygningen (om man nu kan klassa Jönköping-Falköping som sträckflygning). Annars gick allt bra. Känns lite som när man fick körkort ja, fast flugit ensam har man ju gjort ett tiotal timmar under utbildningen så nu vill man ta med alla man känner upp i stället. Bara att beställa nya kartor och ett par lådor spypåsar alltså.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

tjena jag lirar FSX deluxe , jag har hittat jas från en hemsida som heter http://www.simviation.com/fs2004military130.htm . men den e ju till Fs2004 . hur lägger jag in det i FSX , nån som kan ge en kort guide , hur man lägger in Jas Gripen i FSX deluxe. tack på förhand

jag har testat lagt in den , men jag får inga mätare och planet e inte synligt , bara cockpit e synlig. inifrån sätt. men den går iaf motormässigt sätt.

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

det är för att det är 2004! Du måste ändra panelen eller så laddar du ned en till fsx?

Permalänk

Aha, det är den. Vad du vill ha är Alphasims Gripen. Ett mkt bättre plan men är payware dessvärre, om du inte kan få tag på det på annat sätt.

Någon som är grym på FMC till PMDGs MD-11? Får inte igång en flight från punkt A till B.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Aha, det är den. Vad du vill ha är Alphasims Gripen. Ett mkt bättre plan men är payware dessvärre, om du inte kan få tag på det på annat sätt.

Någon som är grym på FMC till PMDGs MD-11? Får inte igång en flight från punkt A till B.

Jag har hållit på mycket med MCDU'n till MD-11an, vad är det du inte får igång?

Permalänk

Kan inte mata in airport ID. Skriver in id i scratchpad men går inte att välja sen.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Kan inte mata in airport ID. Skriver in id i scratchpad men går inte att välja sen.

Försöker du använda dig av färdigbyggda rutter eller försöker du göra en rutt inne i FMC'n?

Ett tipps är att använda av FSBUILD eller något liknande program för att skapa en rutt, allt blir mycket enklare.

Permalänk

aa, får väl kolla in FSB då, tack för hjälpen! Är FSB freeware?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
aa, får väl kolla in FSB då, tack för hjälpen! Är FSB freeware?

Tyvärr, men tror dock att det finns liknande freewares, fast jag tror att FSBuild är den bästa.

Permalänk

Tips...

Kolla i de manualer som pmdg har släppt, där finns en tutorial flight som du kan kika på...

http://www.precisionmanuals.com/file_library/documentation/PM...

Lycka till....

/ Peter

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som kan rekommendera en joystick för cirka 500kr? Ska ha FF.

Permalänk

http://www.fergworld.com/training/

Ovanstående är en förbannat bra sida för er som vill lära er instrumentflygning. Kolla igenom länkarna, länken till FAA AIM kan hålla en sysselsatt i 100 timmar
Obs att det är skillnader på regelverken i USA och europa men inget som är avgörande i luften.

Jag planerar att dyka upp på ivao under jul-nyårs ledigheterna.

//control: RL CPL MEIR (Flyger bara småplan än så länge, PA28, PA32, DA40, DA42, C152, C172, Bellanca)

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som kör med Logitech Force 3D Pro?

Permalänk
Medlem

Du kan få mina två, kör bara med gamepad nu.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Är mer intresserad i att veta hur skön den är att flyga med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Är mer intresserad i att veta hur skön den är att flyga med?

Jag har en logitech extreme 3d som typ är samma spak men utan force feedback. Joysticken ligger fint i handen och med många lättåtkomliga knappar. Hatswitchen är något svår att använda, det är svårt att centrera synfältet efter till exempel en sväng där du kika till höger eller vänster. Det är ett ganska hårt motstånd i den men detta gör att man slipper ställa in en deadzone. Rodret har inget motstånd vilket gör att rodret inte är centrerat om du håller handen på joysticken. Knapparna uppe vid hatswitchen fungerar dåligt, om du lägger bromsen på knapp 3, 4, 5 eller 6 måste du meppra på knappen annars släpper bromsen efter ca 1 sek. gasreglaget sitter lite dumt till, iaf jag kommer ofta åt den med armen. Det är lite dumt.

Jag vet inte hur motståndet är på modellen med forcefedback.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Hedersmedlem

tackar...

tittar också på saitek cyborg evo om någon har något att säga om den?

Permalänk
Medlem

dom två som jag hade var två olika varianter av logitechs wingman-stickor.
hyggliga stickor men fan va jag e less på stickor. gamepad som gäller, det e kung.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Låter bara fel att flyga med gamepad.