Permalänk
Medlem

De som har köpt http://www.dustinhome.se/pd_5010135018.aspx har fått 2x Corsair XMS 2 Xtreme 2st 1GB DDR2. Stämmer det att man får det eller?

EDIT: Sidan funkar för mig iaf.

Permalänk

jag ser varken mitt konto eller orderhistorik

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
De som har köpt http://www.dustinhome.se/pd_5010135018.aspx har fått 2x Corsair XMS 2 Xtreme 2st 1GB DDR2. Stämmer det att man får det eller?

Hej!

Det som ska medfölja är 1st 5010092991 CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasse42sthlm
jag ser varken mitt konto eller orderhistorik

Hej!

Ska se vad vi kan få fram av detta, detta problem verkar inte ha drabbat alla, vilket inte gör det så mycket lättare att åtgärda. Återkommer.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Det som ska medfölja är 1st 5010092991 CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK.

Hej!

Ska se vad vi kan få fram av detta, detta problem verkar inte ha drabbat alla, vilket inte gör det så mycket lättare att åtgärda. Återkommer.

Lättare om hela nätet brakar

finns ju telefon

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

Nu hittade jag den här tråden också.
Jag vill passa på att skriva några saker då.
Det finns inte plats för allt positivt jag har att säga om Dustin, som jag handlat mycket av. Bra jobbat!

Men det är en sak som irriterat mig flera gånger, och det är svaren man får av kundtjänst. Man vet redan innan att det första svaret man får kommer vara typiskt slentrianmässigt svar - ungefär som ett automatiserat svar, som inte är i närheten av att besvara frågan. Då får svara tillbaks och fråga igen - och då brukar det kännas som att någon faktiskt läser frågan först, innan han/hon svarar.
Det här kan ju bero på att jag inte mailar frågor som man kan hitta under FAQ, köpvillkor, info etc...

Som tur är så får man alltid svar senast dagen efter man mailar, så det blir inte så farligt ändå.

Men kunder vill ju känna sig smarta, och inte behandlas som helt vilsna i pannkakan. - Vilket inte borde vara fallet när man skriver utförliga frågor.
Skulle kundtjänst också enkelt få upp orderhistorik så skulle han eller hon få en uppfattning av nivån på frågan.

Bara tips!

Hälsningar från Magnus

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv

The connection to www.dustinhome.se was interrupted while the page was loading.

Har vart så ett tag nu....

Precis när jag skulle beställa en raptor och ett usbminne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
The connection to www.dustinhome.se was interrupted while the page was loading.

Har vart så ett tag nu....

Precis när jag skulle beställa en raptor och ett usbminne

fungerar finfint för mig i alla fall

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag kan ej logga in eller gå in på mitt konto, har testat med internet explorer och firefox.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Nu hittade jag den här tråden också.
Jag vill passa på att skriva några saker då.
Det finns inte plats för allt positivt jag har att säga om Dustin, som jag handlat mycket av. Bra jobbat!

Men det är en sak som irriterat mig flera gånger, och det är svaren man får av kundtjänst. Man vet redan innan att det första svaret man får kommer vara typiskt slentrianmässigt svar - ungefär som ett automatiserat svar, som inte är i närheten av att besvara frågan. Då får svara tillbaks och fråga igen - och då brukar det kännas som att någon faktiskt läser frågan först, innan han/hon svarar.
Det här kan ju bero på att jag inte mailar frågor som man kan hitta under FAQ, köpvillkor, info etc...

Som tur är så får man alltid svar senast dagen efter man mailar, så det blir inte så farligt ändå.

Men kunder vill ju känna sig smarta, och inte behandlas som helt vilsna i pannkakan. - Vilket inte borde vara fallet när man skriver utförliga frågor.
Skulle kundtjänst också enkelt få upp orderhistorik så skulle han eller hon få en uppfattning av nivån på frågan.

Bara tips!

Hälsningar från Magnus

Hej!

Det är ett bra tips, och det är precis det vi eftersträvar i vårt arbete också. Skickar du ett mail med frågor så ska du också få bra svar på dessa.

Den större majoriteten av inkommande mail till kundservice är av naturen "Jag har produkt X och ska felanmäla den på grund av Y, hur gör jag då?", och då fungerar standardsvar jättebra. Har man lite mer specifika frågor så räcker det dock inte, och då ska man också få relevant service.

Ska se till att kolla upp detta närmare.

@ Alla; Angående anslutningsproblem, det är noterat att vissa användare har svårt med att ansluta till säkra anslutningar på dustinhome.se. Återkommer när jag har fått mer information om detta fenomen.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Jag beställde en spdif modul till mitt moderkort (http://www.dustinhome.se/pd_5010091176.aspx?) i mitten av september som då inte fanns i lager. Skickade ett mail med en förfrågan om när den kunde tänkas inkomma, fick till svar 1 - 2 veckor (slutet av september med andra ord). Strax före månadsskiftet fick jag ett mail att det blivit framskjutet till 22a oktober och för någon dag sen fick jag ett nytt mail att den nu är framskjuten till 31a oktober.
Stämmer det senaste datumet? Börjar bli lite småless på att vänta. I övrigt är jag väldigt nöjd med mina köp från er.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonke
Jag beställde en spdif modul till mitt moderkort (http://www.dustinhome.se/pd_5010091176.aspx?) i mitten av september som då inte fanns i lager. Skickade ett mail med en förfrågan om när den kunde tänkas inkomma, fick till svar 1 - 2 veckor (slutet av september med andra ord). Strax före månadsskiftet fick jag ett mail att det blivit framskjutet till 22a oktober och för någon dag sen fick jag ett nytt mail att den nu är framskjuten till 31a oktober.
Stämmer det senaste datumet? Börjar bli lite småless på att vänta. I övrigt är jag väldigt nöjd med mina köp från er.

Hej!

Ska kolla upp det. Tidigare skeppades dessa från andra sidan världen, vilket hade en si och så påverkan på leveranstiderna. Ska se vad som gäller nu, återkommer i tråden.

Edit; De datum som dyker upp som ETA på modulerna kommer från distributörerna, som får dessa av ASUS. Dock är de halvt obekräftade tills de har fått hem produkterna, p.g.a. ovan nämnda orsaker.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Ska kolla upp det. Tidigare skeppades dessa från andra sidan världen, vilket hade en si och så påverkan på leveranstiderna. Ska se vad som gäller nu, återkommer i tråden.

Edit; De datum som dyker upp som ETA på modulerna kommer från distributörerna, som får dessa av ASUS. Dock är de halvt obekräftade tills de har fått hem produkterna, p.g.a. ovan nämnda orsaker.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Tack för infon, misstänkte nästan att det var något sådant då det inte fanns någon butik som hade de i lager. Med andra ord betyder det att den sista nu inte är något att hoppas på då det troligtvis kommer bli framskjutet igen.

Kan du skicka iväg mina minnen nu i förväg så jag får hem dom iaf?

PMar dig ordernumret.

Mvh Jonas

Edit: Mailar istället, är nog lättare det

Permalänk
Medlem

Ett litet tillägg bara: X200 och X200s borde nog ligga under menyn "ultraportabla" och inte "professionella".

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rofl
Ett litet tillägg bara: X200 och X200s borde nog ligga under menyn "ultraportabla" och inte "professionella".

Hej!

Tackar, har vidarebefodrat tipset.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Jaha då var det dags för min del. Har ett paket som har kommit till ett utlämingsställe 2 mil från mig. Enligt posten så har ni gjort fel så att deras maskin har läst av fel men när man pratar med kundtjänst så påstår hon stenhårt att ni har gjort allt rätt. Posten säger att det är mellanslag på postnumret vilket gör att deras maskiner har läst fel.

Mitt val är att åka och hämta själv (4 mil) eller vänta tills nästa vecka.

Tycker det är YTTERST dåligt att jag inte kompenseras för detta då detta paket är väldigt akut för min del. Känns ytterst lämpligt att företagen skyller på varandara i detta fall.

Har alltid gillat Dustin extremt mycket på grund av dom snabba frakt tiderna men allt ändras väl gissar jag på.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Jaha då var det dags för min del. Har ett paket som har kommit till ett utlämingsställe 2 mil från mig. Enligt posten så har ni gjort fel så att deras maskin har läst av fel men när man pratar med kundtjänst så påstår hon stenhårt att ni har gjort allt rätt. Posten säger att det är mellanslag på postnumret vilket gör att deras maskiner har läst fel.

Mitt val är att åka och hämta själv (4 mil) eller vänta tills nästa vecka.

Tycker det är YTTERST dåligt att jag inte kompenseras för detta då detta paket är väldigt akut för min del. Känns ytterst lämpligt att företagen skyller på varandara i detta fall.

Har alltid gillat Dustin extremt mycket på grund av dom snabba frakt tiderna men allt ändras väl gissar jag på.

Hej!

Är inte heller någon större anhängare av anklageri, problem är till för att lösas, inte till att bollas vidare.

Hörde lite om detta ärende, i detta fall har vi gjort vår bit 100% korrekt, uppgifterna på adresslappen ser korrekta ut och avviker inte på något konstigt sätt heller. Spårar man paketet online så ser det ju helt rätt ut där också, förutom att Posten verkar ha kört paketet till fel ort. Ditt postnummer är ju korrekt inscannat till och med på Postens kollisök.

Det löser dock mycket riktigt inte problemet. Enligt den informationen jag har att gå på erbjöd vi en lösning (att kontakta posten och styra om paketet) som inte var effektiv nog då du behövde leveransen idag. Det går tyvärr inte att genomföras rent administrativt och logistiskt klockan 15 på en fredagseftermiddag.

Vi kan absolut kompensera dig genom att kreditera fraktkostnaden på grund av problemet, dock kan vi tyvärr inte göra så mycket mer i denna situation än vad vi har erbjudit.

Kontakta mig gärna på jurim@dustin.se om du önskar kreditering av frakt.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Dock har ni gjort fel enligt postens kundtjänst. En simpel lösning hade varit kreditering av frakt eller framtida gratis frakt, det hade jag gått med på men istället måste jag skriva här för att det ska lösas? Jag skiter i vilket jag vet bara att jag som kund hamnat i kläm.

Skickar ett mail till dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Är inte heller någon större anhängare av anklageri, problem är till för att lösas, inte till att bollas vidare.

Hörde lite om detta ärende, i detta fall har vi gjort vår bit 100% korrekt, uppgifterna på adresslappen ser korrekta ut och avviker inte på något konstigt sätt heller. Spårar man paketet online så ser det ju helt rätt ut där också, förutom att Posten verkar ha kört paketet till fel ort. Ditt postnummer är ju korrekt inscannat till och med på Postens kollisök.

Det löser dock mycket riktigt inte problemet. Enligt den informationen jag har att gå på erbjöd vi en lösning (att kontakta posten och styra om paketet) som inte var effektiv nog då du behövde leveransen idag. Det går tyvärr inte att genomföras rent administrativt och logistiskt klockan 15 på en fredagseftermiddag.

Vi kan absolut kompensera dig genom att kreditera fraktkostnaden på grund av problemet, dock kan vi tyvärr inte göra så mycket mer i denna situation än vad vi har erbjudit.

Kontakta mig gärna på jurim@dustin.se om du önskar kreditering av frakt.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Permalänk
Medlem

Jag köper så gott som aldrig någon annan stans från än dustin home, och är jättenöjd med er!

Tänke bara ge lite konstruktiv kritik: Satt och tittade på era laddare till laptops igår, har inte tänkt köpa någon var bara intresserad. I alla fall så var informationen ganska inkonsekvent och ibland så var det bilder på engelska strömkontakter vilket beskrivningarna inte sa något om. Ni kanske skulle se över informationen här då det är rätt viktigt att de passar.

mvh najjie

Permalänk
Medlem

Kan ni ta in Playstation3 80GB-paketet som säljs med little big planet?

Vore trevligt om priset blev konkurrenskraftigt med, alla svenska butiker verkar ha fått 399€ till minst 4790:- lite konstigt när 1€=10:-

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
alla svenska butiker verkar ha fått 399€ till minst 4790:- lite konstigt när 1€=10:-

Det är inte konstigt alls. Det tillkommer 25% svensk moms också.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Kanske en lite konstig fråga men kan man beställa som företag genom sin farbrors företag fast få den leverad till privat person ??

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
alla svenska butiker verkar ha fått 399€ till minst 4790:- lite konstigt när 1€=10:-

Var står det 399€?
Inom EU så brukar man inte räkna utan moms utan det borde stämma med 399*10.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Sonys rekommenderade utpris för EU enligt nått pressmed, har inte länken...
Det är efter moms såklart, annars så skulle vanliga 80GB redan nu ligga på 5000:-
Samma med pundet, britterna får köpa bundlen för 299£ inc VAT. De har aldrig behövt betala motsvarande 4495:- för en 80GB även utan spel...

Vill dock köpa från dustin, handlar all dyr hårdvara där för garantiernas skull...(servicen när nått väl händer, vill säga...)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Dustin AB

bigman: Svarar på det mailet jag fick av dig.

najjie: Det stämmer nog, dock är väl tanken i de flesta fallen att man ska ta reda på vilken laddare man ska ha till laptopen och sedan söka på tillverkarens artikelnummer på laddaren. Problemet är att en laddare kan fungera till massor av laptops, och då är det nästan bättre söka från det andra hållet (dator -> laddare).

Fredag: Mailar vidare din request till de som kan titta på det, återkommer. EDIT, fick responsen att den bundligen kan vi tyvärr inte få tag på.

nickhe: Absolut, vi måste bara verifiera den nya leveransadressen om det är första gången någonting ska levereras till den adressen på det kundnumret. Kontakta gärna våra säljare om du vill kolla upp detaljerna, de finns på tel 08-553 44 553.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att köpa Zepto Pantheon A42 men tycker det är viktigt hur det blir om den skulle börja strula. Därför ringde jag till dustinhome's orderavdelning och fick som svar att man kan få vara utan TV i upp till en månad om det skulle vilja sig illa!? Efter 1 månad så får man sen en likvärdig TV om det inte skulle gå att reparera.

Spontant känner jag att det är en väldigt lång väntetid om det skulle hända något. Är det vad man kan förvänta sig eller är det ett mardrömscenario? Någon vecka kan man väl ta men 1 månad låter lite väl mycket att ha som policy.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qayotee
Jag är intresserad av att köpa Zepto Pantheon A42 men tycker det är viktigt hur det blir om den skulle börja strula. Därför ringde jag till dustinhome's orderavdelning och fick som svar att man kan få vara utan TV i upp till en månad om det skulle vilja sig illa!? Efter 1 månad så får man sen en likvärdig TV om det inte skulle gå att reparera.

Spontant känner jag att det är en väldigt lång väntetid om det skulle hända något. Är det vad man kan förvänta sig eller är det ett mardrömscenario? Någon vecka kan man väl ta men 1 månad låter lite väl mycket att ha som policy.

Hej!

Rätt svårt att svara på den frågan, det är ju mycket som kan gå "fel". Zepto har sin garantiservice där de löser de problem som uppstår, har inte hört något generellt dåligt om den biten, så uppenbarligen fungerar det bra rent generellt. Det enda jag kan säga är att om det blir strulproblem så hjälper vi givetvis till med att lösa det om vi kan. Inga motiverade problem som ska lösas ska förbli olösta. Hur lång tid det tar att lösa ett problem beror helt på situationen.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja

Fredag: Mailar vidare din request till de som kan titta på det, återkommer. EDIT, fick responsen att den bundligen kan vi tyvärr inte få tag på.

Det är ok, köpte en PS3 av er nyss, den står redan här hemma, fick den på en dag!
(dock uselt plockad, allt emballage var överst, ingenting skyddade botten där PS3-kartongen låg, som hade fått mest smällar, rena turen att den inte var DOA)

Men ville ju ha Little Big Planet med, så eftersom ni skickar med en t-skirt beställde jag spelet från er med, men nu undrar jag om jag verkligen fick en t-skirt, när jag klickar på min orderhistorik får jag ett meddelande som lyder:
"Denna produkt är för närvarande stoppad för försäljning"
Den har inte heller restnoterats, betyder det att jag inte får någon?

Hade vart en trevlig bonus, då jag skippat bundlen och beställt båda separat från er. Mitt order-nummer, om det hjälper: 7165059

qayotee, en månad är en grymt bra policy, och en av anledningarna till att jag stannar hos DustinHome. Andra kunde få vänta 3-5 månader på de första PS3 som gick sönder(releasemaskiner) medans jag fick en ny efter en månad, det är service det!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är ok, köpte en PS3 av er nyss, den står redan här hemma, fick den på en dag!
(dock uselt plockad, allt emballage var överst, ingenting skyddade botten där PS3-kartongen låg, som hade fått mest smällar, rena turen att den inte var DOA)

Men ville ju ha Little Big Planet med, så eftersom ni skickar med en t-skirt beställde jag spelet från er med, men nu undrar jag om jag verkligen fick en t-skirt, när jag klickar på min orderhistorik får jag ett meddelande som lyder:
"Denna produkt är för närvarande stoppad för försäljning"
Den har inte heller restnoterats, betyder det att jag inte får någon?

Hade vart en trevlig bonus, då jag skippat bundlen och beställt båda separat från er. Mitt order-nummer, om det hjälper: 7165059

qayotee, en månad är en grymt bra policy, och en av anledningarna till att jag stannar hos DustinHome. Andra kunde få vänta 3-5 månader på de första PS3 som gick sönder(releasemaskiner) medans jag fick en ny efter en månad, det är service det!

Hej!

Jorå, det ligger en T-shirt reserverad åt dig på lagret, det enda vi väntar in är själva spelet.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Returlappen gick ut i alla fall via brev till samma adress som disken skickades till. Fixar en ny lapp idag, det är bara att skicka in den när du får lappen.

Tjena!

Nya lappen kom för nån vecka sen och disken skickades, när du har tid kan du kika hur det går i ärendet så jag vet att ni fått disken?

Kan inte se det själv under mitt konto.

Order.nr: 6986387

Visa signatur
Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Tjena!

Nya lappen kom för nån vecka sen och disken skickades, när du har tid kan du kika hur det går i ärendet så jag vet att ni fått disken?

Kan inte se det själv under mitt konto.

Order.nr: 6986387

Hej!

Denna blev krediterad, eftersom det här är ett återköp. Kreditnummer 527423. Maila mig gärna om någonting är oklart.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se