Permalänk

skaffat T3 100/100 får 95 ner 45 upp

hej skaffa nyss T3 lan 100/100 ..tessta på bredbandstest sidan mot luleå servern.får 95 ner och ungefär 45 upp..va e felet? =/ mot sundsvall får ja lite mindra ner o upp. ska de va så? fick bredband instalerat i bostaden ganska nyss då bostaden öppna sitt nät.bor i umeå nån som har nå tips`?

Permalänk

Haha fyfan, hade jag varit du hade jag varit jävligt nöjd

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Testa med Tptest istället. den där sidan är inge vidare fick 62/27 när jag vet att jag får ut maximala 100/100 utan problem.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Testa att använda torrent, där får du se den riktiga hastigheten!

Permalänk
Medlem

@up men då måste torrenten ha bra seed.

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag har också T3 100/100 och får liknande resultat på bredbandskollen. Men det är inte ovanligt att jag tankar/seedar i 10MB/s+ med torrent, så du har nog inget fel.

Visa signatur

<Insert datorsystem here when you have strength to do it>

Permalänk
Medlem

Precis som Landell säger: Testa att använda torrent, där får du se den riktiga hastigheten!

In på piratebay och ladda ner den första bästa lagliga och stora filen/filerna du hittar med många seeders.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

felet är antagligen det att servern inte klarar av så höga hastigheter, så det lönar sig att testa med någon annan sida som klarar av mera kapacitet, eller så med torrentar.

Visa signatur

http://www.speedtest.fi/se/ - hastighetstest för bredband, 3G-internet, WLAN, grafikkort, processor, hårdskiva, allt på svenska!

Permalänk

tackar så mycke för svar Grabs ;D då vet ja att de lungt ..jo fick 10mb ner på torrent.o de e himelskt men upp har ja inte hafft nå specielt snabbt 2 mbs som snabbast typ.och då på populära torrents där de e över tusen seeds och leech.är inte de lite konstigt? borde inte de uploada minst 5-6 eller mer mb då de e så många leechs ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackVen0m
tackar så mycke för svar Grabs ;D då vet ja att de lungt ..jo fick 10mb ner på torrent.o de e himelskt men upp har ja inte hafft nå specielt snabbt 2 mbs som snabbast typ.och då på populära torrents där de e över tusen seeds och leech.är inte de lite konstigt? borde inte de uploada minst 5-6 eller mer mb då de e så många leechs ?

11,8MB/s är max för dig om man ska utgå från testet från bredbandskollen, så lite till kan du allt få in

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
11,8MB/s är max för dig om man ska utgå från testet från bredbandskollen, så lite till kan du allt få in

Jasså? fan va nice!

Permalänk
Medlem

Jag litar mer på www.speedtest.net än tptest

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Testa med Tptest istället. den där sidan är inge vidare fick 62/27 när jag vet att jag får ut maximala 100/100 utan problem.

tptest är inge bra längre då dom inte underhåller servrarna längre o dom mäter fel...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Hur kan alla sitta på T3 när det är något som bara finns i USA?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

T3 är en operatör...Och man kan ju ha en anslutning med en hastighet som motsvarar T3 om det var det du menade

Visa signatur

http://www.speedtest.fi/se/ - hastighetstest för bredband, 3G-internet, WLAN, grafikkort, processor, hårdskiva, allt på svenska!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl0cker
T3 är en operatör...Och man kan ju ha en anslutning med en hastighet som motsvarar T3 om det var det du menade

undra va världens snabbaste internet e? eller vilket land som har de.hong kong har inte dom jävligt bra internet.? undra va deras uppkoppling är 1gig bit? 1 tbits internet? lal skulle inte va dumt!

Permalänk

Men 1 gigabit lina har ju funnits i Sverige länge. Ex. i Uppsala, stadsdelen Gotsunda så finns ett hus med 1Gigabit lina (ca: 1.5-2 år).

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Men 1 gigabit lina har ju funnits i Sverige länge. Ex. i Uppsala, stadsdelen Gotsunda så finns ett hus med 1Gigabit lina (ca: 1.5-2 år).

jasså? hade ingen aning! undra va dom får för download speed? ;D

Permalänk

Att folk lagar på 5 mbit ^^ haha jisses. finns folk som inte ens har över 10mbit ännu! du ska vara nöjd över hastigheten! som sagt är det upp till som det står i avtalen!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Att folk lagar på 5 mbit ^^ haha jisses. finns folk som inte ens har över 10mbit ännu! du ska vara nöjd över hastigheten! som sagt är det upp till som det står i avtalen!

ja de klart satt me 2mb nyss.innan T3 100 ..men om man har 100 så klart undrar man över testerna i alla fall.man vill juh veta att allt e som de ska.när man endå kan få de bästa varför inte hitta de bästa då?.så man får juh testa o fråga runt lite.har en hel del o välja bland nu banhof bredband2 T3 osv.men ja tror T3 e "bäst" kanske just nu? eller kan banhof va bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Att folk lagar på 5 mbit ^^ haha jisses. finns folk som inte ens har över 10mbit ännu! du ska vara nöjd över hastigheten! som sagt är det upp till som det står i avtalen!

Klart som fan att han har rätt till att klaga, betalar man för 100/100 så är det väl klart att man bryr sig ifall man enbart får 45 upp. Kan vara något fel etc.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Klart som fan att han har rätt till att klaga, betalar man för 100/100 så är det väl klart att man bryr sig ifall man enbart får 45 upp. Kan vara något fel etc.

upp till 100 mbit/s.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Klart som fan att han har rätt till att klaga, betalar man för 100/100 så är det väl klart att man bryr sig ifall man enbart får 45 upp. Kan vara något fel etc.

45mbits är acceptabelt, med tanke på hans downspeed. Sen har det och göra med belastning och vad andra änden klarar för hastigheter.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html en annan bra testsida so mäter din faktiska surfhastighet m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html en annan bra testsida so mäter din faktiska surfhastighet m.m.

cool sida tack!

Permalänk
Medlem

Har själv T3 100 mbit i Umeå och jag har inga problem att mäta upp 95 mbit på tptester och tanka ner filer i ~11,5 mb/sek. Uploaden är ofta mer svårflirtad men ofta så går det rätt bra utåt också. Tptest ger mig ~85mbit där.

Köper helt klart att jag får en 10 mb/sek i upload. Klar förbättring från de 24/1 (fick 23.9 till modemet iaf) med ADSL linan.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
upp till 100 mbit/s.

Ja men nån gång under dagen ska man få den utlovade hastigheten se utslag hos ARN ang detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
http://www.numion.com/YourSpeed3/index.html en annan bra testsida so mäter din faktiska surfhastighet m.m.

Den där sidan visade helt och hållet fel siffror för mig.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
Har själv T3 100 mbit i Umeå och jag har inga problem att mäta upp 95 mbit på tptester och tanka ner filer i ~11,5 mb/sek. Uploaden är ofta mer svårflirtad men ofta så går det rätt bra utåt också. Tptest ger mig ~85mbit där.

Köper helt klart att jag får en 10 mb/sek i upload. Klar förbättring från de 24/1 (fick 23.9 till modemet iaf) med ADSL linan.

nice! när jag e inne på 10mb eller 100mbit only hubbar i dc så får ja ganska offta 10-11 mbit sec i nerladdning.vilket e sjukt snabbt! så de beror på vem ja laddar ner från.men värka va dåli download från nätet? får inte ens 1 mbit ner från nätet.sjukt ? hade BBB 100/10 lan.förut i gamla lägenheten.fick väldigt bra nerladdning från nätet.1 mb minst.beror juh på va de e för server också.men fick 1 mb minst väldigt offta.men me T3 100/100 lan som ja har nu.har ja inte fått 1 mb ner än!..tror inte ens ja fått 500 kbsec. sjukt! men på torrent me mycke seeds och dc som har samma hastighet får ja väldigt bra ner som sagt. nån som vet värför? och DEVOUR hur mycke får du från nätet? hare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackVen0m
nice! när jag e inne på 10mb eller 100mbit only hubbar i dc så får ja ganska offta 10-11 mbit sec i nerladdning.vilket e sjukt snabbt! så de beror på vem ja laddar ner från.men värka va dåli download från nätet? får inte ens 1 mbit ner från nätet.sjukt ? hade BBB 100/10 lan.förut i gamla lägenheten.fick väldigt bra nerladdning från nätet.1 mb minst.beror juh på va de e för server också.men fick 1 mb minst väldigt offta.men me T3 100/100 lan som ja har nu.har ja inte fått 1 mb ner än!..tror inte ens ja fått 500 kbsec. sjukt! men på torrent me mycke seeds och dc som har samma hastighet får ja väldigt bra ner som sagt. nån som vet värför? och DEVOUR hur mycke får du från nätet? hare

Vilka sidor laddar du ifrån då? De flesta publika fil sidor brukar ju ha en speed capping av något slag.
Att de begränsar hastigheten...

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"