Fysik PC-spelens räddning

Permalänk
Melding Plague

Fysik PC-spelens räddning

Grafikkortstillverkaren Nvidia har stora förhoppningar om framtiden. Företaget tror att fysiksystemet PhysX är precis vad PC-spelen behöver för att kunna konkurrera mot spelkonsolerna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Klart fysik är en sak som PC klarar bättre, men hur många spel drar fördel av PhysX idag? 2-3? Det vore konstigt om Nvidia [k]inte[/i] gick ut och pratade väl om sin "nya" teknik, men ärligt talat: Hur stor grej kommer det bli egentligen?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

äääh, trams de ger inge feeling me lite fysik, samma springa runt och panga på ändå...

Se på wow- fult som stryk (säger många, ja tycker de har skönare grafik än farcry2 tex)
ändå de mest spelade spelet, de säger ju något 14milj spelare typ. kommer säkert öka ett par % när wotlk släpps

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

när kommer motsvarande från amd?
när kommer nvidia släppa en fristående fysik-drivrutin?

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Förutom spelet som vissas på bild å några demos så har varken jag eller farsan nåt spel som stödjer PyshX. UT3 stödjer ju det men det har jag inte köpt än.

Men det är konstigt att spel sponsrade av nivida som far cry 2 inte stödjer pyshx. Läste tom att utväklarna hade utvärderat pyshx som ett alternativ men avfärdade det då det gav för lite vinst i förhållande till tiden det skulle ta att implementera. Jag förväntade mig ju i alla fall att det skule stöt pyshX. hade ju vart perfeckt för nvidia med i hop med bing bang 2 att få ut lite störe titlar som stödjer det så dom som kanske vill köpa nytt GFX fudnerar på behålla sitt 8XXX och stoppar i ett GTX2XX eller liknande. Jag har tex den möjligheten villket är lockande men så länge pyshX bara existerar på papper i allmänhet så fins det igen anledning att ödsla tid å pengar på pyshx för en svensson.

Permalänk
Medlem

Nej, pc-spelens räddning är sänkta systemkrav. Det är bara att titta på hur framgångsrika blizzard har varit med rimliga systemkrav och göra spel där upplevelsen ligger i fokus, inte grafiken eller att spelen kommer i tid. Det är inte alla som har tillgång till en ny dator varje år för att kunna köra de häftigaste spelen

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

Men vänta nu.

Kom det inte en nyhet för någon månad sen som handlade om att PhysX skulle dö ut och att en ny teknik skulle ta över, en som skulle kunna köras över alla plattformar (Pc, Mac, 32&64bit) ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

"Fysiken" är inte så viktig, i alla fall inte när fienden kan gömma sig bakom ett köksbord och bli immun mot alla skott. Men i verkligheten så skulle en .22 kula penetrera bordet.

Sen så vill dom att en vägg ska falla ihop mer realistiskt, patetiskt.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
"Fysiken" är inte så viktig, i alla fall inte när fienden kan gömma sig bakom ett köksbord och bli immun mot alla skott. Men i verkligheten så skulle en .22 kula penetrera bordet.

Sen så vill dom att en vägg ska falla ihop mer realistiskt, patetiskt.

Pratar du om något speciellt spel nu ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa

ändå de mest spelade spelet, de säger ju något 14milj spelare typ. kommer säkert öka ett par % när wotlk släpps

11miljoner är det snarare.

Och det är inte heller det mest spelade spelet. The Sims smiskar WoW på rumpan alla dagar i veckan.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

men då kan vi ju konstatera att msröj piskar alla spelen om vi ska vara såna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Pratar du om något speciellt spel nu ?

Allmänt om nya spel, man provar ett nytt spel som alla säger ska ha 'superbra' grafik och fysik. Sen så är spelet totalt orealistiskt trots att det skall vara verklighetstroget.

Ett exempel kan vara Max Payne(2), när det kom så hade det bra grafik och suveräna "fysiska" effekter. Men sedan när man sköt en fiende så gör han 5 volter och flyger till andra sidan om rummet, samtidigt som han skriker som en stucken gris. Liknande exempel finns i nästan alla nya spel.

Sen så vill utvecklarna göra så att en vägg faller ihop i 1000 bitar istället för 20. Seriöst orka bry sig om en sådan bagatell?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Avstängd

PC-spelens räddning? Ja jovisst... XBOX 360 och PS3 kanske inte har så mycket prestanda nu längre jämfört med en PC av senaste modell. Men det kommer ju nya konsoler? Som har bättre prestanda...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
"Fysiken" är inte så viktig, i alla fall inte när fienden kan gömma sig bakom ett köksbord och bli immun mot alla skott. Men i verkligheten så skulle en .22 kula penetrera bordet.

Sen så vill dom att en vägg ska falla ihop mer realistiskt, patetiskt.

Japp håller med. I bland undrar man om dom som gör spelen ens hållt i ett vapen än mindre gjort lite efterforskning. Man behöver inteh a skötit med ett vapen för att börja inse vad det kan och inte kan göra.
Jag har inte skötit mö IRL men har testat lite i alla fall.

5.56 är vädligt dödlig pga hur den går sönder och splittars när den voblar i kroppen gäfmört med 7.62. 7.62 har dock en enorm genomslagskraft. Du kan utan problem skjuta ner träd om man är envis och bräcka betong.
Ett bord för 5.56 eller 7.62 är som papper för ett luftgivär.

Far Cry 2 är ett bra exempel på där man kan bli togkig på hur mö fiender tål och man kan knappt döda dom när dom står bakom en bit takplåt.

Ska inte snacka om .50 cal eller 12.5mm. En träff oavset var å du är död. inte ,mycket som stoppar 12.5mm kula. Man använde det för å skjuta av banden på stridsvagnar under WW2. Det penetrerar flera cm pannasr på flera hudnra meters håll utan problem. Betong är som fnöske osv.

Fysiken i spel idag har mö brister.

Men oavset så tycker jag det vicktigaste för ett spel är bra känsla, inovation i form av bra story och man ska tycka spelet är kul att spela. Inte drygt å segt. Fins iget värre.

Fysik i sig gör inte ett bra spel men det kan ju köra ett kul och bra spel bättre.

Men fysik och grafik utan nån känsla i spelet är lika med 0 värt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Allmänt om nya spel, man provar ett nytt spel som alla säger ska ha 'superbra' grafik och fysik. Sen så är spelet totalt orealistiskt trots att det skall vara verklighetstroget.

Ett exempel kan vara Max Payne(2), när det kom så hade det bra grafik och suveräna "fysiska" effekter. Men sedan när man sköt en fiende så gör han 5 volter och flyger till andra sidan om rummet, samtidigt som han skriker som en stucken gris. Liknande exempel finns i nästan alla nya spel.

Sen så vill utvecklarna göra så att en vägg faller ihop i 1000 bitar istället för 20. Seriöst orka bry sig om en sådan bagatell?

Ja sant.

Anledningen till att fiender tål så mycket är väll för att spelet inte ska vara för lätt, men om man å andra sidan inte tål någonting själv blir det ju skitkass. Antar att den balansen kan vara svår.

Tycker endå att vissa spel har bra hitboxar och realistisk vapen-damage.

Cod4 borde vara en mall för alla Fps.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Japp håller med. I bland undrar man om dom som gör spelen ens hållt i ett vapen än mindre gjort lite efterforskning. Man behöver inteh a skötit med ett vapen för att börja inse vad det kan och inte kan göra.
Jag har inte skötit mö IRL men har testat lite i alla fall.

5.56 är vädligt dödlig pga hur den går sönder och splittars när den voblar i kroppen gäfmört med 7.62. 7.62 har dock en enorm genomslagskraft. Du kan utan problem skjuta ner träd om man är envis och bräcka betong.
Ett bord för 5.56 eller 7.62 är som papper för ett luftgivär.

Far Cry 2 är ett bra exempel på där man kan bli togkig på hur mö fiender tål och man kan knappt döda dom när dom står bakom en bit takplåt.

Ska inte snacka om .50 cal eller 12.5mm. En träff oavset var å du är död. inte ,mycket som stoppar 12.5mm kula. Man använde det för å skjuta av banden på stridsvagnar under WW2. Det penetrerar flera cm pannasr på flera hudnra meters håll utan problem. Betong är som fnöske osv.

Fysiken i spel idag har mö brister.

Men oavset så tycker jag det vicktigaste för ett spel är bra känsla, inovation i form av bra story och man ska tycka spelet är kul att spela. Inte drygt å segt. Fins iget värre.

Fysik i sig gör inte ett bra spel men det kan ju köra ett kul och bra spel bättre.

Men fysik och grafik utan nån känsla i spelet är lika med 0 värt.

Var bara tvungen att citera ditt uttalande ang. kalibrar. Kaliber är egentligen inte en avgörande faktor för hur mycket skada kulan ställer till med. Om kulan går sönder och splittras har ingenting med kalibervalet att göra, enbart utformningen på kulan. Och inga kulor vobblar i kroppen, därimot expanderar vissa kulor. Dock inte helmantlade kulor som t ex. militären använder. Och att man skulle dö vart man än blir träffad av en .50 är verkligen inte sant. En expanderande kula i 30-06 (7.62) orsakar betydligt större sårkanal än en helmantlad .50 kula.

Nog med offtopic, och jag håller med föregående kommentarer om att spelutvecklarna borde lägga lite mera kräm på att göra det realistiskt istället för snyggt. Extrem A.I. och väldigt advancerade fysikmotorer hade jag uppskattat istället för ett jävla hus som sprängs i molekyler.

Permalänk

Avlastar PhysX processorn? Och skulle detta betyda att jag inte behöver köpa ny CPU (har Athlon64 3500+ singlecore) för att få en stor prestandaökning i spel, om jag köper nya grafikkort och kör i SLI? (om spelet stöder PhysX dvs.)

Känns ju som om min CPU skulle sakta ner systemet rejält ändå, eller?

Permalänk

borde inte vara allt för svårt att ge varje kula dess realistiska anslagsenergi, etc en .50 från etc barret skulle göra fett större verkan (på fasta objekt) än en 3006 från en m1, sen hur göttigt sår det blir är ju en annan sak.

att det sen kräver mycket "kräm" från datorn är en annan sak, det kommer vi snart ikapp.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Japp håller med. I bland undrar man om dom som gör spelen ens hållt i ett vapen än mindre gjort lite efterforskning. Man behöver inteh a skötit med ett vapen för att börja inse vad det kan och inte kan göra......

Du skulle ha avslutat dit inlägg där
Och nä, jag orkar inte diskutera IRL balistik i en speltråd
(just för att IRL inte har något undehållningsvärde Vs. spel)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrinitoN
Var bara tvungen att citera ditt uttalande ang. kalibrar. Kaliber är egentligen inte en avgörande faktor för hur mycket skada kulan ställer till med. Om kulan går sönder och splittras har ingenting med kalibervalet att göra, enbart utformningen på kulan. Och inga kulor vobblar i kroppen, därimot expanderar vissa kulor. Dock inte helmantlade kulor som t ex. militären använder. Och att man skulle dö vart man än blir träffad av en .50 är verkligen inte sant. En expanderande kula i 30-06 (7.62) orsakar betydligt större sårkanal än en helmantlad .50 kula.

Nog med offtopic, och jag håller med föregående kommentarer om att spelutvecklarna borde lägga lite mera kräm på att göra det realistiskt istället för snyggt. Extrem A.I. och väldigt advancerade fysikmotorer hade jag uppskattat istället för ett jävla hus som sprängs i molekyler.

Jag var nära att göra samma sak som du gjorde. Kommentera pa1983 roliga inlägg. Lyckades låta bli dock.
Men jag håller nog med den där pa1983 iaf att en del höghastighetskulor som ex standard 5.56 faktiskt "vobblar" dvs ändrar riktning samt roterar runt alla 3 axlar när kulan väl penetrerar kroppen.

EDIT: Fanken också. nu gav jag mig in på något dumt här känner jag. Way out OT! Sorry.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Cod4 borde vara en mall för alla Fps.

jag saknar ord
cod4 är det värsta arkad crap jag varit med om
det har smyg-aimbot när man siktar omkring huvet
och gunfighterna känns som duckshoot på nöjesfältet!
däremot blev jag grymt imponerad av allting "omkring" gunfighterna,
aldrig sett nåt liknande

prova stalker
(patchat såklart, då är buggarna, som ingen kan glömma, borta)
kolla på fear också, hur motsåndarna blir "handikappade" av skottskador.
och i de flesta moderna och seriösa shooters så GÅR det att skjuta igenom saker som man borde kunna

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrinitoN
Var bara tvungen att citera ditt uttalande ang. kalibrar. Kaliber är egentligen inte en avgörande faktor för hur mycket skada kulan ställer till med. Om kulan går sönder och splittras har ingenting med kalibervalet att göra, enbart utformningen på kulan. Och inga kulor vobblar i kroppen, därimot expanderar vissa kulor. Dock inte helmantlade kulor som t ex. militären använder. Och att man skulle dö vart man än blir träffad av en .50 är verkligen inte sant. En expanderande kula i 30-06 (7.62) orsakar betydligt större sårkanal än en helmantlad .50 kula.

Nog med offtopic, och jag håller med föregående kommentarer om att spelutvecklarna borde lägga lite mera kräm på att göra det realistiskt istället för snyggt. Extrem A.I. och väldigt advancerade fysikmotorer hade jag uppskattat istället för ett jävla hus som sprängs i molekyler.

en .50 skulle inte jag vilja ha i överkroppen iaf.

Sen: varför använder militären helmantlade? Skadar inte expanderande kulor mer?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

@ Söderbäck
jo, det gjorde du

Vilketsom, fysik i spel är alltid svårt, det kan fungera rätt bra med avancerad fysik i et singel spel, dock i online är det en riktig "pain in the ass", för utväcklarna, och i förlångningen spelarna.
Varje liten molekyl som ändrar läge måste uppdateras på varje klient för att alla spelare skall ha samma förutsättningar, lag, någon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern

Sen: varför använder militären helmantlade? Skadar inte expanderande kulor mer?

Jo, men den mjuka spetsen är känslig för skador, och det ger också sämre genomträngning, det händer faktiskt att vissa stridande förband använder diverse skyddskläder, och en vanlig splitterväst kan vara nog till at stoppa en mjukspetskula, där en helmantel går igenom.

Får jag välja föredrar jag en fiende på marken framför en förbannad jäkel med en blyfläck på bröstet

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

whoohoo, nyskapande fysik i CP-spelen äntligen!

och så exemplifieras det hela med en bild av en rasad vägg och en stor puffra fäst vid kameran. det har jag ju aldrig sett tidigare...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
en .50 skulle inte jag vilja ha i överkroppen iaf.

Sen: varför använder militären helmantlade? Skadar inte expanderande kulor mer?

Jo, men enligt Genéve konvetionen (stavas?) så har man gått med på att inte använda sånna kulor, då det inte är lika humant eftersom såren blir så hemska. Fast det blir ju nästan samma effekt med 5.56...

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
en .50 skulle inte jag vilja ha i överkroppen iaf.

Sen: varför använder militären helmantlade? Skadar inte expanderande kulor mer?

Länder som skrivit under Haagkonventionen från 1899 får bara använda helmantlat.

Sen är det en fördel att skada motståndare vs döda. En skadad kräver mer av fienden än en död. Sjukvård, folk som transporterar bort den skadade etc.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
men hur många spel drar fördel av PhysX idag? 2-3?

The following games feature PhysX hardware support:
2 Days to Vegas
Adrenalin 2: Rush Hour
Age of Empires III (Only on the Mac version)
Alpha Prime
Auto Assault
Backbreaker
B.A.S.E. Jumping
Bet on Soldier: Blackout Saigon
Bet on Soldier: Blood of Sahara
Bet on Soldier: Blood Sport
Beowulf: The Game
Bladestorm: The Hundred Years' War
Brothers in Arms: Hell's Highway
Captain Blood
Cellfactor: Combat Training
Cellfactor: Revolution
City of Villains
Crazy Machines 2
Cryostasis: Sleep of Reason
Dark Physics
Desert Diner
Dragonshard
Dusk 12
Empire Above All
Empire Earth III
Entropia Universe
Fallen Earth
Frontlines: Fuel of War
Fury
Gears Of War
Race Driver: Grid
Gluk'Oza: Action
GooBall
Gothic 3
Gunship Apocalypse
Heavy Rain
Hero's Journey
Hour of Victory
Huxley (video game)
Infernal
Inhabited island: Prisoner of Power
Joint Task Force
Kuma\WAR
Magic ball 3 Mass Effect
Medal of Honor: Airborne
Metro 2033
Mobile Suit Gundam: Crossfire
Monster Madness: Battle for Suburbia
Monster Truck Maniax
Nights: Journey of Dreams
Myst Online: Uru Live
Nurien
Open Fire
Paragraph 78
Pirates of the Burning Sea
PT Boats: Knights of the Sea
Rail Simulator
Red Steel
Rise Of Nations: Rise Of Legends
Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy
Roboblitz
Sacred 2
Sherlock Holmes: The Awakened
Showdown: Scorpion
Silverfall
Sovereign Symphony
Sonic and the Secret Rings
Speedball 2
Stoked Rider: Alaska Alien
Switchball
Tension
The Hunt
The Stalin Subway
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Tortuga: Two Treasures
Two Worlds
Ultra Tubes
Unreal Tournament 3
Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod
Warfare
Warmonger: Operation Downtown Destruction
W.E.L.L. Online
Winterheart's Guild
WorldShift

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
@ Söderbäck
det händer faktiskt att vissa stridande förband använder diverse skyddskläder, och en vanlig splitterväst kan vara nog till at stoppa en mjukspetskula, där en helmantel går igenom.

Får jag välja föredrar jag en fiende på marken framför en förbannad jäkel med en blyfläck på bröstet

Är väl snarare så att i princip allt infanteri i någorlunda militärt avancerade länder har iaf en splitterväst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Jo, men enligt Genéve konvetionen (stavas?) så har man gått med på att inte använda sånna kulor, då det inte är lika humant eftersom såren blir så hemska. Fast det blir ju nästan samma effekt med 5.56...

Ok, anade att det var någonting med regler. Sen så hår väll inte en omantlad igenom lika mycket. så i vissa fall borde det bara vara en nackdel.

Men vad skulle du välja då? en .50 eller en 5.56 i axeln?

Edit. Såg att någon annan skrivt det nu.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
"Fysiken" är inte så viktig, i alla fall inte när fienden kan gömma sig bakom ett köksbord och bli immun mot alla skott. Men i verkligheten så skulle en .22 kula penetrera bordet.

Sen så vill dom att en vägg ska falla ihop mer realistiskt, patetiskt.

Med ordentligt fysik kan vi ha spel där vinkeln du träffar bordet avgör om kulan går igenom... jag förstår vad du menar men vi får nog bara acceptera att träbordet stoppar kulan tills tekniken är lite mer utvecklad.

Visa signatur

//Bacon