Permalänk
Medlem

Nytt agg, Antec vs Corsair

Hejhej,

Är i färd med att bygga ihop en ny burk, men sitter och funderar lite över vilket nätagg jag ska skaffa mig. Valet som det ser ut står mellan Antec NeoHE 430 Watt och Corsair CMPSU-450VXEU 450W.

Övriga dela som ska in är:
Moderkort: Asus P5QL-E eller Gigabyte GA-EP45-DS3
CPU: Core2 Duo 3,0ghz
Minne: 4gb Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MH
Grafik: Sapphire Radeon HD4850
HDD: Seagate Barracuda ST3500320AS 32MB 500GB

Som jag förstått det är Antec-agget tystare, dessutom så är det modulär, medans corsair-agget verkar leverera lite mera kräm och hålla lite högre kvalite.

Någon som har några erfarenheter eller bara känner för att tycka till lite? Skulle uppskattas. Kan även tänka mig andra agg i samma prisklass.

Permalänk

Tycker du ska välja Crosair, har hört att de ska vara väldigt bra. Dock har jag jag ingen erfarenhet från Crosair 450w. Men om jag skulle köpa nytt nätaggregat i den pris klassen och den kraften hade jag valt Crosair 450w

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Inaktiv

Så vitt jag vet kommer det ett modulärt 450W från Corsair framöver.

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda Antec jag sett med samma (eller bättre) kvalité på komponenterna som Corsair, är Antecs Signature (inte billigt).
Min rekommendation är därför Corsair (möjligen CX400 undantagen pga budgetmodell med sämre komponenter).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

ta corsair, har ett 650 watt från dom nu, mycket nöjd, måste trycka örat mo nätagget ifall jag ska höra fläkten, å andra sidan har jag tinnitus men du fattar vinken.
vänta inte på de modulära från corsair, det kommer säkert kosta strax över tusenlappen, och det känns onödigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen
ta corsair, har ett 650 watt från dom nu, mycket nöjd, måste trycka örat mo nätagget ifall jag ska höra fläkten, å andra sidan har jag tinnitus men du fattar vinken.

Jag har samma agg som du, och har inte tinnitus. Det enda ljud jag kan höra från agget är det lilla vindsus som är.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Låter ju onekligen som det blir ett Corsair

Permalänk

Lånar tråden en smula
Skulle ett corsair 550 W klara en ,

AMD 9850 BE
Powercolor 4870 PCS 1 GB
4 x 1 Gb Corsair RAM
3-4 SATA hdd
4-5 chassifläktar,

utan större besvär?

Permalänk
Permalänk
Medlem

jake vad har du för låda?

Har du en P180 skulle jag överväga Antec:en faktiskt, för att få ett bra flöde i undre kammaren, så man ev kan skippa mittfläkten. (speciellt om du bara har en hårddisk) Plus att ju modulära kablar kan vara ett plus i den lådan. (eller i de flesta lådor om man ska vara ärlig)

Håller annars med Multiman mfl: själva komponenterna i Corsairen är snäppet bättre än de i Antecen, så om inte priset är direkt högre, så får du mer får pengarna med Corsair.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Sitter på en Lian Li PC60 som är sockersöt, så den gör jag mig inte av med på en stund

Permalänk

Modulärt är helt värdelöst. Vad är grejen? Mindre kablar i burken? Vem bryr sig? Bättre luftflöde? Yeah right.

Det enda som händer är att man tappar bort överblivna snoddar vid framtida behov...

Permalänk
Medlem

Håller helt med. Antec gör bra chassin, Corsair gör bra nätagg och minnen!

Permalänk

Har corsairs 550W agg, kan bara säga att det är i praktiken ljudlöst.
Skulle välja ett modulärt om det bara skiljde några kronor men om det kostar nån hundralapp mer så får det vara.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Modulärt är helt värdelöst. Vad är grejen? Mindre kablar i burken? Vem bryr sig? Bättre luftflöde? Yeah right.

Det enda som händer är att man tappar bort överblivna snoddar vid framtida behov...

Och det baserar du på vadå...? Det är ju ganska logiskt annars, fler sladdar som sträcker sig genom burken = hindrar luften från att komma fram och nej man tappar inte bort sladdarna så länge man inte är senil eller iaf på väg att bli.

Permalänk

Jag köpte TX750 men detta bara för att HX620 (som är modulärt) var slut nästan överallt.. Men det gick att få riktigt bra kabeldragning ändå, men tror baksidan av mitt p182 bucklar ut lite då det blir trångt med sladdar där;)

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Och det baserar du på vadå...? Det är ju ganska logiskt annars, fler sladdar som sträcker sig genom burken = hindrar luften från att komma fram och nej man tappar inte bort sladdarna så länge man inte är senil eller iaf på väg att bli.

Som alltid: egen erfarenhet och sunt förnuft.

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt förra agg var modulärt men det slutade med att man använda alla kablar för att få så bra kabeldragning som möjligt så jag håller med om att det är ganska meningslöst. Hipers nya agg är halvmodulär med grundkablar som man bygger på med kabelstubbar så det ser mer lovande ut.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen
ta corsair, har ett 650 watt från dom nu, mycket nöjd, måste trycka örat mo nätagget ifall jag ska höra fläkten, å andra sidan har jag tinnitus men du fattar vinken.
vänta inte på de modulära från corsair, det kommer säkert kosta strax över tusenlappen, och det känns onödigt

Varför i hela friden skulle det kosta över 1000lappen när deras modulära med 520W kostar runt 700?

Visa signatur

Citera för svar!