Permalänk
Robot

Antec Three Hundred

Fick för mej att sätta in ett fönster i chassit. Gött att kunna slänga en blick på godsakerna emellanåt.

XFX 680i SLi
E6850 3.o GHz
XFX GTX275 896 Mb
4 Gb corsair 6400 CL4
500 Gb samsung Spinpoint
Seasonic S-12 600W
Dualboot Vista Ultimate 64bit sp1 XP Pro 32bit sp3

Besök albumet: Antec Three Hundred av lexusscorpion

Permalänk
Medlem

fint med insidan

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

bara lite neon nu så är du lika cool som alla andra ;). tycker det blev snyggt förövrigt, verkligen en skillnad efter lacket

Permalänk
Medlem

Gillar ditt fönster! Mitt blev sisådär (se profil). Kanske ska ändra nån gång

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Riktigt nice, inte för lite inte för mycket. Sidan och lackningen gjorde hela datorn riktigt stilren. 8p!!

Permalänk
Medlem

riktigt fint, funderar på att lacka mitt nzxt hush på insidan och baksidan, gillar den lilla pallen/hyllan till din skärm

Permalänk
Medlem

hej-o-hå vilken dammig monitorplatta du har. och hej-o-hå vilket fulbygge det var.

Visa signatur

Klart o betalt

Permalänk
Medlem

Hur mycke hörs de när hård diskarna jobbar i ett 300?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vart köpte du Acryl plasten (Plexi)?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Blev riktigt tjusigt 6 poäng

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Vart köpte du Acryl plasten (Plexi)?

Plasten kommer från en tavelram köpt på ikea som vi hade över på jobbet.
Plasten är ca 1.5 mm och väldig mjuk, funkade hur bra som helst.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hur mycke hörs de när hård diskarna jobbar i ett 300?

Ganska mycket om du frågar mig. Det beror dock på vilka hårddiskar du har, vissa är ju relativt tysta redan från början.

Mina Seagate 7200.10 låter för mycket skruvade i chassit. Jag kör en vertikal upphängning på dem för tillfället.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Du! rekommenderar du att man skaffar en G25 ? spelar altjämnt igen NFS selen t.ex...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Ger dig en 6'a, har samma chassi, gillar insidan du gjort, dock tyckte jag fönster var för stort och enformigt!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har nämligen funderingar på att köpa ett 300 och köra diskarna i en http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LIEX23 och sedan ta bort hela 3.5" racket för att sätta in vatten kylning. men först måste jag hitta en dual 120 radd som passar under 5,25 racket.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle sätta in nåt diskret ljus i chassit

Permalänk

¤ Min samsung spinpoint hör jag inte, fläktarna är det ända jag hör.

¤ Kan mycket varmt rekomendera G25:an, har haft 2 andra rattar innan
och spelar uteslutande NFS spelen. Kan inte tänka mej någon annan
ratt nu och slutet på nästa månad kommer det nya NFS Undercover ut
vilket jag ser framemot.

¤ Funderar faktiskt på att sätta in något ljus men vet inte riktigt vad.
Vill inte ha för starkt och inte blått. Funderar på att sätta in ett svagt
grönt ljus eftersom att jag har Nvidia och XFX grejer i burken och dom
har grönt i sina logos.

Är det någon som kan rekomendera något bra ljus att sätta in som inte
blir för starkt.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Najs! Vad för lack använde du?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
¤ Min samsung spinpoint hör jag inte, fläktarna är det ända jag hör.

¤ Kan mycket varmt rekomendera G25:an, har haft 2 andra rattar innan
och spelar uteslutande NFS spelen. Kan inte tänka mej någon annan
ratt nu och slutet på nästa månad kommer det nya NFS Undercover ut
vilket jag ser framemot.

¤ Funderar faktiskt på att sätta in något ljus men vet inte riktigt vad.
Vill inte ha för starkt och inte blått. Funderar på att sätta in ett svagt
grönt ljus eftersom att jag har Nvidia och XFX grejer i burken och dom
har grönt i sina logos.

Är det någon som kan rekomendera något bra ljus att sätta in som inte
blir för starkt.

M.V.H Peter

nice;)... du testa med UV ljus eller så köper du några gröna katoder som du kan reglera ljuset på eller en sunbeam chameleon (den får man justera alla färger DVS grön röd blå)

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Hade en burk med svart blank sprayfärg från sjögrens ståendes på jobbet.

Jaha så det går att ställa in ljusstyrkan på katodrören eller är det speciella det går att göra de på. Vill ju inte ha för starkt ljus.

Permalänk
Medlem

snygg lackning, men det är sjukt fult att se komponenter och sladdar när du sitter vid skrivbordet. Ser rörigare ut än det behöver göra.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag diggar det verkligen, särskilt lacken. Bra jobbat.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Hade en burk med svart blank sprayfärg från sjögrens ståendes på jobbet.

Jaha så det går att ställa in ljusstyrkan på katodrören eller är det speciella det går att göra de på. Vill ju inte ha för starkt ljus.

med chameleon får man inte så hemskt starkt ljus...
kanske det går att fixa med ett motstånd?

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Hej! Skulle också vilja sätta in ett fönster på sidan. Vilket material använde du för att göra fönstret och hur gjorde du? (Sry men helt ny på detta:)) Snyggt arbete föresten!

Permalänk

Jag gjorde på följande vis men utan att sätta dit någon kantlist. Kollade in den här videon och sen var det bara att sätta igång. Ta bara god tid på dej och var stadig på handen när du sågar ut hålet så det blir så rakt som möjligt.

http://www.youtube.com/watch?v=WpZoE-zj0-k

M.V.H Peter

Permalänk
Avstängd

Ta av skyddet från högtalarna!

Det har jag gjort med mina

Permalänk

Sagt o gjort! Ser rätt så fräckt ut utan skyddet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Sagt o gjort! Ser rätt så fräckt ut utan skyddet.

aa:P

vad kör du på för inställning på basen? Jag brukar ha den på "hacket" i mitten, känns bäst så, högsta så klagar familemedlemarna vid låååg volym :'(

Sen kan jag ge lite tips på Sköna låtar oxå=):

Lan låt - Dune - Starchild (introt är 45 sec, ge den en chans! ^^):
http://www.youtube.com/watch?v=vbbINiemp2k&feature=related

DJ satomi är väll ochså rätt bra=D:
Dj satomi - Waves: http://www.youtube.com/watch?v=UfqX_6o5pUc
Dj satomi - Castle in the sky: http://www.youtube.com/watch?v=vWZY95iYiHw

Barcode Brothers e ochså grymma!
It's a fine day: http://www.youtube.com/watch?v=_WIUFAOVSxo&feature=related
Dooh Dooh: http://www.youtube.com/watch?v=tYO7VXJvnKs

Permalänk
Medlem

Ungefär hur lång tid tog det att göra plexisidan? Och var köpte du plexit;)? Blev väldigt suger på att göra detta själv nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Ungefär hur lång tid tog det att göra plexisidan? Och var köpte du plexit;)? Blev väldigt suger på att göra detta själv nu

Tog ungefär 1 halv timme att göra fönstret och totalt 1 timme med lackningen, beror på hur snabbtorkande färgen är. Plasten är ingen plexi utan kommer från en tavelram från ikea som jag hade ståendes på jobbet.
Det är en 1,5 mm tjock väldigt böjlig plast som funkar alldeles utmärkt.
Plexi kan du köpa hos någon glasmästare. Ta bara god tid på dej och tänk igenom hur du vill ha det så ska du se att de blir bra. Tänk nu bara på att göra plexin större en hålet så du kan fästa det på insidan sen.

Lycka till Peter